Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr
Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr. Jiří Brázdil Veletrhy Brno, a.s. Olomouc
2
Prezentace Představení firmy Podniková filosofie
Proces hodnocení zaměstnanců
3
Veletrhy Brno, a.s. Stručný profil
4
Vlastnická struktura firmy Veletrhy Brno kopíruje německý model
Naši vlastníci: Messe Düsseldorf 60,4 % město Brno 33,8 % minoritní akcionáři 5,8 %
5
Fakta a data 2003 EKONOMICKÉ VÝSLEDKY STATISTICKÉ ÚDAJE
Obrat mil. EUR STATISTICKÉ ÚDAJE Celková výstavní plocha m2 Vystavující firmy z 57 zemí Návštěvníci (včetně hostujících akcí)
6
Veletrhy Brno - jediné správné veletrhy ve střední Evropě
Organizátoři s pronajatými více než m2 ; rok 2003
7
ZÁSADY JEDNÁNÍ zaměstnance Veletrhy Brno, a.s.
8
POSLÁNÍ A ZÁKLADNÍ STRATEGIE SPOLEČNOSTI
„Partner for eurobusiness“ „Pomáháme druhým k úspěchu“
9
Firemní kultura KODEX 1. Zákazníci určují základní směry našeho jednání 2. Ve své práci jsme produktivní a ekonomicky efektivní 3. Vysokého výkonu dosahujeme dokonalým řízením vnitřních procesů 4. Inovacemi se zaměřujeme na úspěšnou budoucnost 5. Stále se učíme a zdokonalujeme 6. Vzájemně spolupracujeme a hledáme nejlepší obchodní partnery
10
CESTY PRO DOSAŽENÍ TĚCHTO CÍLŮ JSOU NÁSLEDUJÍCÍ:
Zaměstnanec společnosti příjem nových zaměstnanců prostřednictvím náročného výběrového procesu osobnost zaměstnance sebehodnocení x hodnocení nadřízeného kreativita vzdělávání slušné společenské chování
11
Proces hodnocení pracovního výkonu
12
Hodnocení pracovního výkonu Obsah a funkce hodnocení pracovního výkonu vyplývají ze systému práce s lidmi ve firmě (součást podnikové kultury) Hlavní přínosy pravidelného hodnocení pracovního výkonu: - příležitost k bilanci dosavadního pracovního výkonu a stanovení nových cílů - podpora výkonově orientovaných nástrojů odměňování - příležitost ke vzájemné komunikaci/poskytnutí zpětné vazby
13
Pokud se firma rozhodne pro pravidelné hodnocení pracovního výkonu, vzniká řada otázek:
1, Jak „uchopit“ systém hodnocení Základem je systém personální práce ve firmě - zavedení hodnocení - příležitost ke zlepšení (zdokonalení) I. fáze - hodnocení zaměstnance zavedení modelu klíčových kompetencí - charakteristická vizitka osobních kvalit
14
Jak „uchopit“ systém hodnocení - pokračování
- pracovní a osobní kompetence (způsobilost zaměstnance uplatnit se v konkrétních podmínkách pracovního zařazení) - sociální kompetence, způsobilost vhodně se prosadit v sociálních otázkách
15
Jak „uchopit“ systém hodnocení - pokračování
Firma uplatňuje model 10-ti klíčových kompetencí. Každý popis pracovní pozice (skupiny např. obchodník, ekonom, technik) obsahuje příslušné klíčové kompetence. Analýza pracovních pozic - nový design - nenahraditelná základna pro hodnocení - použití jako výchozí podklad pro hodnocení - použití pro následnou změnu
16
2, Vymezení okruhu hodnocených zaměstnanců
Koho hodnotíme - klíčové skupiny zaměstnanců 3, Předmět hodnocení Co hodnotíme: - výkon, plnění pracovních úkolů - soulad pracovní způsobilosti s profesními a pracovními nároky na pracovní zařazení - osobní vlastnosti ve vztahu k práci (klíčové kompetence předepsané/dosahované)
17
4/ Návaznost na odměňování, kariéru, rozvoj
zaveden systém Performance management přímá vazba základní i variabilní složky mzdy na hodnocení zaměstnance, jeho výkonu a dosažených výsledcích použit souhrn měřitelných ukazatelů a hodnotitelných úkolů využíván program individuálních smluv
18
Postup hodnocení Formulář hodnocení je rozdělen na 5 částí (hodnotící škála 0-5). Nejprve jej vyplňuje hodnocený v těchto částech: 1. část - sebehodnocení (klíčové kompetence, pracovní úkoly) 4. část - vyjádření hodnoceného zaměstnance Po vyplnění formuláře hodnoceným zaměstnancem vyplňuje hodnotitel: 1. část - sebehodnocení 2. část - hodnocení řídícím zaměstnancem 3. část - úkoly na budoucí období pro hodnoceného 5. část - závěry, návrh na opatření Hodnotící pohovor, vzájemná diskuse.
19
Proces komunikace - základ úspěchu
A/ Zavádění hodnocení - úloha skupin - management - podpora, tvorba, realizace - personalisté metodika, vnitřní PR, implementace - externí poradci - poradenství, vedení workshopu B/ Příprava hodnocení - opakované workshopy se středním managementem (externí poradci, personalisté) - stálá informovanost TOP managementu
20
a, individuální (manager x zaměstnanec)
C/ Realizace, výstup Zpětná vazba a, individuální (manager x zaměstnanec) b, skupinová (sociologické zpracování výstupů, informace managementu) D/ Závěry Využití podnětů do systému odměňování, vzdělávání, … Příprava dalšího hodnocení - soustavnost = podmínka úspěchu.
21
Děkujeme Vám za Vaši pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.