Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Střední škola sociálních a zdravotnických služeb VESNA, o.p.s.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Střední škola sociálních a zdravotnických služeb VESNA, o.p.s."— Transkript prezentace:

1 Střední škola sociálních a zdravotnických služeb VESNA, o.p.s.

2 Něco málo o nás Střední škola sociálních a zdravotnických služeb Vesna, o.p.s. Údolní 10 Brno 602 00 www.vesnabrno.cz sssocsluzby@vesnabrno.cz tel.: 541 210 594, 775 704 556 zřizovatel: soukromý

3 Vzdělávací obor Sociální činnost 75 – 41 – M/01 čtyřleté denní studium zakončené maturitou pětileté dálkové studium zakončené maturitou zkrácená forma studia pro ty, co již mají maturitu a chtějí si rozšířit možnosti pracovního uplatnění Vzdělávací obor Ošetřovatel 53 - 41 – H/01 tříletý učební obor (večerní forma) zakončený výučním listem

4 Vzdělávací obor Sociální činnost čtyřleté denní studium zakončené maturitou školné 1600,- měsíčně přijímací řízení: zájem o obsah studia test osobnostních předpokladů pro daný obor doložení zdravotní způsobilosti

5 Náplň studia oboru Sociální činnost: všeobecně vzdělávací předměty – z cizích jazyků vyučujeme Anglický a Německý jazyk odborné předměty: základy pečovatelství, somatologie, sociální péče psychologie, pedagogika rekondiční masáže, sociální aktivizace klienta komunitní výživa stimulující péče zooterapie praxe v sociálních zařízeních Uplatnění: pracovník/ce sociálních služeb v pobytových zařízeních a v terénních službách osobní asistence poskytování sociální pomoci dětem i dospělým přímá pomoc klientům mobilním i imobilním možnost využití znalostí a dovedností i v oblasti podnikání (získání odborné způsobilosti pro vázanou živnost Péče o dítě do tří let věku v denním režimu, uplatnění se jako rekondiční masér či zooterapeut)

6 učebny a interiér školy

7 Náplň studia oboru Ošetřovatel: všeobecně vzdělávací předměty – z cizích jazyků vyučujeme Anglický jazyk odborné předměty: somatologie, ošetřovatelská péče zdravotnická psychologie, stimulující péče základy epidemiologie a hygieny klinická propedeutika, zdravotnické a sociální služby zooterapie odborný výcvik aj. možnost uznání částečného vzdělání uchazečů v souladu se zákonem 561/2004 Sb. §70 Uplatnění: zdravotnická a sociální zařízení nemocnice, ústavy sociální péče ošetřovatelská centra stacionáře, hospice domácí ošetřovatelská péče

8 Vzdělávací oborOšetřovatel tříletý učební obor (večerní forma) zakončený výučním listem školné 1300,- měsíčně přijímací řízení: na základě podání přihlášky s doložením zdravotní způsobilosti

9 nově vybavená učebna informačních a komunikačních technologií IKT školní tělocvična více fotografií najdete na www.vesnabrno.cz v sekci fotogaleriewww.vesnabrno.cz

10 Ve školním roce 2011/12 byla zahájena výuka nových předmětů zavedených do výuky díky globálnímu grantu CZ.1.07/1.1.02 Zvyšování kvality ve vzdělávání v Jihomoravském kraji Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost zásady zdravé výživy, poruchy výživy výživa zdravých jedinců různých věkových skupin obyvatelstva potravinové alergie a intolerance způsoby stravování, alternativní směry ve výživě, specifika výživy určitých skupin lidí energetická a biologická hodnota stravy výživa léčebná a sportovní výživová doporučení pro běžnou populaci – prevence civilizačních onemocnění Komunitní výživa

11 Rekondiční masáže získání teoretických vědomostí o současném pojetí masáží, o jejich významu a účincích osvojení si technologických postupů a praktických dovedností pro masérskou péči o klienta aplikování vědomostí při volbě druhu a postupu masáže vzdělávání vyžaduje vědomosti a dovednosti získané v předmětech somatologie, epidemiologie a hygiena, zdravotní tělesná výchova a psychologie možnost získání živnostenského listu pro živnost Rekondiční masér Ve školním roce 2012/13 byla zahájena výuka nového předmětu :

12 Stimulující péče  bazálně stimulující ošetřovatelská péče podporuje vývoj u lidí, kteří jsou krátkodobě či dlouhodobě omezeni v komunikaci, vnímání nebo pohybu hlavním pilířem konceptu je maximální respekt ke klientovi a poskytování vhodných stimulů, díky nimž dochází k podněcování nervových komplexů základním principem je zprostředkovat člověku vjemy z vlastního těla a stimulací organismu mu umožnit lépe vnímat okolní svět a následně s ním navázat komunikaci význam v péči u předčasně narozených dětí, v péči o děti a dospělé s intelektovým či somatickým postižením, u lidí s různými akutními a chronickými onemocněními, po úrazech a také u klientů s demencí Ve školním roce 2011/12 byla zahájena výuka nových předmětů zavedených do výuky díky globálnímu grantu CZ.1.07/1.1.02 Zvyšování kvality ve vzdělávání v Jihomoravském kraji Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost

13 Zooterapie podpůrná léčebná metoda za podpory a přítomnosti zvířat využívá pozitivního vlivu zvířat při aktivní či pasivní interakci na psychickou, fyzickou a sociální pohodu člověka pouhá přítomnost zvířat snižuje u klientů napětí, krevní tlak a zmírňuje stres, je třeba zdůraznit psychologickou a duševní pomoc - zvíře se stává důvěrníkem, ovlivňuje sociální kontakt, je motivací pro pohyb a učení klienta a v neposlední řadě poskytuje absolutní přijetí bez ohledu na stáří, handicap nebo stanovenou diagnózu canisterapie – speciální podpůrná metoda využívající pozitivního působení psa na fyzickou, psychickou i sociální pohodu člověka hipoterapie – komplexní rehabilitační metoda, která využívá koňského hřbetu k terapeutickým účelům pro klienty se zdravotním či sociálním znevýhodněním felinoterapie - využívá pozitivního působení kontaktu člověka s kočkou, poskytující motivační podněty k uzdravení, odpočinku či stabilizaci organismu Ve školním roce 2011/12 byla zahájena výuka nových předmětů zavedených do výuky díky globálnímu grantu CZ.1.07/1.1.02 Zvyšování kvality ve vzdělávání v Jihomoravském kraji Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost

14 Canisterapie v praxi Hiporehabilitace v praxi

15 … A NAVÍC výuka v centru Brna atraktivní předměty široká nabídka výukových pracovišť přístup k internetu malé počty žáků ve třídách individuální přístup více na www.vesnabrno.cz


Stáhnout ppt "Střední škola sociálních a zdravotnických služeb VESNA, o.p.s."

Podobné prezentace


Reklamy Google