Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Postavení nadnárodních výrobců a národních asociací při harmonizaci vstupu do EU Jaromír Frič IX. Setkání odborníků ve farmacii Praha 25.2.2003.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Postavení nadnárodních výrobců a národních asociací při harmonizaci vstupu do EU Jaromír Frič IX. Setkání odborníků ve farmacii Praha 25.2.2003."— Transkript prezentace:

1 Postavení nadnárodních výrobců a národních asociací při harmonizaci vstupu do EU Jaromír Frič IX. Setkání odborníků ve farmacii Praha 25.2.2003

2 l První vlna kandidátských států v roce 2004 l 27 EU členských států do roku 2010 Rozšíření EU Estonia Latvia Lithuania Poland Czech Republic Slovak Republic Hungary SloveniaRomania Bulgaria Turkey Malta Cyprus 25.2.03 Produced by J. Frič 2

3 Hlavní změny evropského farmaceutického trhu GENERALIZACE FARMACEUTICKÉHO TRHU Demografické změny Odstranění obchodních bariér Komunikační technologie Zvýšený vliv pacientů 3 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič

4 Demografická data Počet obyvatel HDP na obyvatele (000 Eur) HDP (mld Eur) 1OO% EU HDP Eurostat 2001 4 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič

5 Do jakého prostředí vstupujeme? Trh v cenách výrobce (mld Euro) EFPIA 2002 6,7% 5 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič

6 Náklady na zdravotní péči v % HDP WHO 6 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič

7 HDP vs. náklady na zdravotní péči na obyvatele OECD Health Data 2001 USA Germany France Netherlands Belgium ItalyUK Spain Greece Poland Česko MaďarskoJapan Norway Switzerland Slovinsko Slovensko Pobaltí 7 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič

8 Vysoký intelektuální potenciál v zemích CEE l ‘Obdivuhodný vědecký potenciál… který v CEE zemích není zmapován* l Většina zemí CEE má odborný potenciál srovnatelný se zeměmi, které jsou na prahu technologických inovací** Zdroj: Report presented to the ALLEA General Assembly, March 13-15, 2002 (ALLEA: the Association of All European Academies); UN Human Development Report 2001, Annex 2.1 8 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič

9 Co přinese vstup do EU pro farmaceutický průmysl CEE Příležitosti Možnost exportu do EU Vyšší prodeje Výzvy Nutnost sladění norem s požadavky EU Nebezpečí nové konkurence 9 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič

10 Konkureční výhody l CEE země mohou využít vědeckých a technických dovedností k podpoře inovačních tendencí či k soustředění na produkci generik Předpoklad úspěchu : schopnost spolupráce a připravenost k investicím nutným pro dosažení EU standardů l EU výrobci se stanou dominantními dodavateli inovativních produktů do zemí CEE. Předpoklad úspěchu: schopnost zásobit trh. 11 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič

11 l Lobování velkých farmaceutických originálních i generických firem v zájmu zachování SQ Problémy s integrací nových členů l Možné nedostatky farmaceutických výrobců v CEE limitující konkurenční šanci v EU: Správná výrobní praxe (GMP EU-standard) Schopnost lobování na úrovni EU Klimitovaná znalost o distribučních kanálů EU 12 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič

12 Úloha generik vnímána pozitivně l Členské státy – s podporou komise - budou podporovat kroky k vyšší penetraci generik. Pozornost bude věnována zlepšení mechanizmů promoce a prodeje s ohledem na zdraví obyvatelstva. l Zásady rozšíření mají plně respektovat rozdíly mezi ekonomickým, tržním a zdravotním prostředím států EU a nových členů do takové míry, která umožní formou dodatků smluv omezit paralelní importy G10 Medicines – Report 07 May 2002 10 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič

13 Paralelní obchod – skutečná hrozba? l Objem a hodnota paralelního obchodu stále roste l Evropská komise je zásadně proti kontrole a restrikci volného obchodu l Cenová transparence a možnost srovnání l Nadnárodní sofistikované distribuční sítě l Celkový nárůst komplexnosti obchodu –Vertikální integrace –Horizontální integrace 17 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič

14 Podíl paralelního obchodu v % EFPIA 2002 18 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič

15 Rozdílné cenové struktury SMI“ Pharmaceutical Wholesaling and Distribution 2003 19 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič

16 Výrobci léků a distributoři – nutná užší spolupráce l Uvedení na trh l Promoce l Plánování l Objednávky l Poptávka l Odhady prodejů l Ceny l Inventura l Management objednávek l Servisní služby l Management prodejních kanálů Řízení a kontrola procesu prodeje musí být realizována jedním společným plánem pro celou organizaci Integrace komerčních operací v celém distribučním řetězci. „VALUE REDUCING TRADE“ 13 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič

17 Jaké strategie zvolit? l Nedělat nic l Otevřít nové prodejní kanály l Udělit exkluzivitu l Zlepši stávající distribuční systém l Opustit trh l Jednotná cenová politika l …atd 14 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič

18 A co úloha ČAFF? 15 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič

19 Z programového prohlášení ČAFF l Podpora zájmů svých členů l Spoluvytváření příznivého prostřední pro činnost členů l Budování pozitivního obrazu farmaceutického průmyslu l Etický kodex l Na mezinárodním poli přispívat k hladkému procesu integrace k EU Programové prohlášení České asociace farmaceutických firem (ČAFF) ze dne 18.1.2001 16 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič

20 A co závěrem l Pharmaceutický průmysl je důležitou částí ekonomického prostředí l Historické trendy růstu se zpomalují l Tlak na optimalizaci procesů redukujících zisk l Strukturální změny budou pro přežití nezbytné l Dostatek možností k ponaučení z jiných průmyslových sektorů l Přistoupení k EU je změnou umožňující zdravým a dravým společnostem dosáhnout výrazných úspěchů 21 25.2.03 Produced by J. Fric25.2.03 Produced by J. Frič


Stáhnout ppt "Postavení nadnárodních výrobců a národních asociací při harmonizaci vstupu do EU Jaromír Frič IX. Setkání odborníků ve farmacii Praha 25.2.2003."

Podobné prezentace


Reklamy Google