Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNikol Kolářová
1
Unilever Nové způsoby výroby a udržitelný rozvoj Site Introduction 2005 31.05. 2006 PRAHA
2
Unilever ve zkratce - Největší výrobce spotřebního zboží na světě ( potraviny, kosmetika) - Obrat 40 miliard euro p.a. ( 250 mio euro ČR) - Výroba ve 100 zemích, prodeje v dalších 50 - 200.000 zaměstnanců ( 1500 ČR) - 150 milionů nákupních rozhodnutí denně ( každý 2. člověk na světě) - 400 značek Unileveru /Algida, Rama, Flora, Lipton, Knorr, Hellmans,Dove, Rexona, Domestos, OMO, Cif) - Výroba v ČR - PTZ Nelahozeves ( od 1992) - Permanentní obnova výrobního programu - koncentrace na potraviny
3
Sustainibility: “Meeting the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their future needs” “Uspokojovat potřeby dneška aniž by byla omezena schopnost příštích generací uspokojovat budoucí potřeby ” Gro Bruntland Definice udržitelnosti
4
3 dimenze udržitelnosti 1. Změna portfolia - posilováním nutričních přínosů a hygienické účinnosti výrobků pro zdraví spotřebitelů. 2. Produkce z udržitelných zdrojů, snižování dopadů výroby na životní prostředí. 3. Vytváření dlouhodobého finančního zisku pro akcionáře, zaměstnance a místní komunity. Zdroj: http://www.unilever.com/ourvalues/environmentandsociety/env_social_report
5
1. Změna výrobkového portfolia - Onemocnění související s nadváhou a obezitou se mění v hlavní příčinu onemocnění a úmrtnosti - Příčinou je všeobecný úbytek fyzické práce a pohybu v zaměstnání i ve volné čase, růst životní úrovně - Je třeba obnovit rovnováhu mezi energetickým příjmem a výdajem. - Projekt komplexní změny portfolia výrobků z hlediska jejich přínosu pro zdravou výživu
6
Program posílení nutričních přínosů potravin - Revize 17.000 výrobků během 2 let - změny ve složení - Redukce tuku, soli, cuktru = 25.000 tun tuku ( pomazánky) = 2.000 tun soli ( instantní polévky) = 10.000 tun cuktru ( nápoje, zmrzliny) - Další inovace = funkční potraviny
7
2. Produkce z udržitelných zdrojů - KRITÉRIA : a/ přímý dopad b/ možnost ovlivnit c/ parterství - 3 INICIATIVY: a/ udržitelná zemědělská produkce, Responsible Commodities Initiative {Roundtable on Palm Oil} b/ udržitelný rybolov Marine Stewardship Council, 40% u udržitelných zdrojô c/ čerpání vodních zdrojů. Sustainable Water Initiative {Medusa-7%} - ČR - systém zpětného sběru obalů ( EKOKOM)
8
Povltavské tukové závody Bezpečnost a ekologie 2001 spojení U a BF Revize standardů U & BFRevize standardů U & BF plánplán audit ekologie 2004 - 05 ISO 14001 audit ekologie OHSAS 18001 audit bezpečnosti Další aktivity - bezpečnostní komise Vytipování možných rizik (skoronehody)Vytipování možných rizik (skoronehody) Audity a školeníAudity a školení úprava plánů dle požadavkůúprava plánů dle požadavků
9
Spotřeba energieOdpadní voda Recyklace odpadů Odpady Povltavské tukové závody Unilever ČR - ekologické parametry
10
3. Dlouhodobá finanční ziskovost Vytváření finančního zisku - dopady na zaměstnanost Rozdělení obratu společnosti : 39,7 mlrd euro/ 2005 = 27,5 mlrd euro dodavatelé + 12,2 mlrd přidaná hodnota, z toho + 48% zaměstnanci + 13% vlády + 24% akcionáři + 14% reinvestice + 1,0% místní komunity = http://www.covalence.ch http://www.covalence.ch Covalence reputation Index ( Unilever nejvyšší hodnoty v FMCG) -
11
Děkujeme za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.