Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDaniel Fišer
1
Manažerská diagnóza
2
Předmětné oblasti diagnózy Všeobecná charakteristika klientovy organizace Faktory prostředí Cíle a strategie Finance Marketing Výroba Výzkum a vývoj Lidské zdroje Systém řízení Celkové výkony
3
Všeobecná charakteristika klientovy organizace Činnost typ, účel hlavní funkce, výrobky, služby národní nebo nadnárodní komplexnost a složitost výrobků a procesů Historie kdy a jak zřízená model růstu klíčové události (vznik, fůze, technologické přelomy...) Význam rozsah činnosti objem a skladba prostředků poloha (sektorová, regionální, místní, korporace, mezinárodní) Vlastnictví rozsah činnosti právní forma (partnerství, obchodní společnost, státní podnik) Vliv hlavní vlastníci střediska řízení, úloha správní rady sociální a politické vlivy a nátlakové skupiny Místo kde je umístěna počet a velikost jednotek vzdálenost a komunikace
4
Faktory prostředí Ekonomika široké ekonomické pozadí úroveň a trendy vývoje ekonomické bohatství země skladba a stav trhu stav daného odvětví v zemi finanční systém, disponibilita peněz dluhy v zahraničí Přírodní zdroje suroviny paliva a energie voda půda klima Lidské zdroje vzdělání trh práce zaměstnanost a nezaměstnanost technická a obchodní odbornost doškolovací zařízení Sociálně - kulturní oblast skladba společnosti (třídy, etnické skupiny, menšiny...) vkus spotřebitele sociální, kulturní a náboženské tradice sociální organizace, úlohy, vliv
5
Faktory prostředí Vláda profil, zdroj moci, stálost ekonomická politika (vč. regionálního rozvoje) plánování, regulace a řízení hospodářství zdanění vládní služby a zařízení místní vláda (funkce v ekonomickém rozvoji) Politika politický systém a život dopad politiky na řízení Legislativa pracovní zákon zákon o společnostech a obchodní zákon... Fyzická oblast přímé fyzické prostředí dopravní a komunikační zařízení bytový fond veřejně prospěšné služby znečištění, ochrana prostředí
6
Cíle a strategie (celkové) Metodologie metody a definice účelu a cílů systémy strategických, taktických a operativních plánů Účel a cíle odhad účelu a specifických organizačních cílů, jak je definuje řízení Strategické volby odhad hlavních voleb (celkové a pro obchodní oblasti) Investice politika a plány hlavní projekty
7
Finance Řízení finanční strategie a politika záznamy a zprávy - disponibilita, vhodnost, kvalita personál (počet, kompetence) poměr k bankám Bilance a výkaz zisku a ztrát porovnávací analýza, klíčové poměry, finanční zdraví a stálost Zdroje a aplikace fondů zdroje a aplikace fondů pohyby a využívání fondů zisk a jeho využití hotovost Finanční plánování a prognostika použité systémy a prognostika odhad vypracovaných projekcí Zprávy revizorů existence, kvalita komentáře revizorů
8
Marketing Řízení marketingu koncepce, aplikovaná strategie personál (počet, odbornost) pozice v celkové struktuře Trhy (místní a vývozní) velikost, trendy vlastní podíl konkurenti (počet, význam, strategie) výzkum trhů záznam objednávek Klientova báze (zákazníci) velikost a struktura hlavní klienti Cenotvorba strategie a taktika
9
Marketing Odbyt distribuční kanály organizace technika prodejná síla (velikost, odbornost, motivace) spolehlivost dodávky zásoby (objem, obrat, umístění) odbytové výlohy Služby pro klienta servis po prodeji technický servis (informace, zaškolení, projekt systému, poradenství... Inzerce význam, náklady technika dopad
10
Výroba (operace) Řízení výroby koncepce aplikovaná strategie výroby personál pozice v celkové struktuře Výrobní jednotky počet, místo specializace spojovací články Výrobní kapacita objem využití úzké profily volná a náhradní kapacita Použitá technologie typ úroveň, složitost Pozemky a budovy vlastní nebo pronajaté, přístup věk, stav vhodnost náklady na operaci
