Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vzdělávání finanční gramotnosti dospělých
FINANČNÍ GRAMOTNOST, o.p.s. Vzdělávání finanční gramotnosti dospělých
2
FINANČNÍ GRAMOTNOST, o.p.s
Nestátní nezisková organizace, zal. 2008 Hlavním cílem činnosti je prevence proti předlužení a jeho následkům Propracovaný systém vzdělávání Poznatky „z terénu“ Kontakty s klienty programů na pomoc nezaměstnaným Zaměření na všechny věkové kategorie
3
Aktuální Priority Vzdělávání občanů v oblasti prevence předlužování a prevence před insolvencí kurzy a semináře s cílem prevence před změnou z předlužení na insolvenci orientace občanů v peněžních a dluhových službách, v příslušných zákonech seznámení s finančními instrumenty a institucemi s cílem zabránit předlužení občanů
4
Projekty ve Vzdělávání fg dospělých
Akreditované kurzy pro lektory Tvorba metodických a výukových materiálů Kurzy cílené na konkrétní skupiny posluchačů Výuka FG v rámci projektů na pomoc nezaměstnaným Start Změna včas Příprava+ Klíč k nezávislosti (poradenský program FG) Kurzy pro firmy na zakázku Sklostroj
5
Spolupráce a podpora vzdělávání FG
Spolupráce v rámci neziskového sektoru, vzájemná výměna zkušeností Účast v odborných komisích (Pracovní skupina pro finanční vzdělávání při Ministerstvu financí) Odborná pomoc při účasti firmy COFET, a.s. v pořadu „Suma sumárum“ Účast v odborné platformě „Aliance proti dluhům“
6
Vzdělávání FG je celoživotním vzděláváním
Potřeba neustálé aktualizace vědomostí Změny legislativy Změny metod nebankovních institucí a nelegálních poskytovatelů půjček Změna ekonomické situace země
7
Národní strategie celoživotního učení
Tzv. funkční gramotnost aktivně participovat ve světě informací umět odpovědně jednat napříč životními situacemi finanční vzdělávání součástí prioritní osy funkční gramotnosti důvodem je provázanost oblasti zadlužování s problematikou nezaměstnanosti
8
potřeba celoživotního učení
Průzkumy znalostí ve finanční gramotnosti Za předlužení nemohou jen nebankovní instituce Smlouvu o půjčce podepisuje a je za ni odpovědný jednotlivec
9
Uvědomují si lidé důsledky svého chování?
Poznatky z praxe lektorů FG, o.p.s. Neznalost či ignorování právních následků Neochota plnit povinnost splácet – nejprve uspokojím své potřeby a pak teprve… snad… Neznalost tzv. dlužnických trestných činů POTŘEBA POSÍLIT OBČANSKOU GRAMOTNOST
10
rizika zadluženosti – trestně-právní dopady
Poškození věřitele Dlužník úmyslně zmenší svůj majetek Zvýhodnění věřitele Dlužník úmyslně plní jednomu z věřitelů v nepoměru k dalším Úvěrový podvod Žadatel neposkytne všechny informace nebo poskytne vědomě nepravdivé informace Způsobení úpadku Dlužník přijme nový závazek, ač ví že je v úpadku, činí vydání hrubě nepřiměřená svým majetkovým poměrům
11
Subjekty poskytující vzdělávání FG
Veřejné vysoké školy a univerzity Soukromé vysoké školy Soukromá vzdělávací zařízení Vzdělávání finanční gramotnosti nabízejí i různí finanční poradci a ve velké míře je v rámci školení zahrnuta prezentace některého z finančních produktů a jeho poskytovatele Poradenské agentury a občanská sdružení v rámci řešení již nastalých problémů
12
Budoucnost vzdělávání fg
Není určující, KDO bude vzdělávat, ale CO bude učit a JAK bude učit POTŘEBA VYTVOŘENÍ JEDNOTNÉ ÚROVNĚ Základem standardy FG Nutnost většího zapojení významných vysokých škol (příklad VŠE Praha – konference ke vzdělávání dospělých ) Vytvoření systému financování vzdělávání FG Větší participace státu, vyčlenění finančních prostředků
13
FINANČNÍ GRAMOTNOST, o.p.s.
Děkuji za pozornost Věroslav Sobotka FINANČNÍ GRAMOTNOST, o.p.s.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.