Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Nerovnováha při růstu ceny  Řešení.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Nerovnováha při růstu ceny  Řešení."— Transkript prezentace:

1 Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Nerovnováha při růstu ceny  Řešení nerovnováhy tržními silami

2 Jak to znázorníš? 1.Zvedneš cenu, tzn. že půjde o posun bodu po funkci, zvýšíš cenu PE na ose y na P‘. Označíš vyšší cenu přímkou rovnoběžnou s osou x, která znamená, že je všechno dražší. 2.Vzniknou ti průsečíky s funkcí D a s funkcí S. 3.Z průsečíků spustíš kolmice na osu x a zjistíš poptávané množství (QD) a i nabízené množství (QS) zboží při nové ceně 4.Protože nabízené množství je větší než poptávané množství, vznikne na trhu přebytek zboží Kdy vzniká nerovnováha při růstu ceny?  Vždy, když změny na trhu vyvolá růst ceny. Zdražilo se, vláda zdražila apod.

3 P Q S D E PE QE Nerovnováha na trhu - vzniká při jiných, než při rovnovážných cenách Nerovnováha při růstu ceny: Výchozím stavem nerovnováhy je rovnováha. Znázorni na grafu rovnováhy růst ceny:

4 P Q S D E PE QE P‘ QDQS Toto je přebytek zboží na trhu, je malé poptávané množství zboží a velké nabízené množství zboží

5 Řešení přebytku tržními silami :  Zboží nejde na odbyt, a proto výrobci snižují ceny - podbízejí se. Nastává tzv. konkurence na straně nabídky.  Někteří kupující již si mohou koupit při nižších cenách více zboží - stoupá QD.  Výrobci postupně snižují nabízené množství, protože cena klesá a protože vyprodávají nadbytečné zásoby - klesá QS.  Přebytek se postupně snižuje až do bodu rovnováhy.  Ukaž na grafu rovnováhy, jak se přebytek snižuje.


Stáhnout ppt "Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Nerovnováha při růstu ceny  Řešení."

Podobné prezentace


Reklamy Google