Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
2.12.2014 MÚ Bohumín Bude opět říční přístav v Bohumíně ?
POSEJDON MÚ Bohumín Bude opět říční přístav v Bohumíně ?
4
Agenda 1. Historia Posejdonu 2. O Nas
3.Przewodnik Kajakowy, Praca magisterska 4. Partnerzy 5. Słowo dla Romana 6. Pytania, dyskusja
5
Wizja 2002 prekursor Posejdonu
6
Winnice na Górnym Sląsku
7
Fakta: Zahajme výstavbu vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe
jeho 1. úsekem Koźle- Bohumín Fakta: délka úseku je 53,2 km; z Koźle (Polsko) je již Odra podmíněně splavná; jedná se o přeshraniční projekt; investiční náklady cca 400 mil. €; Obsah etapy: průmyslový přístav Ostrava-Bohumín, rekreační přístav, plavební zařízení pro rekreační plavbu na stupních Kopytov, obchvat hraničních meandrů Odry, plavební komora Kopytov, průplavní úsek k nádrži Racibórz, průchod nádrží, průplavní úsek k obci Bierawa, říční úsek do souměstí Kędzieryn-Koźle; Stav přípravy: V rámci činnosti „Česko-polské pracovní skupiny pro vodní koridor D-O-L“ byla zpracována technická studie tohoto projektu. Trasa vodního koridoru je hájena v územně-plánovacích dokumentacích a je na Ostravsku vedena především v současném korytě.
8
Podpora: V Polsku má projekt silnou regionální podporu od Poodřanských vojvodů, zainteresovaných měst, odborníků, podnikatelů, Hospodářské komory, řady poslanců Sejmu, poslanců Evropského parlamentu, všech primátorů a starostů obcí a měst podél Odry(zejména K-Koźlí a Ratiboře) a také významných osobností – pana prezidenta Bronislawa Komorowského, místopředsedy vlády pana Janusze Piechocińskeho, Prof. Jerzyho Buzka, Prof. Bogusława Liberadzkého a dalších. Je součástí polské „Strategie rozvoje dopravy do roku 2020 (s perspektivou do roku 2030)“. V České republice má projekt silnou podporu významných osobností- prezidenta Miloše Zemana, vládního zmocněnce pro MsK Jiřího Ciencialy, Krajského úřadu MsK (náměstek pro dopravu Daniel Havlík) Město Ostrava , Sdružení pro obnovu MsK (Ing. Bartoš) a Krajské HR (Jan Březina), řada významných podniku v MsK (Vítkovice- Jan Světlík, Třinecké železárny, OKD, ČD, EDĚ, AWT, Hyunday) a společnosti v cestovním ruchu- mimo jiné VO Posejdon,o.s. A co podpora Bohumína?
9
Co vykonat: na základě zpracovaných studií bez prodlení uzavřít mezistátní smlouvu o trase;urychleně dokončit projekční přípravu a projednání stavby; Financování: S ohledem na nezodpovědné vyřazení D-O-L z TEN-T nebude možné využít Fond soudržnosti. Vedle národních prostředků lze podle průzkumu polských kolegů využít finančního příspěvku EU v rámci „Evropského seskupení pro územní spolupráci“ (NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY /ES/ č. 1082/2006, investiční priorita EU PI 7c ). Sdružení TRITIA. Kdy začneme: při kvalitní, efektivní a rychlé přípravě lze začít v roce 2015, dokončit pak za cca 5 let; Co získáme: pracovní místa při výstavbě (přes 2000 „člověkoroků“), a to v dohledné době; přístup k vodní cestě, která má sice zatím omezené parametry, ale zcela vyhoví pro rozměrné výrobky = podpora konkurenceschopnosti zdejšího průmyslu; nový podnikatelský segment a nabídka regionu – lodní turistika; nový výrobní program – výroba nákladních a osobních lodí; nové formy vyžití obyvatel i návštěvníků regionu; skutečné zahájení výstavby vodního koridoru D-O-L, tedy mj. silný impuls pro další postup; zkapacitnění koryta Odry pro průchod velkých vod; Zpracoval: Ing. Josef Tobola, ČPVS , ke dni
10
¨prezdkgadfdalkdfgfdlkg
11
Umistění přístavu Ostrava Bohumín ve vazbě k Natuře 2000
15
Międzynarodowe wyścigi na kajakach Organizator Meander Chałupki PL
Posejdon partnerem imprezy Spływ na orientację Etap sprawnościowy góre rzeki „slalom”
16
Děkuji za pozornost Diskuse dotazy a odpovědi
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.