Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Rámec kvalifikací VŠ vzdělávání Tomáš Fliegl, Odbor VŠ, MŠMT
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 • tel.: •
2
Jak rámec pro vysoké školství vypadá?
Proč chceme zavádět rámec kvalifikací ve vysokém školství? Co pro to chceme udělat v rovině formálního zavedení, v rovině praktického zavedení.
3
1. Rámec kvalifikací pro vysokoškolské vzdělávání
Mnoho práce odvedeno zejména v projektech IPN Q-RAM a KVALITA, Formulovány „národní deskriptory“ – výsledky učení očekávatelné od jednotlivých úrovní (typů) studijních programů, Doporučení pro práci vysokých škol s rámcem, od úrovně vedení pro praktickou pedagogickou práci + praktické ověření, Role popisu oblastí vzdělávání.
4
2. Proč chceme zavádět rámec kvalifikací ve vysokém školství
Popis (objektivizace) toho, co je to vysokoškolské vzdělání* - informační a komunikační funkce (zájemci o studium, studenti, trh práce, studium doma i v zahraničí), Zlepšení pedagogické práce akademických pracovníků – výsledky učení jako nástroj pro zlepšení výuky, propojení výsledků učení s formami výuky a formami hodnocení (podpora hloubkového přístupu k učení), „racionalizace“ studijního plánu SP, Předpoklad pro vnější zajišťování kvality – výsledky učení formulované pro jednotlivé úrovně jako minimální standard výuky na VŠ.
5
3. Co chceme pro zavedení udělat
a) formální zavedení Národní deskriptory musí být formálně ukotveny (Věstník MŠMT), Národní deskriptory se musí pro VŠ stát závazným rámcem a minimálním standardem – procesy vnějšího zajišťování kvality (vyhlášky k akreditacím SP a institucí), standardy Akreditačního úřadu pro vnější hodnocení. b) praktické zavedení Procesy vnějšího zajišťování kvality, Podpůrný projekt navazující na Q-RAM a KVALITU, Cíl Dlouhodobého záměru, Institucionální program.
6
Podpůrný projekt 1/2015 – 6/2016, s podporou EU, 1 mil Kč,
Příprava „kuchařky“ pro zavádění rámce na školách, mezinárodní oponentura a formální schválení, Semináře pro vedení škol, Semináře pro vyučující.
7
Kam dál s rámcem kvalifikací
Využití rámce a studijních programů popsaných výsledky učení k uznávání předchozího učení, Zahraniční příklad: Francie – možnost získání kompletního VŠ titulu pouze na základě uznání výsledků předchozího učení, Estonsko – systém pro uznávání výsledků informálního učení v rámci profesní praxe pro získání kreditů na VŠ – metoda hodnocení portfolia.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.