Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMichal Štěpánek
1
David Juran
2
je proces, při kterém dochází ke snadnému pronikání slunečního záření do naší atmosféry ale také zároveň špatné propouštění tepelného záření(o větších vlnových délkách) zpět do vesmíru.
3
Svítí-li slunce, bývá ve skleníku horko i za chladného počasí. Některé plyny v zemské atmosféře se chovají podobně jako sklo ve skleníku. Sluneční záření jimi prochází a zahřívá Zemi. Také Země vyzařuje do prostoru teplo. Tyto plyny odrážejí část tepelného záření zpět k zemskému povrchu, čímž se Země dále zahřívá.
4
Celkovým výsledkem je, že Země nestačí vyzářit nadměrné teplo a teplota jejího povrchu stále roste,to známe pod pojmem globální oteplování. Nepodnikneme-li účinné kroky, může skleníkový efekt za čas spálit planetu!
5
Hlavním plynem, který zapříčiňuje skleníkový efekt, je oxid uhličitý (CO 2 ) Živočichové ho vydechují, zatímco rostliny jej pohlcují. Tak je v ovzduší zachována rovnováha a celkové množství oxidu uhličitého se nemění.
6
Náš moderní styl života však tuto rovnováhu narušuje. Spalováním pohonných hmot v dopravě a elektrárnách se uvolňuje veliké množství zplodin, obsahující CO 2. V některých zemích lidé vypalují obrovské plochy tropického deštného lesa, aby získali pastviny nebo stavební pozemky.
7
Čím vzniká více oxidu uhličitého....a méně rostlin k jeho vstřebávání.
8
Ovzduší obsahuje více škodlivých plynů- metan (ze živočišného odpadu...), oxidy dusíku (ve výfukových zplodinách...) a freony (dříve náplň ledniček, spreje...).
12
!!! Chraňme svoji planetu, když ne pro nás, aspoň pro naše děti !!!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.