Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Možnosti hodnocení ředitelů škol
Centrum školského managementu Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Možnosti hodnocení ředitelů škol Kulatý stůl CŠM PedF UK Čtvrtek 8. listopadu 2012 1
2
Cíl dnešního kulatého stolu
2 Cíl dnešního kulatého stolu Krátká reflexe minulých kulatých stolů Uchopení vlastního tématu – Možnosti hodnocení ředitelů škol, různé úhly pohledu Pozvánka na následující akce 2
3
Reflexe dosavadních stolů
3 Reflexe dosavadních stolů Celoživotní vzdělávání školských manažerů Příprava vzdělávacích lídrů Strategické řízení v českém školství – Mission impossible? Pedagogický výzkum a pedagogická praxe – soulad, antipatie či lhostejnost? Jak ovlivní novela školského zákona řízení škol? 3
4
Hodnocení pracovníků 4 Hodnocení:
4 Hodnocení pracovníků Hodnocení: míra naplnění určitých kritérií v oblastech: pracovním výkonu pracovním chování Účel hodnocení: získání informací o: Cíl hodnocení: Zlepšení v …… odměňování ……. další vzdělávání 4
5
CHYBY PŘI HODNOCENÍ Na straně hodnotitele:
středová tendence, shovívavost nebo přísnost hodnocení podle vlastních měřítek princip nedávnosti přihlížení k sociálnímu postavení osobní sympatie, antipatie, předsudky špatná příprava, málo času, špatné prostředí špatná komunikace potřeba dominance Na straně hodnoceného: špatný vztah k nadřízenému nepřipravenost na hodnocení formálnost hodnocení špatná interpretace informací malá otevřenost zpětné vazbě svalování viny za výsledky na jiné působení na city neovládání emocí
6
Aktuální situace 6 Šestileté (max.) funkční období Konkurzní průběh
6 Aktuální situace Šestileté (max.) funkční období Konkurzní průběh Neexistence kariérového modelu Nahodilé, nesystematické hodnocení zřizovateli Politické vlivy Plíživá nekvalifikovanost v řízení školství (kontrolní orgány, projekty) 6
7
7 Právní kontext Explicitně se hodnocením ředitele jako fyzické osoby žádný právní předpis nezabývá Některé právní aspekty ale můžeme dovozovat: hodnocení školy (ŠZ) režim jmenování a odvolávání ředitele (ŠZ) odměňování ředitele (pracovní právo) 7
8
Hodnocení školy – a tím i ředitele?
8 Hodnocení školy – a tím i ředitele? Hodnocení ČŠI Hodnocení zřizovatelem Vlastní hodnocení školy (sebehodnocení ředitele?) Jde ale o hodnocení školy jako instituce! Hodnocení ředitele jako osoby lze jen dovozovat… 8
9
Hodnocení vyplývající z právního postavení ředitele
9 Hodnocení vyplývající z právního postavení ředitele Zřizovatel - během 6 let i po skončení lhůty – odvolávání na základě hodnocení (ať už formálního nebo virtuálního) Školská rada – během 6 let i po skončení lhůty se v ní mohou objevit hodnotící procesy (participace zřizovatele, rodičů, učitelů) Zřizovatel stanovuje plat či mzdu – tedy i nenárokové složky – tedy může (musí?) hodnotit 9
10
Diskuzní otázky 10 Lze pojmenovat smysluplná a použitelná kritéria?
10 Diskuzní otázky Lze pojmenovat smysluplná a použitelná kritéria? Jak zajistit sebehodnocení ředitelů škol? Jak přesvědčit zřizovatele? Přispívá zřizovatel svým hodnocením k rozvoji ŘŠ? Hodnocení kvality školy? 1010
11
Pozvánka na další pokračování
11 Pozvánka na další pokračování Seminář Výzkumného záměru 10. prosince 2012 Kulatý stůl 21. března 2013 Identifikace vzdělávacích potřeb ředitelů Ředitelé škol – konkurenti nebo spolupracovníci? Šestileté období po roce 1111
12
Pozvánka na konferenci
12 Pozvánka na konferenci června 2013 Mezinárodní konference školského managementu Odkaz na první ročník Sborník 1212
13
Slovo na závěr 13 Centrum školského managementu
13 Slovo na závěr Centrum školského managementu Pedagogická fakulta UK v Praze Myslíkova 7 Praha PhDr. Václav Trojan, Ph.D. , , 1313
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.