Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
Učitelé jako architekti vzdělávání - další vzdělávání pedagogických pracovníků Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
2
Výzkum národního projektu Koordinátor stručně o výzkumu
Srpen 2007 – říjen 2007 3 etapy (diskuse, anketa, hloubkové rozhovory) 1416 respondentů v anketě Cíl: Zmapovat problematiku procesu tvorby ŠVP na školách (zjistit názory koordinátorů na problematiku tvorby, jejich roli, očekávání v souvislosti s realizací ŠVP)
3
Výzkum národního projektu Koordinátor II. vybrané výsledky z výzkumu
4
Výzkum národního projektu Koordinátor III. vybrané výsledky z výzkumu
5
Výzkum národního projektu Koordinátor IV
Výzkum národního projektu Koordinátor IV. doporučení k dalšímu vzdělávání Vzdělávání celých pedagogických sborů Rozvoj dovedností týmové práce, kreativity a flexibility Autoevaluace Klíčové kompetence, zaměřit se na propojení obsahu, výstupů s novými přístupy k výuce Zaměřit se na vyhodnocování zavádění ŠVP
6
Poradenství v rámci národního projektu Koordinátor proces tvorby ŠVP
Zdroj: Záznamy z konzultací v rámci národního projektu Koordinátor Preciznost textu, nová terminologie Hodnocení klíčových kompetencí Nevhodně formulované očekávané výstupy Hodnocení žáka a Autoevaluace školy Neujasněnost schvalování ŠVP Sociálně znevýhodnění žáci
7
Poradenství v rámci Konzultačních center NIDV a VÚP proces realizace ŠVP
Zdroj: Záznamy z osobních konzultací z KC na krajských pracovištích NIDV vstup málotřídních škol Nová témata: změny v ŠVP, třídní kniha školní družiny integrace žáků, žáci s SPU projektové vyučování učební osnovy, školní učební plán metody a formy práce (klíčové kompetence)
8
Osobní konzultace k ŠVP od tvorby k realizaci
9
Směry ve vzdělávání učitelů změny ve formě a obsahu
Tlak zvnějšku (velká únava pedagogů) Preference vzdělávání pro celý pedagogický sbor Distanční vzdělávání (ekonomická výhodnost) Osobní podpora (konkrétní pomoc) Vzájemné sdílení zkušeností x konkurenční prostředí Princip „učící se školy“ Klíčová postava ředitel/ka školy, vícezdrojové financování Naplňování školního vzdělávacího programu Reflexe, zhodnocení procesu realizace ŠVP Témata: autoevaluace, VVS (+ metody), učební plán, hodnocení žáka (sebereflexe)
10
Anketní šetření v rámci přípravy projektu Projektový manažer Zdroj: NIDV, rychlé šetření v ČR, říjen 2008, 230 respondentů (osloveno cca 260)
11
Učitelé jako architekti vzdělávání - další vzdělávání pedagogických pracovníků
Děkuji za pozornost. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání tel.:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.