Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRadomír Vaněk
1
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu č. CZ.2.17/1.1.00/34309 s názvem „Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb“, jehož realizace byla zahájena 1.6.2012 a bude ukončena 31.1.2014. Vzdělávání zaměstnanců Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti
2
Téma: Individuální plánování s klientem v sociálních službách Přednášející: Bc. Martina Staňová
3
podle zákona č. 108/2006 o sociálních službách je povinností každého poskytovatele poskytovat sociální službu podle individuálních potřeb, přání a schopností svých uživatelů cílem je mobilizovat uživatele sociálních služeb k převzetí spoluodpovědnosti na řešení jejich nepříznivé situace a závislosti na poskytování sociálních služeb individuální plánování služby je standard č. 5 Individuální plánování s klientem v sociálních službách
4
mít vytvořenou metodiku plánovat společně s uživatelem s ohledem na osobní cíle a možnosti průběžně hodnotit s uživatelem naplňování stanovených osobních cílů mít na proces plánování u jednotlivých uživatelů určeného konkrétního pracovníka vést individuální písemné záznamy o průběhu poskytování služby
5
Co je a co není individuální plánování? Individuální plánování není: - hodnocení či posuzování uživatele - popsání problému nebo situace uživatele - stanovení ošetřovatelských nebo zdravotnických postupů - plánování bez přítomnosti uživatele - formální vyplňování papírů, protože se „to po nás chce“ Individuální plánování je: - dialog mezi uživatelem a pověřeným (klíčovým) pracovníkem o potřebách uživatele - vyjednávání o tom, jaké jsou potřeby uživatele a zda mu je organizace může splnit
6
Co se po nás při indiv. plánování žádá? vést individuální rozhovory o potřebách a osobních cílech uživatele pravidelně s uživatelem plánovat pravidelně s uživatelem hodnotit, jak se naplňování osobních cílů daří poskytovat sociální službu podle dohodnutých individuálních plánů Za plánování jsou odpovědní konkrétní (klíčoví) pracovníci.
7
Klíčový pracovník má být někdo, komu uživatel důvěřuje a je mu sympatický. Pokud si spolu uživatel a klíčový pracovník „nesednou“, nemůže plnit tuto funkci. důležitá je schopnost vcítit se do situace uživatele (schopnost empatie) v případě potřeby jednejte s rodinou uživatele Pokud se zeptáte uživatele, jaký má osobní cíl,neví. Je potřeba zjistit jeho potřeby a přání. „Život bez bolestí, znovu chodit (ač to není možné), být spokojený nebo zemřít“ nejsou osobní cíle uživatele!! Žádný cíl je špatný cíl.
8
Čeho chceme společně s uživatelem dosáhnout? Jaké zdroje můžeme při plnění cíle využít? Jak budeme postupovat? Kdy má být cíle dosaženo? Jak poznáme, že cíle bylo dosaženo?
9
je součástí individuálního plánování je to něco, čeho by uživatel chtěl a mohl dosáhnout a co by podpořilo jeho alespoň částečnou soběstačnost vychází z konkrétní životní situace uživatele, z jeho potřeb a přání co je důležité pro uživatele nemusí být užitečné pro pracovníky uživatel by si měl osobní cíl pojmenovat sám
10
je realistický je konkrétní Je významný pro uživatele Je dosažitelný Je vyhodnotitelný (měřitelný) Cíle můžeme stanovit v řádu měsíců, týdnů i dní
11
individuální plány obsahují osobní cíle, způsob jak je dosáhnout a mají termíny jejich dosažení plány jsou konkrétní, realizovatelné, měřitelné plány vychází z plánování s uživatelem, respektují jeho možnosti a zdroje jsou pravidelné temíny, kdy jsou plány hodnoceny a jsou stanoveny další cíle plán pomáhá uživateli rozvíjet jeho soběstačnost
12
Děkuji Vám za pozornost! Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.