Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilTerezie Bartošová
1
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek
2
2002 - 2011 Počet příspěvků: 143 Od roku 2007 zavedeny sekce či workshopy – každý rok zorganizovány dva Základní data o konferenci
3
programy všech konferencí v elektronické podobě (od 2002 do 2010) obsahová analýza (jednotka analýzy – název příspěvku) vytvořeny tematické kategorie nebyly zkoumány obsahy publikovaných příspěvků Jak jsme zkoumali historii konference
4
sestaveno podle četnosti příspěvků v každé kategorii Jaká témata se řešila?
5
Školní a veřejné knihovny (úkoly a role knihoven, jejich spolupráce, proměny, automatizace, projekty apod.) Knihovny a/jako informační centra (koncepce, informace o činnosti, druhy spolupráce, činnost na různých typech škol, nově zřízená centra/knihovny)
6
Zahraniční zkušenosti (nejvíce zastoupeno Slovensko, minimálně referováno o zahraničí, pouze jeden zahraniční host – nikoliv ze Slovenska, mezinárodní spolupráce eTwinning) Zkušenosti ze Slovenska: o knihovnách, informační gramotnosti, partnerství knihovníků a učitelů, podpoře čtenářství, dalším vzdělávání učitelů prostřednictvím videokonferencí.
7
Informační výchova / informační vzdělávání (informační výchova ve školách, v knihovnách, kurzy, programy, netradiční postupy v informační výchově, vzdělávání učitelů v této oblasti) Informační technologie ve vzdělávání (využití internetu ve vzdělávání, ICT a inovace výukových metod, ICT a jejich využití v různých předmětech, ICT ve vzdělávání dospělých, informační systém pro školy)
8
Knihovny, informační gramotnost na vysokých školách (informační gramotnost, služby informačního centra, koncepce informačního vzdělávání na vysokých školách v ČR) Výzkum využití ICT ve vzdělávání (mezinárodní výzkumy, zdroje informací v životě žáka základní školy, ICT v životě vysokoškolského studenta, zavádění ICT do škol)
9
ICT v práci učitelů (kompetence učitele v oblasti ICT, ICT ve výuce, dodržování autorských práv, nezamýšlené efekty zavádění ICT do výuky) Knihovny/informační centra jako podpora či součást výuky nebo života školy (prevence sociálně patologických jevů a školní informační centra, kooperativní výuka s podporou knihovny)
10
mnoho dalších témat (zastoupeny pouze několika či pouze jedním příspěvkem): další vzdělávání učitelů, kurikulární reforma (RVP, ŠVP), e-learning na vysokých školách, informace o projektech, komunitních školách atd.
11
2007 Informační technologie ve výuce Čtení s porozuměním nejen v českém jazyce (dílna) 2008 Informační technologie ve výuce aneb Moodle v síti škol Dílna čtení v praxi Realizované sekce (od r. 2007)
12
2009 Tvorba informačních materiálů v prostředí Moodle Výchova demokratického občana v životě školy - vzdělávací materiály POLITEIA 2010 Nástroje moderních technologií pro podporu výuky (Moodle, Google, Elgg) Tipy k využívání vizuální historie ve školní výuce
13
??? Budoucnost konference Informační gramotnost záleží i na Vás Závěrem… výhled do budoucna
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.