11
Výroba (operace) Továrna a strojový park typy, množství věk, stav, poruchy technická složitost (automatizace, přesnost...) vhodnost údržba (systém, úroveň) zvláštní výbava Organizace výroby plánování, programování, koordinace, záznamy operativní řízení (systém, úroveň) průmyslový engineering (pracovní studie, analýza hodnoty...) kapacita personálu Řízení kvality aplikovaný systém dosažená úroveň nové trendy Nákup organizace postupy, regulace hlavní dodavatelé, spolehlivost subdodavatelé
12
Výroba (operace) Pracovníci ve výrobě kategorie odbornost, zkušenosti odměňování a motivace kontrolní štáb Bezpečnost a zdraví úrazy preventivní opatření Efektivnost výrobního systému náklady na hlavní výrobky, produktivita práce ztráty (výpadek výroby, odpadový materiál a energie) a krádeže
13
Výzkum a vývoj Řízení výzkumu a vývoje definice strategie a politiky plán, realizace struktura, pozice v celkové struktuře osobnosti Štáb výzkumu a vývoje počty kvalifikace, zkušenosti dosažené výsledky motivace Inovační potenciál design výrobku, příspěvky nových designů laboratoř dílny na výrobu prototypů testovací výbava, zkušební výroba informatika a knihovna Spolupráce s jinými organizacemi typ uspořádání partneři licenční dohody Využívání výzkumu a vývoje výsledky, aplikace dopad na obchod zvláštní výhoda
14
Lidské zdroje Řízení lidských zdrojů koncepce a politika plánování lidských zdrojů obsazení osobního oddělení pozice v celkové struktuře Skladba pracovníků věk, pohlaví odbornost, zručnost (podle kategorií) menšiny, cizí pracovníci podmínky zaměstnání (trvalé, dočasné, sezónní) obrat absence Nábor a výběr praxe při náborz praxe při výběru
15
Lidské zdroje Doškolování a vývoj vyhlídky osobního rozvoje náklady na doškolení a vývoj pracovníků organizace metody a technika pracovní rotace ohodnocení pracovníků Odměňování a motivace mzdové a platové systémy mzdová hladina a diference výplata podle výsledků podíl ze zisku a podobná schémata sociální výhody nefinanční podněty Poměry řízení práce povaha, praxe dopad na řízení a výkon
16
Systémy řízení a praxe Manažeři klíčové osobnosti (profesionální a osobní profily, postoje ke změnám, motivace) Organizační struktury forma struktury, historie, odbory, oddělení (specializace, úloha, relativní význam) poměry mezi zaměřením a pracovníky centralizace a decentralizace, existence, kvalita a používání diagramů a příruček Rozhodování praxe uplatňovaná při hlavních druzích rozhodnutí Koordinace metody, přístupy, koordinace klíčových funkčních oblastí Komunikace sítě a kanály metody
17
Systémy řízení a praxe Interní informace, plánovací a řídící systémy použité systémy, dopad informační systémy řízení plány činnosti a výkonu rozpočet a kontrola nákladů, zpravodajství, analýza zpráv a záznamů Moderní technika politika, účinnost, preferovaná technika, aplikace počítačové technologie technologie komunikace... Organizační kultura hodnoty a tradice, zvyky a rituály, převládající styl řízení, účast zaměstnanců Využívání externích odborných služeb politika, význam zkušenosti s poradci pro řízení
18
Výkon celkově Indikátory výkony růst, produktivita, zisk, hotovost, návratnost investic, tržní hodnota akcií, tvorba zaměstnanosti a jiných klíčových indikátorů Konkurence speciální prostředky, dosažené výsledky a výhody ze schopností Pozice v sektoru dosažená pozice (vedoucí místo...), a image vybudovaný u zákazníků a veřejnosti Trendy faktory a síly, které pravděpodobně ovlivní budoucí výkon (pozitivní i negativní vlivy) Odhad výkonu praxe a její dopad (frekvence, hloubka analýzy, závěry Zlepšení výkonu program pro zdokonalování výkonu, použité přístupy a metody, dosažené výsledky
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.