Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilGabriel Štěpánek
1
Standardy RVP ZV září 2013 Praha, 26.4.2013
2
Všechno, co jste chtěli vědět o standardech … O TOM, CO URČITĚ BYLO O TOM, CO URČITĚ JE O TOM, CO MOŽNÁ BUDE…
3
Kdo JSEM frybova@gymcaslav.cz JSME učitelé na základní škole (4 x) vysokoškolští učitelé (2 x) zástupce Asociace jazykových testerů (1 x)
4
Garant MŠMT - Garant NÚV Zástupce NIDV Učitelé VŠ (max. 3) Učitelé ZŠ/víceletých G (max. 5) Představitelé asociace (max. 2) Pracovní skupiny
5
Cizí jazyky – celkem 4 pracovní skupiny Skupina pro Indikátory Skupina pro tvorbu ilustrativních úloh AJ Skupina pro tvorbu ilustrativních úloh FJ Skupina pro tvorbu ilustrativních úloh NJ
6
součást programového prohlášení vlády konkrétní reakce na výsledky žáků ve výzkumech (PISA, PIRLS, TIMS) doporučeno analytickými zprávami (McKinsey & Company 2010, Dvořák 2011) Proč “Standardy“?
7
Jak je to za humny… zdroj: Eurydice
8
nikoho nikoho nezabije. Trocha historie… ETAPA 1 (listopad 2010 – jaro 2012) ETAPA 2 (podzim 2012 – ?)
9
Koncepce standardů TESTOVÁNÍ V 5. A 9. TŘÍDĚ - MATEMATIKA - ČESKÝ JAZYK - ANGLICKÝ JAZYK - OSTATNÍ VZDĚLÁVACÍ OBLASTI - (FRANCOUZSKÝ JAZYK) - (NĚMECKÝ JAZYK)
10
Koncepce standardů - obtíže Jak definovat standard? MINIMUM MAXIMUM PRŮMĚR
11
Opatření ministra školství… V Praze dne 18. ledna 2012 „Cílem Standardů pro základní vzdělávání je napomoci pedagogům, rodičům i žákům při naplňování vzdělávacích cílů stanovených v RVP ZV. Standardy jsou tvořeny indikátory, které konkretizují očekávané výstupy a stanovují pro ně konkrétní úroveň obtížnosti, a ilustrativními úlohami.“
12
Standardy nerozlišují „testovatelné“ a „netestovatelné“ výstupy. Indikátory jsou vytvořeny ke všem očekávaným výstupům upraveného RVP ZV (RVP ZV – verze září 2013) Indikátory jsou nastaveny na minimální úroveň („co by měl umět čtyřkař“) Budoucnost: optimální a maximální úroveň
13
Standardy jsou zpracovány v jednotné šabloně pro každý očekávaný výstup. Pro každý očekávaný výstup obsahuje šablona alespoň jednu ilustrativní úlohu, která je úzce provázána s některým indikátorem/ některými indikátory, které jsou uvedeny u daného očekávaného výstupu.
14
Ilustrační úlohy -1 očekávaný výstup = 1 úloha -1 úloha = 1 strana -Zadání v českém jazyce -Tentokrát BEZ řešení
17
Cizí jazyky Východisko pro úpravy vzdělávacích oborů Cizí jazyk a Další cizí jazyk: RVP ZV Společný evropský referenční rámec pro jazyky Referenční úrovně A1, A2 Zřetel na věkovou skupinu žáků
18
Revidované RVP Další cizí jazyk Doplňující vzdělávací obory JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE
19
http://www.msmt.cz/mezinarodni- vztahy/spolecnyevropsky-referencni-ramec-pro-jazyky http://www.nuv.cz/vzdelavani-a-eu/evropske-jazykove portfolio http://ec.europa.eu/languages/languages-of- europe/index_cs.htm http://www.nuv.cz/uploads/Publikace/CLIL ve vyuce.pdf Podpora na webu
20
„ Průvodce upraveným RVP ZV“ spuštěn na Metodickém portále RVP.CZ (rvp.cz/pruvodce). Jeho součástí je i diskuzní fórum a odkaz na Konzultační centrum NÚV, na které se zástupci škol mohou obrátit s dotazy týkajícími se právě úprav ŠVP.rvp.cz/pruvodce
21
Myslíte si, že teď už víte všechno? Co tedy budeme dělat v odpolední části konference?
22
Děkuji za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.