Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

OPEN LEARNING Moderní výuka odborných cizích jazyků 89% žáků cítí potřebu umět cizí jazyk pro svou budoucí práci, NIDV, červen 2012 Brno, 4. červen 2014,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "OPEN LEARNING Moderní výuka odborných cizích jazyků 89% žáků cítí potřebu umět cizí jazyk pro svou budoucí práci, NIDV, červen 2012 Brno, 4. červen 2014,"— Transkript prezentace:

1 OPEN LEARNING Moderní výuka odborných cizích jazyků 89% žáků cítí potřebu umět cizí jazyk pro svou budoucí práci, NIDV, červen 2012 Brno, 4. červen 2014, Jitka Kunčarová a Kateřina Slaninová

2 Co je OPEN LEARNING? ●V nejširším významu je OPEN LEARNING praktický vzdělávací koncept. ●Webová aplikace pro online učení. ●Certifikační program v oblasti přípravy lektorů a učitelů. ●Metoda tvorby výukových materiálů. ●Metoda hodnocení výsledků vzdělávání.

3 Kdo může využívat OPEN LEARNING? Podmínkou využívání výukových materiálů OPEN LEARNING je vedení výuky námi certifikovaným lektorem nebo učitelem. ●učitel cizího jazyka nezná odbornou problematiku, odborné základy se naučí za krátkou dobu ●učitel nejazykového předmětu nemá dostatečnou jazykovou úroveň

4 Jak vyučovat ve školách odborný cizí jazyk ●OMYL: učitelé mají obavy vyučovat odborný cizí jazyk, domnívají se, že v odborných znalostech se musí rovnat překladatelům odborných textů. ●CÍLEM JAZYKOVÉHO VZDĚLÁVÁNÍ JE UČIT SE JAZYK JAKO KOMUNIKAČNÍ PROSTŘEDEK ●ŘEŠENÍ: výuku cizích jazyků pro profesní účely je potřeba zaměřit na rozvoj dovedností, zejména dovednost číst odborné texty s porozuměním a také je psát, správně aplikovat odbornou terminologii a zasadit ji do patřičného kontextu

5 Naše vize Jak přemýšlíme o budoucnosti jazykového vzdělávání? ●Digitálně sebejistý učitel věří, že moderní technologie mohou vhodně doplnit a zefektivnit výuku i učení cizím jazykům a že mají v jazykovém vzdělávání svůj smysl. ●Učitelé jsou a budou ve výuce nezastupitelní, jiný způsob zacházení s informacemi však vyžaduje změnu jejich role v poradce a motivátory. ●Učitelé motivují žáky k samostatnému učení se znalostem, ve výuce se zaměřují na rozvoj dovedností.

6 Výukové materiály OPEN LEARNING

7 Proč OPEN LEARNING? ●aby byly stanoveny cíle výuky a učení ●aby žáci měli individuální plán učení ●aby se žáci učili kde chtějí a kdy chtějí ●aby byly rozvíjeny čtyři dovednosti – číst a poslouchat s porozuměním, mluvit a psát ●aby učení bylo jednoduché a zábavné ●aby role učitele byla motivační ne pouze informační ●aby žáci lépe a bez obav mluvili, více rozuměli

8 Výhody OPEN LEARNING ●Přehlednost výukových materiálů ●Odbornost a provázanost s praxí ●Zpětná vazba – cvičení, testy a úkoly v každé lekci ●Intuitivní ovládání ●Libovolný počet opakování – vlastní tempo učení ●Jedinečná videa z podnikového prostředí ●Certifikovaní lektoři ●Správnost odborné terminologie

9 RNDr. Jitka Kunčarová, jednatelka tel.: 608 658 151, e-mail: kuncarova@openagency.czkuncarova@openagency.cz Mgr. Kateřina Slaninová, autorka, lektorka e-mail: slaninova@openagency.czslaninova@openagency.cz Mgr. Kateřina Oleksíková, Ph.D., metodička výuky, e-mail: oleksikova@openagency.cz oleksikova@openagency.cz www.openagency.cz www.facebook.com/openagency.cz


Stáhnout ppt "OPEN LEARNING Moderní výuka odborných cizích jazyků 89% žáků cítí potřebu umět cizí jazyk pro svou budoucí práci, NIDV, červen 2012 Brno, 4. červen 2014,"

Podobné prezentace


Reklamy Google