Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Strategie a Marketing Hotelu Royal Ricc ****

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Strategie a Marketing Hotelu Royal Ricc ****"— Transkript prezentace:

1 Strategie a Marketing Hotelu Royal Ricc ****
Ing. Martin Benada ředitel hotelu

2 Poslání „Poskytovat ubytovací, stravovací a ostatní s tím spojené služby na nejvyšší úrovni s maximální důrazem na osobní a profesionální přístup k hostům v luxusním a komfortním prostředí.“

3 Vize „Stát se nejprestižnějším hotelovým zařízením v Brně a jeho okolí.“

4 Strategie dle Portera „DIFERENCIACE NA ÚZKÉM SEGMENTU“
hotel nabízí relativně malý počet pokojů k ubytování (30 pokojů) a rovněž ceny za které je nabízí patří do vyšší třídy a má také vysoké provozní náklady.

5 Strategické cíle definování strategických cílů, které by měly určovat další vývoj a rovněž se musí řídit pravidlem SMART (Specific, Measurable, Accurate, Realistic, Time-bound). Pro Hotel Royal Ricc jsou stanoveny tyto: Zvýšit obsazenost hotelu na 68% v roce 2006 Každoročně zvyšovat dosaženou průměrnou cenu pokoje minimálně o roční míru inflace Každoročně snižovat celkové náklady na provoz hotelu o 5%

6 Analýza 3C Customer – zákazníci hotelu se dají rozčlenit do několika skupin korporátní klientela (velké společnosti) – top manažeři, střední manažeři, produkční manažeři /Siemens, Celestica Czech Republic, Symbol, ABB, Alstom, Logica CMG/ korporátní klientela (menší společnosti) – vlastníci a majitelé, manažeři /TOS Kuřim, Alta, Alpha management/ státní správa a samospráva – ambasády, zastupitelstva, zahraniční návštěvy magistrátu, účastníci konferencí /Ambassy of Argentina, Nejvyšší soud, Magistrát města Brna/ turisté – individuální – návštěvy příbuzných, cestování po okolí a městě Brně turisté – skupinoví – speciálně zaměřené skupiny v menším počtu osob hledající vyšší status služeb /Prague International/ známé a populární osobnosti /Halina Pavlovská, Miloš Zapletal, West McLaren team, Atd./

7 Analýza 3C Company Hotel Royal Ricc zaměstnává celkem 25 zaměstnanců, kteří se dělí na přední a zadní linii a manažera. přední linie – recepce a restaurace zadní linie – kuchyně a úklid Klíčovými zaměstnanci a tím tedy obtížněji nahraditelnými jsou vedoucí jednotlivých středisek a to hlavně recepce, restaurace, kuchyně a také manažer hotelu. Důraz je kladen na pracovníky přicházející do přímého kontaktu s hostem. Způsob stylu vedení je demokratický, vzhledem k povaze poskytovaných služeb rovněž i individuálních schopnostech vedoucích středisek, výše uvedených. Ti působí na pozici liniových manažerů a nesou přímou odpovědnost a také na této úrovni spolu úzce komunikují.

8 Analýza 3C Competition – konkurence v dané oblasti se omezuje na tři hlavní poskytovatele ubytování: Hotel Holiday Inn *****– v nedávné době mu byla udělena pátá hvězdička, zaměřují se především na supiny a na firemní meetingy z důvodu snažit se obsadit podstatně větší kapacitu pokojů, rovněž nabízí relativně kvalitní kongresový sál, jsou blízko BVV Hotel Voroněž ****– jejich jednoznačných cílem je kvantifikované ubytování, mají oproti našemu hotelu ohromnou kapacitu, opět blízko BVV Hotel Internacional ****- opět do kapacity podstatně vetší hotel, konkuruje nižšími cenami, ale také nižší kvalitou poskytovaných služeb, výhodou by mohlo být moderní fit centrum a bazén

9 SWOT analýza Silné stránky umístění hotelu
parkování v podzemních garážích vzhled restaurace vzhled a vybavení hotelu vybavenost pokojů vybavenost ostatních prostor osobní přístup kvalita služeb respektování potřeb hostů nízká fluktuace personálu.

10 SWOT analýza Slabé stránky dopravní dostupnost hotelu
šíře nabídky služeb velikost a umístění restauračních prostor nabídka zábavy večer v hotelu obsazenost víkendů a nepracovních dnů stále ještě menší podvědomí veřejnosti o hotelu

11 SWOT analýza Příležitosti využití volné kapacity o víkendech
udržení maximální diferenciace produktu ekonomický rozvoj města Brna a okolí, příliv potencionálních klientů spolupráce s partnery v oblasti prodeje – internet sale.

12 SWOT analýza Hrozby sílící konkurence ze strany stravování i ubytování
nemožnost nabídnout pořádání kongresů možnost odchodu významných klientů z důvodu přesunu výroby lepšící se nabídka konkurence plánovaná rekonstrukce téměř sousedního objektu na Šilingrově náměstí (nový hotel, asi 5*) a dalších hotelů.

13 Podnikatelské funkční oblasti v aplikaci na zákazníky
Pro toto hodnocení využijeme portfoliové analýzy BMG, využívající maticové kategorizace podnikatelských oblastí, která identifikuje následující podnikatelské oblasti: HVĚZDY - vysoké přínosy * vysoké očekávané přínosy DIVOKÉ KOČKY - nízké přínosy * vysoké očekávané přínosy DOJNÉ KRÁVY - vysoké přínosy * nízké očekávané přínosy MRTVÍ PSI - nízké přínosy * nízké očekávané přínosy

14 Promotion reklama osobní prodej podpora prodeje
vnitřní reklama (hotelové knížečky) vztahy s veřejností a publicita

15 Packaging  Programming
ubytovací a stravovací package – jedná se o jedno či více přenocování, plus určitý počet jídel (Svatby, výjezdní firemní zasedání, atd). package společenských událostí - každoročně se ve městě Brně a jeho okolí pořádá mnoho zajímavých společenských a kulturních událostí. (Ohňostroje, golfové turnaje, atd.)

16 Partnership hotel jako dodavatel služby a další subjekt jej prodává dalším osobám a v druhé je to naopak (cestovní agentury, internetový prodejci – booking.com, venere.com, hrs.com, octopatravel.com, . hotel vystupuje jako, konečný prodejce služeb či produktů – hostování na portálech, které mají vazbu na potencionální klientelu hotelu- automotodrom.cz.

17 Price Cenová tvorba a politika často vyžaduje vysokou pozornost, protože je jak součástí marketingu, tak i determinantem zisku. Ceny pultové jsou každoročně upravovány a v těchto úpravách je většinou zahrnuta hodnota inflace a další předpokládané náklady očekávané v dalším období

18 Děkuji za Vaši pozornost


Stáhnout ppt "Strategie a Marketing Hotelu Royal Ricc ****"

Podobné prezentace


Reklamy Google