Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí
2
Produkt Jakákoliv nabídka, která je určena trhu za účelem uspokojení určité potřeby - hmotné výrobky, služby, myšlenka. Celková nabídka zákazníkovi - tj. podstata produktu i abstraktní a symbolické skutečnosti spojené s koupí zejména:
3
Produkt značka výrobce nebo prodejce obal
záruční podmínky a pozáruční servis speciální služby (odborná pomoc při výběru, úvěrové služby,) image výrobce nebo prodejce
4
Produkt Firma rozhoduje především o: vlastnostech (kvalita a desing)
značce obalu
5
Vlastnosti produktu A) Kvalita
zákazník je ochoten zaplatit vyšší částku (zároveň musí být o kvalitě přesvědčen a informován) design - plní funkci estetickou, výrobek je lépe opravitelný, obsluha je lepší
6
Vlastnosti produktu B) Značka
smyslem je odlišit zboží (službu) určitého výrobce od obdobné nabídky konkurence zvyšuje náklady (nutno zaplatit právní ochranu výrobku apod.) výhody značkovosti - pomáhá segmentaci trhu pomáhá vytvářet image firmy
7
Vlastnosti produktu C) Obal
atraktivně zpracované balení, plní propagační funkci, je zdrojem odlišení výrobku od výrobků konkurenčních a může přispět ke zvýšení tržeb
8
Životní cyklus produktu
Usnadňuje marketingová rozhodnutí jako orientační prvek. Produkt prochází v období své existence na trhu čtyřmi fázemi. Klíčem k určení ve které fázi se výrobek nachází je rozbor tržeb, které procházejí stejnými fázemi.
9
Životní cyklus produktu
1. Zavádění začíná okamžikem, kdy je nový produkt poprvé distribuován do prodejní sítě tržby rostou pomalu z ekonomického hlediska je tato fáze ztrátová
10
Životní cyklus produktu
2. Růst produkt je zdokonalen roste počet zákazníků a podíl na trhu prudce rostou tržby a zisky
11
Životní cyklus produktu
3. Zralost začíná se zpomalovat tempo růstu tržeb, v odvětví je nadbytek zboží a silná konkurence snahou každé firmy je získat výhodu nad konkurenty modifikací (změnou) produktu, vstupem na nové trhy nebo změnou ceny, distribuční sítě a poskytováním slev nejdelší fáze.
12
Životní cyklus produktu
4. Útlum fáze poklesu, dochází k podstatnému snížení tržeb z prodeje. příčina – změna vkusu, technologický pokrok, konkurence. pokud se podnik rozhodne odejít z trhu a výrobek má dobrou distribuční síť a určitou přitažlivost, může značku, eventuálně výrobní postup prodat jiné firmě (licence na výrobu automobilů).
13
Vývoj, testování a zavádění nových výrobků a služeb
Podniky v podmínkách ostré konkurence musejí inovovat, jinak podlehnou. Zároveň podstupují riziko špatného odhadu situace na trhu a velkých ztrát z chyby. Marketing - významný zdroj informací při vyhledávání a hodnocení námětů na inovace a zároveň informací o současném pohybu na trhu.
14
Vývoj, testování a zavádění nových výrobků a služeb
Zdroje námětů na inovace - zaměstnanci firmy (výzkumná a vývojová oddělení): zákazníci (připomínky, stížnosti, dotazníkové akce, ankety) podrobný rozbor konkurenčních výrobků připomínky dodavatelů, distributorů, obchodníků
15
Produkt Použitá literatura: Zákoník práce
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Použitá literatura: Zákoník práce
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.