Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilIvana Beranová
1
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen 2012 Ročník/věková kategorie4. ročník OA, EL Vyučovací předmět/klíčová slova Marketing, marketingový výzkum, kroky marketingového výzkumu, informace, primární data, sekundární data. Anotace Prezentace je zaměřena na uvedení do problematiky marketingového výzkumu, seznamuje s etapami marketingového výzkumu, základními pojmy a účelem marketingového výzkumu.
2
Marketing Marketingový výzkum CZ.1.07/1.5.00/34.0025 Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státním rozpočtem České republiky.
3
Marketingový výzkum Specifikace Shromažďování Analýza Interpretace dat = porozumět trhu, identifikovat problémy, identifikovat příležitosti, formulovat směry marketingové činnosti a hodnotit výsledky.
4
Aplikace marketingového výzkumu Výzkum trhu Výrobkový výzkum Výzkum účinnosti propagace Výzkum cen Výzkum zákazníků
5
Účel marketingového výzkumu Deskripce – popis stavu, trendů na trhu, Explanace – vysvětlení příčin jevů a procesů, měření efektů, Predikce – odhad budoucího vývoje na sledovaném trhu.
6
Proces marketingového výzkumu Dvě hlavní etapy: A.etapa přípravy výzkumu, B.etapa jeho realizace.
7
Příprava výzkumu - kroky 1.Definování problému, který má být řešen, 2.Specifikace potřebných informací, 3.Identifikace zdrojů informací, 4.Stanovení metod sběru informací, 5.Vypracování projektu výzkumu.
8
1. Definování problému proč se má výzkum dělat? př.: příležitosti na trhu, předpokládané či již projevené potíže atd., následně stanovení cílů výzkumu.
9
2. Specifikace informací Primární – získány vlastním výzkumem, dříve nepublikovány, Sekundární – shromážděny a publikovány zpravidla někým jiným i k jiným účelům, Interní – od pracovníků či z dokumentů vlastního podniku, Externí – informace čerpané ze zdrojů mimo vlastní podnik Kvantitativní – množství, objem, velikost, úroveň, intenzita, Kvalitativní – neměřitelné, využívají pojmy a kategorie.
10
Informace musí být: Relevantní pro řešení daného problému, Validní = vyjadřovat a měřit to, co vyjadřovat a měřit mají, Spolehlivé = opakováním stejných metod budou získávány stejné informace, Získány dostatečně rychle a s přijatelnými náklady.
11
3. Zdroje informací Zdroje sekundárních údajů – interní (evidence a záznamy podniku), – externí (odborné publikace, periodika), Zdroje primárních údajů – interní (kompetentní pracovníci podniku), – externí (experti, konsultanti, odběratelské firmy, spotřebitelé).
12
4. Metody získávání informací Pozorování Experiment Šetření (téma je obsahem další prezentace)
13
5. Projekt výzkumu = plán realizace výzkumu (to umožňuje i kontrolovat jeho průběh), V něm: popis problému, cíle výzkumu a informační vstupy, postup a metody výzkumu, časový průběh výzkumu a finanční náročnost, přílohy a dodatky.
14
Realizace výzkumu Zahrnuje: Získávání informací, Zpracování a analýzu informací, Interpretaci a prezentaci výsledků výzkumu.
15
Zdroj informací Kozel, R., Mynářová, L., Svobodová, H.: Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. Vysekalová, J., Strnad, P., Vydrová, J.: Základy marketingu pro střední školy. Praha: Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-668-9
16
Děkuji za pozornost Ing. Liběna Krchňáková OA Ostrava-Poruba
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.