Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Naplňování cílů dopravní politiky EU v ČR
Jan Michal vedoucí Zastoupení EK v ČR Luhačovice, 25. září 2014
2
Výdaje na dopravní infrastrukturu mají po několika letech omezování opět vzrůst
Graf vychází z původních rozpočtů, nikoli z rozpočtů upravovaných v průběhu roku. Celkové výdaje zahrnují jak výdaje národní, tak spolufinancování z EU, spolufinancování úvěrů poskytnutých EIB Celkové výdaje = běžné výdaje + kapitálové (investiční) výdaje
3
Od roku 2010 dochází k velkému nedočerpání rozpočtovaných kapitálových výdajů
4
Spokojenost s kvalitou dopravní infrastruktury (2013)
Data source: World Economic Forum, The Global Competitiveness Report
6
Silniční doprava: dálniční síť (v km, stav na konci příslušného roku)
Zdroj: European Commission, EU transport in figures, Statistical pocketbook 2014
7
Silniční doprava: délka silniční sítě (v km na konci roku 2011)
Zdroj: European Commission, EU transport in figures, Statistical pocketbook 2014
8
Železniční doprava: délka tratí (v km, stav na konci příslušného roku)
Zdroj: European Commission, EU transport in figures, Statistical pocketbook 2014
9
Vnitrozemské vodní cesty: délka (v km; splavné kanály, řeky a jezera pravidelně užívány pro dopravu)
Zdroj: European Commission, EU transport in figures, Statistical pocketbook 2014
10
Financování dopravní infrastruktury
(mld. EUR) Poznámka Celková alokace 26,5 20,5 -23% Z toho OPD (CF+ERDF) 5,821 4,695 CEF/CF (národní al.) --- 1,2* (z 11,3) *ČR do 2016 Ostatní CEF 14,9* *EU28
11
TRANSEVROPSKÉ DOPRAVNÍ SÍTĚ
12
Nová základní síť TEN-T – 9 koridorů:
Dva v ose S-J, tři v ose V-Z a čtyři diagonální. ČR se dotýkají tři koridory: 1/ Rýnsko-dunajský koridor s odbočkou spojující Norimberk a Mnichov s Prahou, Žilinou, Košicemi a Ukrajinou. 2/ Koridor Východ-východní Středomoří, který i s pomocí Labe zlepší multimodální propojení mezi Německem, ČR a jihovýchodní Evropou. 3/ Baltsko-jaderský koridor v SJ ose, který bude zahrnovat i příhraniční úseky mezi Polskem, ČR a Slovenskem.
13
Závěry Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU zůstane na úrovni předchozího období; Nutnost splnit tzv. předběžné podmínky, nejen služební zákon, ale také legislativu o posuzování vlivů na životní prostředí (EIA); Potřeba jasně nastavených priorit a strategií rozvoje; Další prioritou dokončení jednání o OPD II; Termín pro schválení projektů CEF financovaných z národní alokace prostřednictvím CF do konce 2016.
14
Děkuji za Vaši pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.