Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilViktor Bureš
1
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s. 30.1.2012 CEBRE – Kam směřuje Společenská odpovědnost firem
2
2 Vývoj CSR – Národní politika kvality r. 2000 - přijata usnesením vlády ČR č. 458 první zmínka o oblasti CSR v rámci NPK r. 2011 – Aktualizace Strategie NPK 2011-2015 Strategické záměry – Podnikání – Etika podnikání CSR 2005 – realizace projektu v rámci NPK „Společenská odpovědnost organizace – nezbytná součást strategie managementu“ (Korektní podnikání) 2008 – publikace „Společenská odpovědnost organizací – Aplikace a hodnocení“ 3 pilíře (oblasti): ekonomický, environment, sociální 2009 – aktualizované druhé vydání publikace „Společenská odpovědnost organizací – Aplikace a hodnocení“
3
3 Vývoj CSR – Národní politika kvality r. 2009 – Národní cena za společenskou odpovědnost, Cena hejtmana Předávání ceny za CSR v rámci Listopadu – měsíce kvality v ČR r. 2011 – Národní program posuzování shody systému managementu společenské odpovědnosti – pilotní ověření, ČIA k akreditaci, certifikace r. 2011 – vydána norma ČSN ISO 26000 - Pokyny pro oblast společenské odpovědnosti (necertifikační - poskytuje "metodické" pokyny k základním principům společenské odpovědnosti Odborná sekce pro společenskou odpovědnost
4
4 Propojení jednotlivých přístupů CSR 3 pilíře (oblasti): ekonomický, environment, sociální Způsob podnikání jdoucí i nad rámec zákonných požadavků Dlouhodobý závazek firem chovat se eticky a přispívat k ekonomickému růstu, ochraně ŽP a ke zlepšování kvality prostředí zaměstnanců
5
5 Propojení jednotlivých přístupů CSR Globální propojení ekonomik – export, dovoz, zahraniční akvizice, přesun výroby do zahraničí Nesmí docházet k rozporu v tom, co firmy deklarují s tím, jak v praxi konají Vzájemná spolupráce mezi státní a podnikatelskou sférou – best practice, boj proti korupci, kultivace prostředí (politické a podnikatelské)
6
6 Korektní podnikání, o.s. je právnickou osobou založené v souladu se zákonem č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů v platném znění. bylo založeno profesními organizacemi výrobců, poskytovatelů služeb a obchodníků s cílem zlepšit obraz podnikání a podnikatelů u veřejnosti, kultivovat podnikatelské prostředí v ČR a zvýšit důvěru spotřebitelů ve vztahu k dodavatelům, obchodu a reklamě.
7
7 Korektní podnikání, o.s. Mezi hlavní principy činnosti patří zejména: chránit zájmy zákazníků v rámci platné legislativy zvyšovat ochranu zákazníků a jejich práv na úrovni nejlepší praxe a spotřebitelské politiky nad rámec požadavků legislativy chránit zájmy členů sdružení proti praktikám subjektů s pochybnými podnikatelskými záměry, poškozujícími zájmy členů sdružení a dalších účastníků trhu podporovat naplňování Kodexu "Korektní podnikání" členy sdružení i širokou podnikatelskou veřejností.
8
8 Korektní podnikání, o.s. Spolupráce: např. Sdružení českých spotřebitelů – projekt zaměřen na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (r. 2011) Další informace – www.korektnipodnikani.cz
9
9 Děkuji za pozornost Ing. Jaroslav Prachař e-mail: prachar@korektnipodnikani.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.