Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Komunikace a její využití v řízení
Oravcová Nadežda
2
Komunikace Výraz komunikace je nejednoznačný Dorozumívání obecně
nejčastějším způsobem takové komunikace bývá lidská řeč a písmo, popř. nonverbální komunikace
3
Rozdělení komunikace Verbální komunikace - slovní komunikace
Neverbální komunikace neboli nonverbální komunikace- tedy komunikace „beze slov“ Mimika- emoce se u lidí projevují v obličeji Gestá Řeč tela Elektronická komunikace- telekomunikace
4
Další rozdělení Interpersonální komunikace- role posluchače a vypravěče Skupinová komunikace- role jednotlivých členů komunikační sítě: hvězda, kruh, řetěz, či vidlice Masová komunikace- televize, rozhlas, internet
5
Schéma komunikačního systému
Transmisivní model- znázornění komunikace spíš v prostoru než v čase Lineární model- posloupnost komunikačních aktivit vyjádřená schématem: kódování informace- přenos- dekódování informace
6
Schéma komunikačního systému
Sdělení Zdroj Kodér Přenosová cesta Dekodér Příjemce Šum Bit Zpězná vazba
7
Zdroje konfliktů Osobnost a sociální chování jedinců Nedorozumění
Nedostatky v personální práci Styl vedení lidí v organizaci
8
Nedorozumění Příčiny:Špatná komunikace Řešení
Nedostatečné vysvětlení úkolů Nevhodné formy informovat pracovníky Nedostatečná inteligence osoby, která informace sděluje, nebo přímá Řešení Vzdělávání pracovníků- oblast komunikace a vedení lidí
9
Prevence kofliktů Pracovníci musí být přiměřeně a včas informování:
Podnikové noviny Pracovní porady Výroční správy Informovanost prostřednictvím přímého nadřízeného Navštěvování vyšších vedoucích pracovníků na pracovišti
10
Prevence konfliktů Pracovníci by měli mít možnost vyjadřovat se k záležitostem organizace Sdělovat své názory vedení organizace Prostřednictvím: Přímého nadřízeného, schůzí, porad, speciálních schránek, anket, osobně při návštěvných hodinách u vedoucího
11
Vertikální komunikace
Existence vertikální komunikace- v sestupné i vzestupné linii Utajování informací= šuškanda a fámy Nebezpečné je taky omezená možnost sdělování informací
12
Horizontální komunikace
Vzájemná informovanost o práci Zlepšování sociálních vztahů Zvyšování pocitu sounáležitosti Komunikace mezi Jednotlivými zaměstnanci, skupinami, úseky, organizačními jednotkami
13
web.sks.cz/users/ku/uis/komunika.htm Řízení lidských zdrojů, Jozef Koubek, vydavatelství Management press, 3. vydání
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.