Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vedení skupin
2
Dříve než začnete vztah Mladí poznají faleš
Zdravé vztahy mezi vedoucími důvěra k nim. Dospělí jsou mladým vzory. Vliv více činy a životem než slovem Nemůžeš si dovolit nemít kvalitní a oddaný vztah s Bohem ! „kam ďábel nemůže, tam ti nastrčí fůru práce.“
3
DOKONALÝ VEDOUCÍ MÁ: moudrost Šalamouna trpělivost Jóba
nestrannost soudce oko orla pevnost skály hroší kůži pracovitost mravence
4
Pokud chci dobře vést, měl bych:
umět odhadnout situaci co nejlépe znát lidi, které vedu poznat sebe, své možnosti a reakce mít základní komunikační schopnosti být flexibilní
5
Autokratický styl Vůdce má snahu ovládat
členům skupiny poskytuje málo samostatnosti vztahy ve skupině jsou často napjaté výkonnost může být značná, ale ne vždy kvalitní Tento styl se dá použít - jednoduché práce s nízkou kvalifikací
6
Liberalistický styl vůdce zasahuje málo závislost podřízených je nízká
existuje svoboda, ale ne chaos funguje individuální odpovědnost lze použít pouze v kolektivech vysoce kvalifikovaných odborníků, pracujících samostatně, kteří jsou motivováni řešenými úkoly
7
Demokratický styl založen na vzájemném respektování
členové mají přehled o skupinových cílech vedoucí nedává mnoho příkazů vedoucí je přístupný k návrhům vztahy jsou přátelské produktivita skupiny je průměrná, ale kvalitní a dlouhodobá. tento styl je označován za nejvhodnější.
8
VZTAHY versus ÚLOHA Lídři zaměření na vztahy a nebo na úlohu :
Manažerská matice podle Blake a Moutona Vysoké Soustředění se na lidi Nízké 9 5 Styl orientovaný na lidi Týmový styl ( 9, 0 ) ( 9, 9 ) Vyvážený styl ( 5, 5 ) ( 0, 5 ) Nouzový styl Styl orientovaný na úlohy Nízké Soustředění se na úlohu Vysoké
9
„Desatero“ vychovatele
Dovolte mladým být mladými Nenapomínat před ostatními Dívej se „za“ chování mladých Prvně urči „pravidla hry“ Zůstaň v klidu Neočekávej vždy potíže Buď příkladem Příležitost „vyřádit se“ Smysl pro humor Být na stejné frekvenci
10
Navazování kontaktů Pamatovat si jména
Hledat formy pomoci – odvézt domů… Nebýt „jedním z nich“ Nežertovat na účet mladých Být přirozený Prosit Boha o upřímný zájem o mládež Přizpůsobivost Veselí a nadšení je nakažlivé Modlit se za mladé - nikdy nekončí
11
Rozvíjení společenství
Pamatuj si každého Na počátku zapojit každého do rozhovoru Ideál 6 členů Čím déle je skupina spolu, tím lépe se lidé v ní cítí Nezlehčovat jakékoliv odpovědi Napsat si program setkání Ani jako vedoucí nemám patent na rozum Kontakt očí a mluva těla Atmosféra důvěry Společný volný čas
12
MOTIVACE LIDÍ ...pokud chcete motivovat druhé lidi, musíte především motivovat sami sebe....
13
Motivace vzbudit v lidech nadšení, zaujetí, zápal a dodat lidem vnitřní energii k žádoucí činnosti. každý člověk je jiný - další nároky: umět pozorovat, empaticky naslouchat, akceptovat a chápat. emoce Osobnost motivujícího – vyrovnaná, harmonická, nebát se být slabý
14
HIERARCHIA POTRIEB (MASLOW)
Seberealizace Uznání a úcty Sounáležitosti a lásky Jistota a bezpečí Fyziologické potřeby
15
Vroomova teorie očekávání
Tři podmínky úsilí musí být následováno přiměřeným výsledkem výkon musí být odměněn člověk musí o odměnu stát
16
Behavioristická motivační teorie
Pozitivní motivace – odměna, pochvala, zvýšení platu, povýšení…. Negativní motivace – trest, ztráta zaměstnání, ztráta postavení….
17
Vztah lásky Atmosféra lásky – nejsilnější motivace ke změně
Ujištění o lásce: - čas, telefon, dopis…. Nešetřete chválou! Nebuďte uspěchaní
18
6 zásadních principů úspěšného vedení lidí:
Vytvářet si silná přesvědčení Být optimistou Optimismus se může stát magnetem, který motivuje lidi k následování." Mít odvahu Odvaha není absence strachu Neutuchající příprava - jestliže se vůbec na nic nepřipravíte, nebudete vědět, jak se s neočekávanými věcmi vypořádat Týmová práce: Je velmi důležité pracovat s důvěryhodným týmem. Komunikace - Musíte dostat vaše ideje z vaší mysli a srdce do myslí a srdcí ostatních."
19
ZÍSKÁNÍ AKTIVITY A I D Attention- Pozornost Interest-Zájem
Desire-Touha Decision – Rozhodnutí Action - Aktivita 1. 2. 3. 4. 5. A I D
20
Zpětná vazba – dávání : Nejprve říct, co bylo dobré, až potom to, co zlepšit Mluvit o konkrétních situacích Zaměřit se na chování, které by se mělo změnit Spíše popisovat než hodnotit Vyjádřit názory jako názory, ne jako fakta Být konstruktivní, ne destruktivní Chválit Empaticky kritizovat Taktika dávání nesouhlasu : „Ne, nesouhlasím s...“ Být ochotný změnit svůj nesouhlas Dát důvody nesouhlasu 11. Zamítat požadavky : Nekonfliktně Dát perspektivu
21
Zpětná vazba – přijímání :
Pečlivě poslouchat Nebudovat obranu Poznačit si otázku / nesouhlas Parafrázovat slyšené Kontrolovat svoje pocity - reakce Požadovat vysvětlení / příklady Nevytvářet protireakci na zpětnou vazbu Vyhodnotit si její přínos a potenciální hodnotu ( reflexe )
22
Přeji vám dary Ducha svatého při vedení jakékoliv skupiny
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.