Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPeter Jelínek
1
IVIG Praha, 21. 9. 2006 Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol
2
IVIG Praha, 21. 9. 2006 Obsah prezentace Úvod Vzájemné srovnání Okruhy spolupráce VK a ŠK Společné úkoly – co chceme ? Knihovnické vzdělávání učitelů
3
IVIG Praha, 21. 9. 2006 Úvod Souvislosti Klub školních knihoven Kdo má vést školní knihovnu?
5
IVIG Praha, 21. 9. 2006 Vzájemné srovnání (pozitiva) Veřejné knihovny – kvalitní fondy informačních dokumentů – profesionální personál – prostorové a technické vybavení – pestrost nabízených aktivit – zajištění potřeb a požadavků pro výuku i volný čas
6
IVIG Praha, 21. 9. 2006 Vzájemné srovnání (pozitiva) Školní knihovny – propojení s výukou – možnost působení na žáky každodenní, systematická – motivace žáků – prostor pro prezentaci výsledků práce v knihovně (studijní, čtenářské)
7
IVIG Praha, 21. 9. 2006 Profil uživatele ŠK (ICŠ) Žáci a učitelé (příp. ostatní zaměstnanci) Rozhodujícím faktorem je výukový program a specializace školy Charakteristické: vyhraněné (záleží na typu školy) informační potřeby a zájmy Zájmové aktivity (doplňující faktor)
8
IVIG Praha, 21. 9. 2006 Společné úkoly – co chceme ? Rozvíjet čtenářskou gramotnost Rozvíjet informační gramotnost žáků i pedagogů Podporovat informační zázemí a atmosféru ve škole
9
IVIG Praha, 21. 9. 2006 Společné úkoly – co chceme ? Rozvíjet netradiční formy práce s knihou, literaturou Podporovat týmovou spolupráci, toleranci Vytvářet prostor pro komunikaci, setkávání
10
Využívání tradičních i elektronických informačních zdrojů
11
IVIG Praha, 21. 9. 2006 Okruhy spolupráce knihoven Odborná knihovnická pomoc – konzultace, poradenství – semináře – výměny zkušeností – knihovnické kurzy
12
IVIG Praha, 21. 9. 2006 Informace, informace … Knihovnicko-bibliografické lekce Informační výchova, práce s informacemi Informační vzdělávání
13
IVIG Praha, 21. 9. 2006 Smysl spolupráce Okruhy spolupráce: Koordinace KF Regionální literatura Knihovnické a informační služby Podpora čtenářství Informační výchova Zájmové aktivity Cíl: Informační gramotnost žáků a studentů
14
IVIG Praha, 21. 9. 2006 Jak toho dosáhnout? Informační a studijní centra škol Ukázat učitelům možnosti knihoven i výhody spolupráce a lépe (snad postupně) partnerství veřejných knihoven a škol a jejich ISC Dílčí praktická pomoc: např. návrh Knihovního řádu pro ŠK
15
IVIG Praha, 21. 9. 2006 Vedoucí školních knihoven Akreditované knihovnické kurzy Pokus o standardizaci kurzů Krajské i městské knihovny pomáhají učitelům Kurzy i semináře s veřejnými knihovnami Iniciativa Národního institutu pro další vzdělávání učitelů (NIDV Praha)
16
IVIG Praha, 21. 9. 2006 Aktivity MZK Brno Konference Informační gramotnost – vědomosti a dovednosti pro život (2002 – 2006) Sborníky z konferencí Informační vzdělávání v 21. století – seminář Duha 3/2006 – informační vzdělávání v knihovnách
17
IVIG Praha, 21. 9. 2006 Proč je to tak důležité ? (shrnutí) Společnost potřebuje informačně gramotné dospělé !!! Základy pro potřebu celoživotního vzdělávání (četby, získávání každodenních, profesních i zájmových informací)
18
IVIG Praha, 21. 9. 2006 Děkuji za pozornost Moravská zemská knihovna www.mzk.cz Mgr. Jana Nejezchlebová jananej@mzk.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.