Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

RNDr. Zdeňka Chocholoušková, Ph.D.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "RNDr. Zdeňka Chocholoušková, Ph.D."— Transkript prezentace:

1 RNDr. Zdeňka Chocholoušková, Ph.D.
Tvořivá biologie RNDr. Zdeňka Chocholoušková, Ph.D. Plzeň, 6. května 2010

2 SOKRATES/COMENIUS/ SOFIA (128958-Cp-1-2006-1-FR-COMENIUS-C2.1),
« Science orchestration preparing holistic-inducting actualisation »

3 Projekt EU – 5 univerzit:
University of Cyprus, Nicossia, Kypr St Patrick’s College, Dublin, Irsko Univerza v Lubjana, Slovinsko Západočeská Univerzita v Plzni, Česká republika UCO (Catholic University) Angers Francie.

4 Sophia

5 Dr. Z. Chocholoušková M. Dolenská
Česká republika Dr. Z. Chocholoušková M. Dolenská P. Prknová Kypr C.Angeli Irsko H. Gash T. Mc Cloughlin Francie P.Picot, B. David Slovinsko B. Badj S. ROBERT Kypr N. Valanides

6 Konstruktivistický přístup
Klasická vyučovací hodina v ČR je založena na výkladu učitele. Poté učitel napíše poznámky na tabuli a děti si je opíší do sešitu. Při konstruktivistické hodině učitel motivuje žáky k vytváření problému (emočního a rozumového). Společně se snaží nalézt řešení. Děti nejen pozorují, ale i vytvářejí vlastní pokusy a vysvětlují své myšlenky týkající se problému. Jejich poznatky se doplňují o nové informace a posouvají je na vyšší úroveň. x

7 Konstruktivistický přístup
Motivační část – vytváření rozumového a emočního problému Žákovský či frontální experiment Vytváření/ testování jednoduchých hypotéz Meeting v Dublinu, 2009

8 241 učitelů nižšího stupně SŠ
Cílová skupina : stupeň ZŠ základních škol 164 – nižší stupeň středních škol 693 žáků prvního stupně ZŠ a 675 žáků nižšího stupně SŠ 261 učitelů 1. stupně ZŠ 241 učitelů nižšího stupně SŠ

9 Základní otázka: Jsou učitelé přírodních věd schopni experimentovat a používat jiné přístupy ve vyučovacím procesu?

10 Témata vyučovacích modulů v jednotlivých zemích:
Irsko Síla Hustota Kypr Světlo a stín Spalování Slovinsko Poznávání rostlin Fotosyntéza Česká republika Voda Výživa Francie Dýchání

11 Moduly vytvořené během projektu v ČR
Modul 1 – voda Modul 2 – výživa Modul 3 – směsi Modul 4 – smysly (zrak) Meeting v Ljubljaně, 2008

12

13

14

15

16 Proč se říká Zemi „MODRÁ PLANETA“?

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31 Otázky pro všeználky Napište, co jste právě viděli na obrázcích.
Vytvořte z napsaných pojmů skupinky, podle vašeho uvážení. Připište, co jednotlivé obrázky ve skupinkách spojuje. Už víte o čem si dnes budeme povídat?

32 Co jsme viděli? Déšť na ulici Oblaka před tornádem Západ slunce u moře
Ledová kra na moři Ledovec Oblázkové dno Obláčky Oblaka z letadla Padající kapka Sněhová vločka Kroupy Jinovatka Kresba mrazu na skle

33 Příklady skupinek

34

35

36 Otázky pro neználky Každý z vás nyní napíše, co by vás o těchto obrázcích zajímalo. Pokud chceš znát odpověď, přihlaš se a řekni otázku. Možná ti odpoví spolužák, učitel nebo encyklopedie.

37 Pokusy pro žáky Ledová kostka v kádince Rostlina v plastovém sáčku
Zamžené zrcadlo

38 Voda Různé formy vody na Zemi: mrak, pára, sníh, led, kroupa, kapka, déšť, moře, řeka, louže, jinovatka … Tyto podoby jsou dány skupenstvím vody Pevné skupenství – led, sníh, kroupa Kapalné skupenství – voda, kapka Plynné skupenství – pára, mrak

39 Najděte konkrétní příklady těchto forem vody.

40 VODA Za jakých podmínek vzniká led? Za jakých podmínek vzniká pára?

41 Už víš proč se říká Zemi „MODRÁ PLANETA“?


Stáhnout ppt "RNDr. Zdeňka Chocholoušková, Ph.D."

Podobné prezentace


Reklamy Google