Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRadek Konečný
1
Tradiční výrobek Slovácka Region Slovácko Masarykovo nám. 21, Uherské Hradiště info@tradicnivyrobek.cz www.tradicnivyrobek.cz
2
Promítnutí v čase 2007 myšlenka 2008 pilot 2010 oficiální registrace 2014 současnost
3
Rok 2007 = Odneste si kousek Slovácka Podklady k ročnímu pilotu Popularizace principů zvykoslovného roku Propagace významných akcí Slovácka v duchu zachování tradic Vytipování 10 výrobců z různých koutů Slovácka a oborů
4
Rok 2008 = Odneste si kousek Slovácka Proběhl zkušební rok Klíčová záležitost = vytipování 10 výrobců z různých koutů Slovácka a oborů Myšlenka k dlouhodobějším záměrům
5
Rok 2009 = Odneste si kousek Slovácka Intenzivní úsilí k pokračování Registrace domény a příprava k realizaci webu www.tradicnivyrobek.czwww.tradicnivyrobek.cz Příprava změny značky, logomanuál Celková profesionalizace projektu Pokusy o získání hlavního partnera, hledání zdrojů financování
6
Rok 2010 = Tradiční výrobek Slovácka Registrace ochranné známky Uzavření smlouvy se strategickým partnerem = Nadace Děti-kultura-sport Realizace a spuštění webu včetně e-shopu www.tradicnivyrobek.czwww.tradicnivyrobek.cz První příjem nových výrobců I. Přehlídka Slovácko v tradici Registrace ochranné známky veřejností v masovém měřítku
7
Rok 2011, 2012, 2013 = Tradiční výrobek Slovácka Prezentace a propagace výrobců jako celku pod jednou značkou Získávání nabídek pro výrobce a marketingový a manažerský servis výrobcům Založení FB stránek Širší komunikace s médii i veřejností Příjem nových žádostí (v roce 2013 celkem 41 výrobců)
8
Rok 2014 = Tradiční výrobek Slovácka Nosná myšlenka č. 1 = založení prodejní expozice Tradiční výrobek Slovácka Nosná myšlenka č. 2 = založení Tradiční výrobek Slovácka, z. s. Rozvoj dlouhodobé spolupráce s Archeoskanzenem na Modré a Muzeem Podhradí Buchlovice Rozvoj krátkodobých aktivit (jarmarků, prezentací) v ČR i zahraničí V. přehlídka Slovácko v tradici Příjem 16 nových výrobců
9
Rok 2014 = Prodejní expozice Tradiční výrobek Slovácka Otevření 15. 11. 2014 Otevírací doba: – všední dny 9-12, 12.30 -17 h – sobota 8 – 11 h Úzké propojení s e-shopem www.tradicnivyrobek.cz nájem + mzdové náklady
10
Jak se stát výrobcem 2 dokumenty: – Zásady pro udílení ochranné známky TVS – Žádost o udělení ochranné známky TVS Podmínky: – Právnická nebo fyzická osoba se sídlem na území Slovácka – Jedinečnost spojená s regionem (produkt charakteristický pro oblast Slovácka, výjimečná kvalita, existence výrobku či technologie na území Slovácka, využití místních surovin, ruční/řemeslná práce) – Udělení na 2 roky – Možnost užívání ochranné známky je nepřenosné a neprodejné – Výrobce dokládá vzorky své tvorby
11
Kdo o tom rozhoduje? Komise – Zástupce Regionu Slovácko – Etnograf Slováckého muzea v Uherském Hradišti – Etnograf národního ústavu lidové kultury ve Strážnici – Zástupce Odboru kultury a památkové péče Zlínského kraje Zasedá 2x ročně
12
Přidaná hodnota pro výrobce Záštita jedné značky/ochranné známky Společný management i marketing Motto: podpora prodeje výrobků = uchování zájmu výrobců/řemeslníků o řemeslo = zachování tradic a tradičních postupů do budoucna Minimální finanční zátěž pro výrobce RS navazuje partnerství a smluvní vztahy za podmínek pro výrobce příznivých, které je možno nadále využívat PRESTIŽ
13
Povinnost výrobce Uzavření Dohody o spolupráci na projektu Vystupování pod ochrannou známkou – Značení výrobků štítkem či nálepkou, možné je i včlenění ochranné známky do vlastních obalových materiálů – Jednotné značení na jarmareční stánky, provozovny, sídla firem, polepy aut logem ochranné známky – Po dobu platnosti certifikátu dodržovat standardy, za kterých byla ochranná známka udělena
14
Výrobci v roce 2014 Celkem 56 výrobců Od Uherskohradišťska a Uherskobrodska přes Veselsko, Kyjovsko, Hodonínsko, Horňácko po Břeclavsko Obory tvorby: práce se dřevem, proutím, šustím, keramika, kovářské a drátované výrobky, tkaný textil, kraslice, krojové panenky, lidové ornamenty, kroje a krojové součásti včetně opasků a bot. Samostatná skupina: potraviny a nápoje z místních surovin – vinné mošty, vdolečky, sušené ovoce, škvarkové preclíky, perníčky, patenty, chléb, táče, mazance, vánočky.
15
Jak se stát prodejcem? 2 dokumenty: – Zásady pro udílení a užívání statusu ochranné známky TVS pro prodejce – Žádost o status prodejního místa ochranné známky TVS Podmínky: – Právnická nebo fyzická osoba – Forma prezentace výrobků, zaručení standardu prodeje – Zaručení dodržování zákonných předpisů – Povinnost označit prodejní místo i výrobky – Udělení na 2 roky – Možnost užívání ochranné známky je nepřenosné a neprodejné
16
Třetí cílová skupina = veřejnost Místní obyvatelé Rodáci žijící mimo region či v zahraničí Turisté Cíl: nabídnout těmto cílovým skupinám kvalitní výrobek s původem na Slovácku vyráběný tradičními postupy či technologiemi
17
Financování Dotace a granty na dílčí části projektu Členské příspěvky ve výši 500 Kč/výrobce/rok Zisk z prodeje výrobků v e-shopu www.tradicnivyrobek.cz a prodejní expozici www.tradicnivyrobek.cz Vstupné z Přehlídky Slovácko v tradici
18
Otázky do budoucna Otázka udržitelnosti projektu v obecné rovině Otázka udržitelnosti prodejní expozice = zajištění dostatečného množství finančních prostředků na provoz Čemu se chceme vyvarovat: zvýšení členského příspěvku výrobcům
19
Směr od roku 2015 do 2020 Pokračování v nastavených parametrech – Společný management a marketing – Příjem výrobců – VI. Přehlídka Slovácko v tradici Fundraising a hledání strategických partnerů
20
Děkuji za pozornost Motto: některé věci se zdají být neuskutečnitelné až do chvíle, kdy se podaří…
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.