Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MÚ Bohumín Bude opět říční přístav v Bohumíně ?

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MÚ Bohumín Bude opět říční přístav v Bohumíně ?"— Transkript prezentace:

1 2.12.2014 MÚ Bohumín Bude opět říční přístav v Bohumíně ?
POSEJDON MÚ Bohumín Bude opět říční přístav v Bohumíně ?

2

3

4 Agenda 1. Historia Posejdonu 2. O Nas
3.Przewodnik Kajakowy, Praca magisterska 4. Partnerzy 5. Słowo dla Romana 6. Pytania, dyskusja

5 Wizja 2002 prekursor Posejdonu

6 Winnice na Górnym Sląsku

7 Fakta: Zahajme výstavbu vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe
jeho 1. úsekem Koźle- Bohumín Fakta: délka úseku je 53,2 km; z Koźle (Polsko) je již Odra podmíněně splavná; jedná se o přeshraniční projekt; investiční náklady cca 400 mil. €; Obsah etapy: průmyslový přístav Ostrava-Bohumín, rekreační přístav, plavební zařízení pro rekreační plavbu na stupních Kopytov, obchvat hraničních meandrů Odry, plavební komora Kopytov, průplavní úsek k nádrži Racibórz, průchod nádrží, průplavní úsek k obci Bierawa, říční úsek do souměstí Kędzieryn-Koźle; Stav přípravy: V rámci činnosti „Česko-polské pracovní skupiny pro vodní koridor D-O-L“ byla zpracována technická studie tohoto projektu. Trasa vodního koridoru je hájena v územně-plánovacích dokumentacích a je na Ostravsku vedena především v současném korytě.

8 Podpora: V Polsku má projekt silnou regionální podporu od Poodřanských vojvodů, zainteresovaných měst, odborníků, podnikatelů, Hospodářské komory, řady poslanců Sejmu, poslanců Evropského parlamentu, všech primátorů a starostů obcí a měst podél Odry(zejména K-Koźlí a Ratiboře) a také významných osobností – pana prezidenta Bronislawa Komorowského, místopředsedy vlády pana Janusze Piechocińskeho, Prof. Jerzyho Buzka, Prof. Bogusława Liberadzkého a dalších. Je součástí polské „Strategie rozvoje dopravy do roku 2020 (s perspektivou do roku 2030)“. V České republice má projekt silnou podporu významných osobností- prezidenta Miloše Zemana, vládního zmocněnce pro MsK Jiřího Ciencialy, Krajského úřadu MsK (náměstek pro dopravu Daniel Havlík) Město Ostrava , Sdružení pro obnovu MsK (Ing. Bartoš) a Krajské HR (Jan Březina), řada významných podniku v MsK (Vítkovice- Jan Světlík, Třinecké železárny, OKD, ČD, EDĚ, AWT, Hyunday) a společnosti v cestovním ruchu- mimo jiné VO Posejdon,o.s. A co podpora Bohumína?

9 Co vykonat: na základě zpracovaných studií bez prodlení uzavřít mezistátní smlouvu o trase;urychleně dokončit projekční přípravu a projednání stavby; Financování: S ohledem na nezodpovědné vyřazení D-O-L z TEN-T nebude možné využít Fond soudržnosti. Vedle národních prostředků lze podle průzkumu polských kolegů využít finančního příspěvku EU v rámci „Evropského seskupení pro územní spolupráci“ (NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY /ES/ č. 1082/2006, investiční priorita EU PI 7c ). Sdružení TRITIA. Kdy začneme: při kvalitní, efektivní a rychlé přípravě lze začít v roce 2015, dokončit pak za cca 5 let; Co získáme: pracovní místa při výstavbě (přes 2000 „člověkoroků“), a to v dohledné době; přístup k vodní cestě, která má sice zatím omezené parametry, ale zcela vyhoví pro rozměrné výrobky = podpora konkurenceschopnosti zdejšího průmyslu; nový podnikatelský segment a nabídka regionu – lodní turistika; nový výrobní program – výroba nákladních a osobních lodí; nové formy vyžití obyvatel i návštěvníků regionu; skutečné zahájení výstavby vodního koridoru D-O-L, tedy mj. silný impuls pro další postup; zkapacitnění koryta Odry pro průchod velkých vod; Zpracoval: Ing. Josef Tobola, ČPVS , ke dni

10 ¨prezdkgadfdalkdfgfdlkg

11 Umistění přístavu Ostrava Bohumín ve vazbě k Natuře 2000

12

13

14

15 Międzynarodowe wyścigi na kajakach Organizator Meander Chałupki PL
Posejdon partnerem imprezy Spływ na orientację Etap sprawnościowy góre rzeki „slalom”

16 Děkuji za pozornost Diskuse dotazy a odpovědi


Stáhnout ppt "MÚ Bohumín Bude opět říční přístav v Bohumíně ?"

Podobné prezentace


Reklamy Google