Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Role školního koordinátora EVVO
Role koordinátora ve škole
2
Osnova příspěvku Osobnost koordinátora
Přístupy podporované koordinátorem Plán EVVO ve škole Integrované uplatňování EVVO a RVP
3
Osobnost koordinátora
Vlastnosti učitele – koordinátora Žádoucí profesionální postoje Styl práce Dopady na zdraví
4
Vlastnosti učitele – koordinátora
vřelý chápavý přátelský odpovědný soustavný vynalézavý nadšený
5
Žádoucí profesionální postoje
poznatky z ekologie poznatky z environmentu pokračování v DVPP účast na konferencích
6
Styl práce orientace na EVVO orientace na pedagogický sbor poslouchat
dotazovat se řečnit
7
Dopady na zdraví koordinátor by měl být možné typy spolupracovníků
realistický v očekávání mít smysl pro humor možné typy spolupracovníků nespolupracující pasivní spolupracovníci aktivní spolupracovníci
8
Přístupy podporované koordinátorem
Potřeba EVVO Vztah člověka a prostředí Ovlivňování žáků a učitelů Připravenost učitelů na EVVO Školní podmínky pro EVVO
9
Potřeba EVVO škola je nezastupitelná tím, že může přímo ovlivnit, korigovat celou vrstvu společnosti působí na utváření dovedností a návyků zprostředkovaně působí i na jiné vrstvy společnosti
10
Vztah člověka a prostředí
jedná se prosazování komplexnosti problematiky podstata udržitelného rozvoje vychází z kompromisu tří základních pilířů environmentální pilíř ekonomický pilíř sociologický pilíř
11
Ovlivňování žáků a učitelů
ŽÁCI UČITELÉ emocionální oblast racionální oblast pečlivě vážit prostředky emocionální oblast racionální oblast finanční odměna vliv žáků
12
Připravenost učitelů na EVVO
pokračovat ve vzdělávání teoretické znalosti metody a formy vhodnost DVPP
13
Školní podmínky pro EVVO
vliv koordinátora je v tomto omezený získávání prostředků propagace environmentálních aktivit dohled na tvorbu ŠVP
14
Podmínky pro realizaci EVVO Obsah EVVO Prostředky EVVO
Plán EVVO ve škole Podmínky pro realizaci EVVO Obsah EVVO Prostředky EVVO
15
Podmínky pro realizaci EVVO
škola – viz. výše město, kraj – podpora aktivit, finanční podpora, … společnost – vliv médií, NNO, názory politiků, … MŠMT – metodické pokyny, závazné dokumenty, …
16
Obsah EVVO obsah prosazujeme vždy z hlediska všeobecného a profesního
informativní úkoly formativní úkoly komunikativní úkoly - v podstatě se mohou podílet všechny předměty - estetická a tělesná výchova - základem jsou jazyky, ale záleží na dohodě ve sboru
17
Prostředky EVVO projektová metoda komplexní exkurze skupinová práce
soutěže celoškolní aktivity globální výchova
18
Integrované uplatňování EVVO a RVP
Střední odborné školy Gymnázia
19
Metodický pokyn MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO)
2.2 Základními dokumenty EVVO ve školách jsou: školní vzdělávací program (dále jen ŠVP), školní program EVVO (může být součástí ŠVP).
20
Střední odborné školy důraz by měl být kladen na rozvoj profesních dovedností a schopností
21
Gymnázia důraz by měl být kladen na všeobecné znalosti
školní plán by měl být sestaven tak, aby jej bylo možno využít při žádosti o grant
22
Členění dokumentu Charakteristika školy
Uplatňování environmentální problematiky v jedno- tlivých předmětech Integrační přístup při uplatňování environmentální problematiky Akce mimo vyučování Koordinace EV na škole Financování EV na škole
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.