Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zpracování objednávek a distribuce

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zpracování objednávek a distribuce"— Transkript prezentace:

1 Zpracování objednávek a distribuce
Přednáška č.11 Zpracování objednávek a distribuce

2 Distribuce (Place): přemístění výrobku od výrobce k zákazníkovi.
Funkce prodejních cest: Obchodní funkce Logistická funkce Podpůrná funkce Distribuce zahrnuje: Doprava Skladování Ošetřování výrobků Plánování a řízení distribuce Komunikace s ostatními členy kanálu Informační distribuční systémy

3 Mezinárodní distribučním politika
Cílem mezinárodní distribuční politiky je přiblížit nabídku poptávce a zajistit plynulý pohyb zboží od tuzemského výrobce ke konečnému spotřebiteli na zahraničním trhu. Ovlivnění ostatních nástrojů marketingového mixu výrobková politika – velikost balení, způsob balení, značková politika cenová – zahraničněobchodní náklady tvoří podstatnou část ceny, smluvní vztahy s obchodními mezičlánky ovlivňují volbu dodacích a platebních podmínek komunikační – distribuční pol. podmiňuje volbu komunikační, úspěch komunikační záleží na dobré spolupráci s obchodními mezičlánky

4 Faktory ovlivňující volbu mezinárodní distribuční politiky
analýza nákupního a spotřebního chování povaha zboží analýza zahraniční a tuzemské konkurence ekonomické aspekty analýza odvětví na zvoleném trhu vnitropodnikové faktory

5 Úrovně vyjednávání I. Vývozce - exportér Dovozce – Importér
1. Vývozce - exportér Dovozce – Importér 2. 4. Banka vývozce Banka dovozce 3.

6 Úrovně vyjednávání II. Sklad importéra Vývozce - exportér Dovozce –
1. Sklad importéra Vývozce - exportér Dovozce – Importér 9. 4. 2. 5. Banka vývozce Banka dovozce Celní úřad 3. Výroba 8. 9. 6. Zajištění přepravy a dokumentace Přeprava (loď, letadlo, kamion) 7.

7 Dodací podmínky určují povinnosti prodávajícího a kupujícího zejména:
způsob, místo a okamžik předání zboží kupujícímu způsob, místo a okamžik přechodu výloh a rizik z prodávajícího nakupujícího další povinnosti stran při zajišťování dopravy, nakládky, vykládky, průvodních dokladů, kontroly, pojištění, celního odbavení

8 Dokumenty v zahraničním obchodu
Objednávka – závazek pro exportéra (každá země má svoje specifika) Proforma faktura – vystavuje exportér Exportní licence – legislativní povolení, že zboží může být vyvezeno ze země Konzulární faktura - ověření původu zboží Konosament - představuje přepravní doklad pro majitele

9 Strategie distribuce PUSH - strategie tlaku v distribučním kanál
PULL - strategie tahu v distribučním kanálu Akviziční distribuce – zabývá se tokem informací Fyzická distribuce - logistický marketing, zabývající se přepravou produktů

10 Vývojové trendy v mezinárodní distribuci
procesy koncentrace – vznik globálních obchodních firem, aliancí internacionalizace – odstraňování obchodních překážek navazování nových forem mezi firemní spolupráce na různých úrovních distribučního řetězce rozvoj informačních technologií (kvalita a rychlost poskytovaných služeb, nové formy obchodování na Internetu, lepší poskytování služeb zákazníkům) sjednocování organizace a koncentrace distribuce

11 Formy spolupráce v distribuci
ECR – Efficient Consumer Response spolupráce velkých dodavatelských firem s obchodními řetězci EDI - Electronic Data Interchange - řízení plynulých toků zboží  SCM - Supply Chain Management - strategické řízení dodavatelského řetězce Private labels – prodej pod značkou distribučních firem

12 Důvody internacionalizace v mezinárodní distribuci
prohlubující se integrační procesy v rámci EU odstraňování obchodně politických překážek možnost vstupu distribučních firem na nově otevřené trhy světa (např.BRICS) snižování přepravních a dalších logistických nákladů rozvoj informačních technologií sbližování spotřebního chování a nákupních zvyklostí

13 Důvody koncentrace v mezinárodní distribuci
snaha o zvyšování konkurenceschopnosti a podílů na trhu - nízké ceny docilované neustálým tlakem na snižování nákladů snaha o lepší postavení vůči dodavatelských firmám snižování nákladů – díky zvyšování velikosti prodejních ploch, standardizaci a racionalizaci organizačních struktur a marketingových výdajů

14 Strategie tržního krytí v mezinárodním obchodě

15 6 C pro volbu vhodné distribuční strategie
Náklady - costs Kapitálová náročnost - capital intensity Kontrola - control Pokrytí - coverage Pověst - corporate reputation Kontinuita - continuity

16 Druhy distribučních cest
Přímá distribuční cesta přímý kontakt výrobce (dodavatele) a spotřebitele (uživatele) Nepřímá distribuční cesta délka je ovlivněna počtem a typem mezičlánků typy distribučních mezičlánků: prostředníci zprostředkovatelé obchodní zástupci podpůrné mezičlánky (dopravní firmy, banky) – poskytují služby a usnadňují směnu zboží nejčastější typy: MOO a VOO

17 Organizace distribučních cest
Vertikální marketingový systém prolínání výrobních a obchodních činností (výrobce, VOO, MOO) Horizontální marketingový systém spojení (přechodné, trvalé) zdrojů nebo programů 2 i více firem v zájmu využití nové příležitosti na trhu Vícedimenzionální marketingový systém využívá 2 a více distribučních cest k dosažení segmentů zákazníků

18 Typy MOO prodejen

19 Retail v ČR Řetězec Tržby 2013 (v mld. Kč bez DPH)
Kaufland Česká republika 45,4 Tesco Stores ČR 44,0 Ahold Czech Republic 40,5 Makro Cash & Carry ČR 30,4 Penny Market 29,9 Globus ČR 24,2 Lidl Česká republika 23,4 Billa 20,5 Geco 17,3 SPAR ČOS 13,2

20 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Zpracování objednávek a distribuce"

Podobné prezentace


Reklamy Google