Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Konkurenční prostředí a konkurenční strategie
2
Znalost konkurenčního prostředí
1)identifikace konkurence sběr informací o konkurenci určení specifických vlastností
3
2.Charakter a struktura konkurenčního prostředí
Potenciální noví konkurenti Konkurence v rámci odvětví Soupeření mezi stávajícími podniky B Dodavatelé do odvětví Kupující Zákazníci Náhradní výrobky substituty Hrozba vstupu nových konkurentů Dohadovací schopnost dodavatelů E kupujících Hrozba nových výrobků D A C Porterův model konkurenčního prostředí
4
Potenciální noví konkurenti
Kupující Dodavatelé Substituční výrobky Rivalita uvnittř konkurenčního prostředí
5
Teorie tržních forem Monopol Homogenní oligopol Heterogenní oligopol
Dokonalá konkurence Monopolistická konkurence
6
Odhad reakce konkurenta
Laxní konkurent Vybíravý konkurent Konkurent-tygr Scholastický konkurent
7
Porterovy konkurenční strategie
Konkurenční výhoda Nízké náklady Diferenciace Široký Trh Úzký Vůdčí postavení v nízkých nákladech Diferenciace Nákladová koncentrace (cost focus) Diferenciační koncentrace (differentiation focus)
8
Faktory odlišení produkt služby personál image Forma Vlastnosti
Výkonnost Trvanlivost Konzistence Spolehlivost Opravitelnost Styl design Dostupnost Dodávky Instalace Školení Poradenství Údržba rozmanitost Kompetenttnost Důvěryhodnost Zodpovědnost komunikace Pokrytí Odbornost účinnost Symboly Média Atmosféra události
9
Konkurenční strategie zaměřené na odběratele (M136)
Inovační orientace Jakostní orientace Orientace na značku Šíře programu Nákladová orientace
10
Chování podniku v soutěži
Pasivní chování Aktivní chování Kooperační strategie Konfliktní strategie Úhybná strategie Strategie přizpůsobení
11
Gilbert a Strebel Strategie outpacing – vyznačuje se střídáním vůdcovství v jakosti a v nákladech
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.