Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Ludmila Claussová Czech Film Commission
Film a marketing destinace czech film commission Fórum cestovního ruchu 2011 Ludmila Claussová Czech Film Commission
2
Proč lákat filmová natáčení / Synergie
Globální průmyslové odvětví – snadná migrace výroby filmů bez nutnosti náročné a nákladné průmyslové infrastruktury Ekonomický přínos v podobě finančních prostředků vynaložených na výrobu filmu Zaměstnanost – podpora místní zaměstnanosti, zejména kvalifikovaných, mzdově náročných pracovních míst Cestovní ruch – marketing destinace, propojení s kampaněmi na podporu cestovního ruchu Regiony – podpora zaměstnanosti, ekonomické efekty, marketing Služby a řemesla – podpora malých a středních podniků (SME) a živnostníků, podpora a rozvoj speciálních typů řemesel Technologie – synergie rozvoje technologií v AV průmyslu a v jiných odvětvích Kultura – využití a podpora různých odvětví kultury, vyjádření kulturní identity “Čisté“ odvětví – zanedbatelný negativní dopad na životní prostředí
3
Marketing destinace pro natáčení
Státy a regiony po celém světě mají z výše uvedených důvodů zájem o přilákání AV produkcí do svého teritoria Marketing „filmové destinace“ zajišťují zejména kanceláře film commissions Nástroje marketingu: Pravidelná účast na odborných akcích (filmové a lokační trhy, filmové festivaly) Aktivní vyhledávání filmových projektů a jednání s produkčními společnostmi Internetové prezentace Location / Production Guide – online/print/elektronické publikace Pořádání fam tripů aj.
4
Kanceláře film commission
Kanceláře film commission nebo film office jako standardní organizace po celém světě AFCI (Association Film Commissioners International) – přes 300 členů na celém světě EUFCN (European Film Commissions Network) – 80 členů z 24 evropských zemí Zřízení a ukotvení: Zřizovány vládami jako filmové kanceláře na národní, regionální nebo komunální úrovni Ukotveny zejména v institucích typu ministerstvo kultury / obchodu a průmyslu, úřady místní samosprávy, destinační agentury, investiční agentury apod. Úloha: přilákat audiovizuální aktivity do svého teritoria a působit jako konzultant a prostředník usnadňující veškeré aktivity související s AV produkcí První film commission v USA již na konci 40. let 20. století
5
ČR jako filmová destinace
Tradice, zkušenost, profesionalita, kreativita Množství a kvalita filmových štábů (možnost zajištění několika velkých natáčení zároveň) Vysoce rozvinutá filmová infrastruktura (ateliéry, dodavatelé filmové techniky, postprodukce, speciální efekty aj.) Různorodost a snadná dostupnost lokací (různorodost motivů, architektonických stylů a epoch, 4 roční období, přírodní motivy atd.) Nižší náklady + pobídky Jedinečný poměr cena-výkon
6
„Pobídky“ Program podpory filmového průmyslu (PPFP), zaveden v červnu 2010 Administruje Ministerstvo kultury ČR Forma: vratka až 20% z nákladů vynaložených v ČR; vyplacení až po ukončení a auditu produkce v ČR Způsobilé projekty: hraný, animovaný a dokumentární film určený pro kinodistribuci, televizní filmy a seriály Podmínky: splnění kulturního testu dle požadavků EU, minimální vynaložené náklady v ČR, 75% financování doloženo 2010: 21 projektů s pobídkami v celkové výši téměř 178 mil. Kč (odpovídá uznatelným nákladům přes 905 mil. Kč) 2011: 35 projektů, rozpočet PPFP 300 mil. Kč
7
Czech Film Commission Založena 2004 v rámci nevládní neziskové o.p.s. Česká filmová komora Financování: Ministerstvo kultury, MHMP, soukromé zdroje, granty (Vyšegrad, ČNFB) Úlohy a aktivity: Marketing ČR jako destinace natáčení Marketing lokací, filmových služeb a personálu Informace a konzultace pro příchozí producenty Funkce prostředníka mezi filmovým sektorem a orgány veřejné správy Aktivní tvorba prostředí přátelského pro natáčení Networking, dlouhodobá péče o kontakty
8
Regionální kancelář film commission
Marketing regionu jako atraktivní destinace natáčení, marketing lokací, filmových a obecných služeb v regionu Informace a konzultace pro příchozí filmaře o lokacích, povoleních, dodavatelích služeb atd. Lokační servis – podpora při vyhledávání vhodných lokacích a vyjednávání s jejich správci Funkce prostředníka mezi filmovým sektorem a regionálními orgány veřejné správy Správce „regionálních pobídek“ – např. dohody s místními dodavateli na slevách, granty, vratky apod. Systematické a dlouhodobé informování veřejnosti – pozitivní PR o přínosech natáčení Koordinace aktivit s národní film commission
9
Czechtourism ↔ Czech film commission
CzechTourism – marketing ČR jako turistické destinace za využití přítomnosti filmových a televizních projektů – Díky Czech Film Commission usnadněný přístup k projektům a produkčním společnostem, usnadněná komunikace s producenty Czech Film Commission – marketing ČR jako destinace pro natáčení za podpory CzT zejména formou: Společné organizace fam tripů a prohlídek lokací pro zahraniční i domácí filmové profesionály Tvorby společných propagačních materiálů zaměřených a) na odbornou (filmovou) veřejnost, např. publikace „Location Guide“, nebo b) širokou, laickou veřejnost, např. „filmové mapy“ Vzájemné podpory při účasti na veletrzích, filmových festivalech a jiných odborných akcích
10
czech film commission Česká filmová komora o. p. s
czech film commission Česká filmová komora o.p.s. Národní 28, Praha 1 tel ,
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.