Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální učební materiál

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální učební materiál"— Transkript prezentace:

1 Digitální učební materiál
Autor: Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast: Matematika Tematická oblast: Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma: Lineární nerovnice Ročník: 1., 2. Datum vytvoření: červenec 2013 Název: VY_32_INOVACE_ MAT Anotace: Žáci se seznámí s pojmem lineární nerovnice, naučí se řešit nerovnice pomocí ekvivalentních úprav a správně zapsat řešení intervalem. Digitální učební materiál je určen k výkladu. Využívá animační efekty Office 2010, což zvyšuje jeho názornost a napomáhá lepšímu porozumění tématu. Interaktivní prezentační prvky, animace a bohaté ilustrační příklady napomáhají lepšímu pochopení tématu a usnadňují rozvoj znalostí a dovedností žáků. Pro zvýšení interaktivity je vhodné použít interaktivní tabuli. Metodický pokyn: Materiál má multifunkční využití, je vhodný nejen k výkladu, k ověřování znalostí, k samostatnému studiu, ale i k opakování ke společné části maturitní zkoušky. Je možné jej použít i k doplnění učiva pro žáky s individuálním učebním plánem. Vyžaduje použití multimediálních prostředků – PC, dataprojektoru, popř. interaktivní tabule.

2 Lineární nerovnice

3 Lineární nerovnice ax + b > 0 Znakem nerovnosti může být:
<, >

4 Řešení lineárních nerovnic
při řešení lineárních nerovnic postupujeme stejně jako při řešení rovnic Násobíme-li (dělíme-li) obě strany nerovnice záporným číslem, měníme znaménko nerovnosti. Řešením nerovnice je interval.

5 Intervaly - opakování Zápis Název Vlastnosti Otevřený interval
Meze do intervalu nepatří   Uzavřený interval Meze do intervalu patří   Zleva uzavřený, zprava otevřený Dolní mez patří do intervalu, horní mez nepatří do intervalu Zleva otevřený, zprava uzavřený Dolní mez nepatří do intervalu, horní mez patří do intervalu

6 Řešené nerovnice: Nerovnici vydělíme 2.

7 / . 15 Celou nerovnici vynásobíme společným násobkem 3 a 5.
Celou nerovnici vynásobíme společným násobkem 3 a 5. / . 15 Celou nerovnici vydělíme -10  změníme znaménko nerovnosti.

8 Řešte nerovnice:

9 Zdroje: CALDA, Emil. Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU. 1. vyd. Praha: Prometheus, 2006, 201 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN


Stáhnout ppt "Digitální učební materiál"

Podobné prezentace


Reklamy Google