Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLucie Marková
2
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager
3
Obsah 1.Ahold Central Europe 2.Úloha lidských zdrojů v mezinárodní organizaci 3.Lidské zdroje v procesu změn 4.Systém odměňování 5.Motivační programy pro zaměstnance
4
Ahold Central Europe Nordic Netherlands Central Europe Iberian Peninsula
5
Cíl ACE Využít nejlepších zkušeností a synergií Být efektivní organizací (obchod, logistika, IT, lidské zdroje) Být připraveni na vstup do EU
6
2. Úloha lidských zdrojů v mezinárodní organizaci STRATEGICKÝ SMĚR HR Strategický management HR Management změn Management HR infrastruktury HR Management zaměstnanců LIDÉPROCESY OPERATIVNÍ SMÉR OPERATIVNÍ SMÉR
7
3. Lidské zdroje v procesu změn 1/2 Strategické / dlouhodobé Strategický partner Potřeba klienta: HR strategie v souladu s obchodními plány Vztahy : 85% liniový management 15% HR HR Funkce : nastavení role PM Role : strategický HR management PM Kompetence : Znalost byznysu HR zformulování strategie Umění ovlivnit 10 rad vložit ústně “Change Agent” Potřeba klienta: efektivní organizace Vztahy: 51% liniový management 49% HR HR Funkce : řízení změn PM Role: „change agent“ PM Kompetence: Schopnost řídit změny Konzultace/facilitace/koučing Schopnost analýzy systému, situací
8
Operativní / krátkodobé Administrativní Expert: Potřeba klienta: efektivní administrativní procesy Vztahy: 5% liniový management 95% HR HR Funkce : servisní provedení PM Role : Flexibilní, fungující manažer PM Kompetence : Vyhovující znalosti Zlepšování procesů Kvalitní informační technologie Klientský vztah Vymezení „servisních“ potřeb “Employee Champion”: Potřeba klienta: odpovědnost za zaměstnance Vztahy: 98% liniový management 2% HR HR Funkce : podpora managementu PM Role : zastánce /obránce zaměstnance PM Kompetence: Zajištění vhodného pracovního prostředí Rozvoj zaměstnanců Řízení výkonnosti 3. Lidské zdroje v procesu změn 2/2
9
Personální management - proces Zaměstnav. image Nábor Trénink & rozvoj Výkon Udržení Odchod slide HR cyklus
10
4. Systém odměňování 1/3 Strategie odměňování – viz slide 3 založené na podpoře firemních hodnot a důvěry v souladu s obchodní strategií postavená na firemních a individuálních cílech, kvalifikovanosti integrována s existujícími HRM postupy v souladu s interním & externím prostředím firmy odměna za „správné“ chování a výkon konkurenční na trhu práce konstruovaná s finančním přínosem jednoduše ovladatelná a kontrolovatelná
11
4. Systém odměn - 5 faktorů 2/3 přilákání & udržení kvalitních lidi motivace, oddanost firemní kultura upevnění & vymezení struktury finanční přínos
12
4. Pravidla odměňování 3/3 pozice na trhu: platová úroveň vs. podíl na trhu vnitřní spravedlnost plat v souladu s výkonnosti, náplní práce a kvalifikaci individuální / týmové odměny zaměstnanecké výhody mix odměn jednotnost, rovnoměrnost přenesení pravomocí (decentralizace rozhodování) spoluodpovědnost zaměstnanců transparentnost (průhlednost)
13
5. Motivační systém pro zaměstnance 1/2 a) hmotné bonusový systém roční hodnocení příspěvek na stravování příspěvek na MHD příspěvek na bydlení, přestěhování
14
5. Motivační systém pro zaměstnance 2/2 b) nehmotné Tréninkové programy - interní / externí Integrační programy Jazykové kurzy Management Development program Trainee program Relaxačně - sportovní program
15
Děkuji vám za pozornost a přeji hodně štěstí ve studiu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.