Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilŠtefan Marek
1
„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce
2
Složky lidské psychiky Vědomá Podvědomá ovlivňuje vědomou psychiku instinkty, naučené reakce STEREOTYPY!!! – pozitivní, negativní – testovat!
3
Spotřebitel vnímá, vykládá si smysly, dojde k hodnocení Sledujeme: vnímání spotřebitele učení spotřebitele postoje spotřebitele motivaci spotřebitele Vnímání je proces výběru, organizace a interpretace signálů do smysluplného a spojitého obrazu světa.
4
Smyslové vnímání EXPOZICEEXPOZICE **************** STIMULYSTIMULY Pozornost a organizace InterpretaceZapamatování Senzorická paměť Krátkodobá paměť Dlouhodobá paměť Průběh vnímání
5
Podněty musí překonat prahovou hodnotu: 1. Absolutní práh (dolní) signál začíná být zachytitelný 2. Rozdílový práh (práh rozlišitelnosti) 3.Terminálový práh (horní) 4. Podprahová komunikace
6
PODPRAHOVÉ VNÍMÁNÍ
7
Interpretace podnětů Vnímání je osobní jev Podněty jsou často nejednoznačné Na jedince působí: Fyzický vzhled Stereotypy První dojem Ukvapené závěry Halo efekt
8
Vnímání Selektivní pozornost Selektivní zkreslení Selektivní zapamatování
9
Motivace Potřeby – vrozené x získané Cíle – společensky přijatelné a materiálně dostupné plnění Motivace – pozitivní x negativní („psychologický odpor“) Motivy – racionální x emocionální Motivační teorie Maslowova hierarchie potřeb Freudova motivační teorie Herzbergova (dvoufaktorová) motivační teorie
10
Maslowova hierarchie potřeb SOCIÁLNÍ POTŘEBY POTŘEBA UZNÁNÍ POTŘEBA SEBEREALIZACE POTŘEBY BEZPEČNOSTI FYZIOLOGICKÉ POTŘEBY
11
Freudova motivační teorie ID SUPEREGO EGO
12
Herzbergova motivační teorie Cukr a bič „X“ a „Y“ Uspokojovatelé x neuspokojovatelé
13
Další psychologické faktory Učení x rozlišování Mínění a postoje
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.