Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Propaganda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Čs. armády 777 Milevsko Propaganda
2
Mgr. Josef Kašpar VY_32_INOVACE_05_B_12_MEV Škola SOŠ a SOU Milevsko
Autor Mgr. Josef Kašpar Název VY_32_INOVACE_05_B_12_MEV Téma Propaganda Anotace Žák se seznámí s podstatou propagandy Klíčová slova Mediální výchova, informace, propaganda, manipulace, totalita, komunismus, fašismus Cílová skupina Žáci maturitních oborů SOŠ a SOU Milevsko Datum tvorby Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
3
Metodický pokyn: Prezentace je zaměřena především na výklad učiva.
4. – 7. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad (využití mezerníku) 8. – 10. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad + video (po kliknutí na hypertextové odkazy se objeví požadovaná stránka) 11. – 12. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad (využití mezerníku) 13. snímek: test (po kliknutí na textové pole přiletí „smajlík“) Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad problémem (problémové vyučování – žák sám přichází na řešení zadaného úkolu), interaktivnost probíhá využitím ICT.
4
Propaganda Propaganda = manipulace médii s cílem dosažení společenské kontroly, a to zejména v politickém kontextu, kdy je spojována s úsilím politických hnutí, organizací, vlád. Způsob ovlivňování jednotlivce, skupiny nebo celé společnosti, v jehož důsledku se výrazně změní názory a postoje cílové skupiny, aniž by si to dotyční uvědomovali.
5
Pilíře propagandy jednoduchost oslovení emocí oslovení představivosti
opakování
6
Propaganda Manipulovaná osoba je přesvědčena, že je sama iniciátorem konkrétního jednání, že její rozhodnutí je projevem vlastní vůle. Ve skutečnosti se chová podle režie a plánu cizího autora. Termín propaganda má silně negativní zabarvení. Je typická pro totalitní státy.
7
Ovlivňování veřejného mínění
Ovlivnění a prohloubení zaběhnutých společenských trendů.
8
Příklady propagandy Komunistické filmy
Televize ve službách hákového kříže Válečná propaganda
9
Využití emocí Propagandisté často a rádi pracují s vypjatými emocemi, které dokážou vzbudit silné odhodlání, přesvědčení a současně vyvolat i iracionální pocity a reakce. Komunistický plakát
10
Ovlivňování veřejného mínění
Tím, že je veřejnost na základě nekorektních údajů a informací mystifikována, může se ztotožnit s konkrétním řešením, názorem, na jehož základě schválí postup, který by za transparentních okolností jen stěží přijala. Komunistický plakát
11
Ovlivňování veřejného mínění
12
Propaganda a její druhy
Oslavná propaganda – cílem je vytvořit příznivý dojem o konkrétní organizaci, mocenské skupině, vládě Očerňující propaganda – má jednostrannou, zaujatou pravdivou i nepravdivou prezentací skutečností diskvalifikovat protivníka
13
Test Co je cílem propagandy? Informovat o událostech
Ovlivnit myšlení lidí Propagovat výrobky a služby
14
Zdroje a citace FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, a.s, 2009, ISBN Copyright (c) 2013 [Josef Kašpar] and its licensors (Corel). All rights reserved. KOUKOLÍK, František. Propaganda a logické klamy [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: HANUŠ, Břetislav. [cit ]. Dostupný na WWW: PINUS, Natalia. [cit ]. Dostupný na WWW: SOBOTKA. [cit ]. Dostupný na WWW:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.