Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Komunikace a marketing NNO pořadatelé sponzoři. Program 9,30 – 9,45 zahájení Dopolední blok 9,45 – 11,00 –Tomáš Jindříšek – OgilvyInteractive –Tomáš Mrkvička.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Komunikace a marketing NNO pořadatelé sponzoři. Program 9,30 – 9,45 zahájení Dopolední blok 9,45 – 11,00 –Tomáš Jindříšek – OgilvyInteractive –Tomáš Mrkvička."— Transkript prezentace:

1 Komunikace a marketing NNO pořadatelé sponzoři

2 Program 9,30 – 9,45 zahájení Dopolední blok 9,45 – 11,00 –Tomáš Jindříšek – OgilvyInteractive –Tomáš Mrkvička – Ogilvy –Jan Mrkvička – Člověk v tísni 11,00 – 11,30 přestávka (káva, koláčky, nealko) 11,30 – 12,00 PR - Lucie Medková – PPF Media 12,00 – 12,30 panelová diskuze s přednášejícími 12,30 – 13,00 oběd (sendviče, bagety) Odpolední blok 13,00 – 13,45 prezentace NNO –APLA – Magdalena Čáslavská –Pomocné tlapky – Hana Pirnerová –ZOO Praha – Vít Kahle 13,45 – 14,00 otázky na NNO 14,00 – 14,30 představení projektu darujspravne.cz 14,30 – 15,00 Věra Popovičová – nezávislá marketingová odbornice 15,00 předpokládaný konec konference

3 Komunikace a marketing NNO aneb jak se nenechat semlít dobou… Tomáš Jindříšek 8.4. 2010

4 Jak se mění zmenšující se svět…

5 Nápor informací na naší mysl se zvětšuje Zdroj: mediální agentura Carat hodin za týden

6 Komunikační platformy nezanikají, ale koexistují…

7 Komunikace a zábava kdysi…

8 Komunikace a zábava dnes…

9 Druhá strana mince: Přesycenost nekvalitními informacemi…

10 Lze předpovědět vývoj v komunikaci?

11 Příliš ne… Nic není černobílé. Příklad… Stará dobrá kniha Náhrada? Nebo takto? Nebo tato? Kniha do 5 minut… espresso book machine

12 I v neziskovém sektoru se konkurence zvyšuje… Zdroje: Český statistický úřad, Albertina - Firemní monitor

13 Jak tedy dosáhnout nejlepších výsledků v komunikaci a marketingu NNO?

14 Odlište se…

15 Zjednodušte komunikaci… Méně je více Na druhé straně „sedí“ normální člověk ne grantový úředník… Používejte srozumitelný jazyk Vytvořte pozitivní diskriminaci vybraných informací… (nedávejte všechno všem…) Buďte struční

16 Máte správnou cílovou skupinu? Řada neziskových organizací cílí komunikaci příliš pocitově… Některé nekomunikují vůbec, protože „to nepotřebují“… Jiné nedokážou svou myšlenku „prodat“

17 Definovat, pro koho to děláte… klienti státní správa samospráva spřízněné organizace novináři potenciální dárci / sponzoři široká veřejnost partnerské organizace vychovatelé, šiřitelé osvětové činnosti…

18 Mít vizi a strategii je klíčové Entuziasmus nestačí Ani dělat dobré věci nestačí Znepokojující otázky Co by se zítra stalo kdyby jste odešli zítra z vaší organizace? Co by se stalo, kdyby vám zítra vypadl hlavní zdroj financí? Co by se stalo kdyby v oblasti vaší pomoci zítra přibyl nový celospolečenský problém? Přežila by vaše organizace?

19 Může vedle velkých uspět malý? Klíčové otázky Je možné vedle zvětšující se konkurence uspět? Jak zaujmout, když jiní jsou větší a mají více prostředků? Kde na to mám vzít čas?

