Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce."— Transkript prezentace:

1 „SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce

2 Složky lidské psychiky Vědomá Podvědomá  ovlivňuje vědomou psychiku  instinkty, naučené reakce STEREOTYPY!!! – pozitivní, negativní – testovat!

3 Spotřebitel vnímá, vykládá si smysly, dojde k hodnocení Sledujeme: vnímání spotřebitele učení spotřebitele postoje spotřebitele motivaci spotřebitele Vnímání je proces výběru, organizace a interpretace signálů do smysluplného a spojitého obrazu světa.

4 Smyslové vnímání EXPOZICEEXPOZICE **************** STIMULYSTIMULY Pozornost a organizace InterpretaceZapamatování Senzorická paměť Krátkodobá paměť Dlouhodobá paměť Průběh vnímání

5 Podněty musí překonat prahovou hodnotu: 1. Absolutní práh (dolní) signál začíná být zachytitelný 2. Rozdílový práh (práh rozlišitelnosti) 3.Terminálový práh (horní) 4. Podprahová komunikace

6 PODPRAHOVÉ VNÍMÁNÍ

7 Interpretace podnětů Vnímání je osobní jev Podněty jsou často nejednoznačné Na jedince působí: Fyzický vzhled Stereotypy První dojem Ukvapené závěry Halo efekt

8 Vnímání Selektivní pozornost Selektivní zkreslení Selektivní zapamatování

9 Motivace Potřeby – vrozené x získané Cíle – společensky přijatelné a materiálně dostupné plnění Motivace – pozitivní x negativní („psychologický odpor“) Motivy – racionální x emocionální Motivační teorie  Maslowova hierarchie potřeb  Freudova motivační teorie  Herzbergova (dvoufaktorová) motivační teorie

10 Maslowova hierarchie potřeb SOCIÁLNÍ POTŘEBY POTŘEBA UZNÁNÍ POTŘEBA SEBEREALIZACE POTŘEBY BEZPEČNOSTI FYZIOLOGICKÉ POTŘEBY

11 Freudova motivační teorie ID SUPEREGO EGO

12 Herzbergova motivační teorie Cukr a bič „X“ a „Y“ Uspokojovatelé x neuspokojovatelé 

13 Další psychologické faktory Učení x rozlišování Mínění a postoje


Stáhnout ppt "„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce."

Podobné prezentace


Reklamy Google