Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Regionálna značka a prínosy regionálneho značenia pre výrobcov tradičných regionálných produktov na Česko-Poľsko-Slovenskom pohraničí - Górolsko Swoboda.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Regionálna značka a prínosy regionálneho značenia pre výrobcov tradičných regionálných produktov na Česko-Poľsko-Slovenskom pohraničí - Górolsko Swoboda."— Transkript prezentace:

1 Regionálna značka a prínosy regionálneho značenia pre výrobcov tradičných regionálných produktov na Česko-Poľsko-Slovenskom pohraničí - Górolsko Swoboda regionálny produkt® Leszek Richter Poľský kultúrno-osvetový zväz v ČR Mojmírovce, 7. decembra 2010

2 Asociace regionálních značek

3 ARZ, systém Domácí výrobky
13 členských regionů přes 280 platných certifikátů jednotné principy udělování značek propojení na národní úrovni jednotná propagace, prezentace, grafický styl otevřená novým reginům

4 Mikroregion Górolsko Swoboda Česko-Polsko-Slovenské trojmezí

5 Mikroregion Górolsko Swoboda
je dobrovolným sdružením právnických osob zabývajících se propagací gorolské kultury všemi dostupnými prostředky zakládajícími členy Sdružení jsou: MS PZKO Jablunkov, Gromada Górali na Śląsku Cieszyńskim z/s w Ustroniu a Obec Oščadnica společné místní zvyky a tradice jednacími jazyky Sdružení jsou: - gorolské nářečí, - jazyk polský, český a slovenský

6 prvním společným projektem bylo zavedení značky „Górolsko Swoboda regionální produkt®”
31 certifikovaných výrobků nebo skupin výrobků

7 Co značky vyjadřují? (Certifikační kritéria)
původ výrobku – od místního výrobce kvalita šetrnost k přírodě jedinečnost - tradice - místní suroviny - řemeslná práce - motiv regionu - výjimečná kvalita

8 Příklady certifikovaných výrobků
řemeslné výrobky: tradiční řemesla (keramika, řezbářství, kovářství, drátenictví, krajkářství, košíkářství), ale také např. výroba textilu a papíru potraviny a nápoje: chleba, pečivo, cukrářské výrobky, mléko a mléčné výrobky, maso a uzeniny, ovocné šťávy, limonády, pivo, pálenky, medovina přírodní produkty: med, zelenina, houby, bylinky

9 Nejen udělování značky
propagace, prezentace - na regionální i národní úrovni - web, tiskoviny, noviny, média... síťování prodejních míst společné přidružené aktivity - jarmarky aj. prezentace - řemeslné dílny a další navazující projekty...

10

11 Kalendář řemeslných akcí Mikroregionu Górolsko Swoboda
I. „Stavanie mája” spojené s „Goralským jarmokom” Termín: sobota, Miesto: Jabłonków, Mestský lesík II. „Gorolský jarmok” v rámci 17. ročníku Medzinárodnej súťažnej prehliadky regionálnych súborov „Złoty Kłos” Termín: pondelok, Miesto: Zebrzydowice, amfiteáter III. „Goralský jarmok” v rámci 18. ročníku medzinárodnej súťažnej prehliadky v hre na heligónku „Oščadnická heligónka” Termín: nedeľa, Miesto: Oščadnica, Námestie M. Bernáta IV. „Otvorenie kúpeľnej sezóny” Termín: júna 2010 Miesto: Ustroń, námestie

12 Miesto: Jabłonków, Mestský lesík
V. „Szikowne Gorolski Rynce” v rámci 63. Medzinárodných folklórnych stretnutí „Gorolski Święto” Termín: 7. – 8. augusta 2010 Miesto: Jabłonków, Mestský lesík VI. „Goralský jarmok” v rámci „BARANINA Ustroń 2010 – V. Majstrovstvá Poľska v podávaní baranieho mäsa” Termín: sobota, Miesto: Ustroń, amfiteáter VII. „Oščadnický kermáš” Termín: nedeľa, Miesto: Oščadnica, Námestie M. Bernáta VIII. „Dožinkový jarmok” Termín: sobota, Miesto: Ustroń, námestie IX. „Goralský jarmok” v rámci „Festiwal Military Ustroń” Termín: 28. – 29. augusta 2010

13 Cíle a přínosy regionálního značení I.
Ekonomický rozměr podpora místních drobných podnikatelů (zviditelnění a efektivní reklama, zvýšení prestiže jejich produktů) podpora místní ekonomiky, diverzifikace ekonomických činností Sociální rozměr hrdost na region, sounáležitost, vnímání hodnoty místního dědictví (přírodní, kulturní) podpora aktivní spolupráce: podnikatelé (výrobci, prodejci), veřejná správa, neziskový sektor, ochrana přírody

14 Cíle a přínosy regionálního značení II.
Environmentální rozměr podpora lokální výroby a spotřeby – snížení dopravní zátěže podpora šetrných produktů, environmentální poradenství udržitelný cestovní ruch – poskytnutí alternativy, osvěta, vnímání místního dědictví a běžného života v regionu Regionální rozměr: zviditelnění regionu, posílení image regionu ochrana specifik regionů, tradic, kultury, krajiny...

15 Značení služeb v cestovním ruchu
Šumava – ubytovací a stravovací zařízení principy velmi podobné značení výrobků certifikační kritéria: - umístění zařízení v regionu - spojitost s regionem - kvalita - hodnocení komise z pohledu zákazníka - šetrnost k životnímu prostředí přísnější hodnocení a častější kontroly

16 Kontakt Leszek Richter Poľský kultúrno-osvetový zväz v ČR www.pzko .cz
tel.: mobil: .cz


Stáhnout ppt "Regionálna značka a prínosy regionálneho značenia pre výrobcov tradičných regionálných produktov na Česko-Poľsko-Slovenskom pohraničí - Górolsko Swoboda."

Podobné prezentace


Reklamy Google