Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKamila Havlíčková
1
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Limity konkurenceschopnosti konvenční regionální veřejné dopravy a perspektivy jejích překonání automatizovanými systémy přepravy osob Harald Buschbacher
2
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Omezení konkurenceschopnosti veřejné dopravy na venkově dlouhé intervaly chybijecí přípoje neúspokující jízdní doby (zejména bus) příliš vzdálené zastávky (zejména vlak) vzájemně vyměnitelné, avšak neřešitelné bez řádové zvýšení provozních výkonů
3
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam intervalů a přípojů Teoreticky optimální řešení: Integrovaný taktový grafikon
4
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam intervalů a přípojů Problémy v praxi: příliš dlouhé intervaly pro přípoje v regionálním měřítku Sídelní struktura málo ovlivnitelná
5
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam intervalů a přípojů Řešení: Zkrácení intervalů Kratší vzdálenost mezi taktovými uzly Kratší čekací doba mimo uzly
6
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam časově a prostorově ucelené nabídky veřejné dopravy Veřejná doprava je nejúspěšnější: - ve velkých městech - na hlavních linkách příměstské dopravy - o časových špičkách ale...
7
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam časově a prostorově ucelené nabídky veřejné dopravy doprava za zaměstnaním se rozptyluje na větší počet menších relací rostoucí význam a průměrné délky jiných cest Rostoucí význam relací, které jsou příliš dlouhé pro nemotorizovanou a spíše nevhodné pro veřejnou dopravu
8
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam časově a prostorově ucelené nabídky veřejné dopravy chybijecí nabídky veřejné dopravy zvýšují motorizace bez řešení pro venkovní regiony nelze do žádoucí míry docílit: snížení emisi a spotřeby energie zvýšení dopravní bezpečnosti zajištění mobility obyvatelstva
9
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Žádoucí vlastnosti inovativního venkovního dopravního prostředku dobré přípoje a krátké intervaly (~ 15 min) průměrná rychlost podobná jako v IAD hustá a sídelní struktuře přízpůsobená sít snesitelné celkové náklady Relativně malá, automatizovaná vozidla Nová, mimoúrovňová traťová infrastruktura Náročné vozidlo, jednoduchá trať
10
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Dráha podpěrných bodů
11
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Dráha podpěrných bodů Minimalistická dopravní cesta z podpěrných bodů Mimoúrovňové tratě jednodušší proveditelné Jednoduché zastávky
12
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Hlavní technické parametry Délka vozidla: 15 m (variantně 25 m) Vzdálenost mezi podpěrnými body: 5 m (10 m) Výška podpěrných bodů: nad silnicemi: 4,5 m v intravilanu a v blízkosti zastávby: 2,25 m v extravilanu: 1 m Šířka vozidla: 2,4 m Hmotnost vozidla: prázdné 16 t (28 t), plné 21 t (36 t)
13
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Hlavní technické parametry Počet míst: 65 (100), z toho 40% na stání a 20% sklopní sedadla
14
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Hlavní technické parametry Max. rychlost: ~ 100 km/h Výkon 15 kW/t, max. akcelerace 1,3 m/s² Max. stoupání 20% Elektrický pohon s napájením přes podpěrné body (variantně hybridní pohon) Spotřeba energie srovnatelná s 7-18 l nafty / 100 km (dlouhá varianta 11-28 l / 100 km, v horských podmínkách 26-44 l /100 km)
15
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Hlavní technické parametry Řešení oblouků: velké poloměry: ohybné vedoucí prvky
16
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Hlavní technické parametry Řešení oblouků: malé poloměry: točny
17
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Návrh síti: příklad Marchfeld
18
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Návrh síti: příklad Mühlviertel
19
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Návrh síti: příklad jižní Štýrsko
20
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Návrh síti: příklad Waldviertel
21
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Atraktivnost Průměrná rychlost:
22
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Atraktivnost Dostupnost zastávek:
23
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Atraktivnost Ve srovnání s autem: většinou ještě o něco pomalější za to možnost užitečně výužití cestovní doby sídelní struktura a situace na silnicích ? Ve srovnání s konvenční veřejnou dopravou: kratší jízdní doby (kromě některých příměstských železničních tratí) výrazné kratší intervaly a lepší přípoje atraktivní spojení pro všechný relace po celý den
24
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Prognóza poptávky
25
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Prognóza poptávky ve většině případů nutné zesílovací spoje o špičkách průměrné vytížení míst k sezení 25% - 60% průměrná spotřeba energie odpovídá 0,4 – 2,5 l nafty na 100 osobo-km
26
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Celkové náklady
27
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Náklady na provozní výkon
28
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Náklady na přepravní výkon
29
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Náklady na obyvatelstvo
30
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Děkuji za pozornost! dálší informace na stránce http://www.buschbacher.at/rimpunktbahncz.html
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.