20 … je třeba vylézt z ulit

21 Nadace Laramara Brazílie Laramara web přinesla jednu z prvních účinných demonstrací toho, jaké to je být slepý a používat počítač. Účelem těchto stránek je upoutat pozornost veřejnosti a přinést peníze na podporu programů, které mají pomoci zrakově postiženým být nezávislými na okolí. Buďte nápadití - Nadace Laramara

22

23 Buďte tam, kde jsou lidé…

24 Nová teorie moci… „V minulosti jste byli, to co jste vlastnili. Nyní jste to, co sdílíte.“ Charles Leadbeater

25 Klíčová je vyváženost emocí a logiky

26 Nestačí mít přehledné informace, ale i emoce…

27 Vytáhněte to podstatné …

28

29 Nemluvte o sobě, ale o svých klientech

30 Sami poznáte kvalitu…

31

32 Navoďte atmosféru…

33 Shrnutí: 4 klíčové aspekty komunikace Srozumitelnost Umožňuje se zapojit osloveným OdlišnostPřesvědčivost

34 Fundraising: Hledejte nové zdroje, dokud je čas… V ČR se často společný zájem NNO oproti vyspělejším zemím EU soustředí na financování NNO z grantů (stát, EU, fondy…) Dá se předpokládat, že toto financování do budoucna pro některé oblasti zcela nebo z velké části zmizí (Navíc pro některé typy činností není dostupné ani vhodné)…. Ale společnost tvoří zejména lidé a firmy Je třeba napřít pozornost na ně…

35 Stav individuálního dárcovství… Dárcovství v ČR V roce 2008 si daňově odpočetlo dar 107 319 lidí, kteří průměrně darovali částku 11 560 Kč. Celkově si dárci odepsali 1,24 mld. Kč. Tato čísla nezahrnují drobné příspěvky do veřejných sbírek, které si lidé daňově neuplatňují. Za rok 2009 se prostřednictvím DMS se vybralo 48.494.592,- Kč (nárůst oproti 2008 o 36%) Další 2,23 mld. Kč poskytly firmy působící v České republice. Stačí to? Srovnání se zahraničím V USA má více než 80% velkých firem své nadace a celkem firmy darují ročně 14,5 miliard dolarů a v průměru darují přes 1% ze zisku. Roste dárcovství lidí se středními a nižšími příjmy (doposud velcí mecenáši), kteří průměrně darují 6% svých příjmů ročně. Například ve Velké Británii daruje více než 50% obyvatel, z toho 37% pravidelně. Průměrný dar je 31£.

36 Mohou dávat jednotlivci více? Většina propagace NNO je jako informační nástěnka… nesnaží se nikoho přesvědčit Dejte lidem možnost, aby vám pomohli

37 Firmy odpovědné? Co je k tomu vede? 37 Většina Čechů pozitivně změní svůj postoj k firmě, o níž se dozví, že podporuje veřejně prospěšné projekty.  U více než třetiny české veřejnosti se zvýší celková důvěra k takové firmě.  Čtvrtina Čechů by vyzkoušela výrobky či služby této firmy.  Každý sedmý dospělý Čech by začal tuto firmu a její výrobky doporučovat.  Každý jedenáctý by chtěl v dané firmě pracovat. Toto zjištění potvrzují i další výzkumy Factum Invenio. Podle nich si téměř polovina Čechů takových informací všímá a jejich názory na firmu to vylepšuje.

38 Fundraising: Buďte konkrétní…

39 Otevřete-li se více lidem, lidé se více otevřou vám… Moderní neziskovka v moderní době Být aktivní Zapojte vaše dárce i klienty Získávat prostředky a jen dělat svou užitečnou práci přestává stačit… Musíte objasňovat své poslání, svou činnost…

40 Nemusíte dělat vše, důležité je začít… Napište si dnes alespoň tři jednoduché myšlenky, které uděláte hned zítra…

41 Kontakt Tomáš Jindříšek OgilvyInteractive – agentura pro nová média a možnosti Managing Director mobil 724 105 416 tomas.jindrisek@ogilvy.com tomas.jindrisek@ogilvy.com tomas@jindrisek.com Praha 7, Přívozní 2a, 170 00 telefon 221 998 111 fax 221 998 778 www.ogilvyinteractive.cz www.ogilvyinteractive.cz www.jindrisek.com


Stáhnout ppt "Komunikace a marketing NNO pořadatelé sponzoři. Program 9,30 – 9,45 zahájení Dopolední blok 9,45 – 11,00 –Tomáš Jindříšek – OgilvyInteractive –Tomáš Mrkvička."

Podobné prezentace


Reklamy Google