Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Žáci z menšin PhDr. Zuzana Hadj Moussová
2
Obtíže žáků z menšin V adaptaci na školu Ve vzdělávací oblasti
V chování
3
Vymezení menšiny Menšiny národnostní etnické jazykové kulturní
4
Adaptace Škola jako představitelka majoritní společnosti
Školní kultura Učitel Spolužáci
5
Vzdělávací problémy Očekávání školy Jazyk Pozornost Paměť Schopnosti
Motivace Orientace v čase Autoregulace
6
Problémy v chování Působení sociálního prostředí
Sociálně a kulturně podmíněné chování dětí z menšin Diagnostika chování dětí z menšin
7
Sociokulturní handicap
Teorie sociokulturního handicapu Definice sociokulturního handicapu Kulturně podmíněný deficit Kulturní konflikt Institucionální handicap
8
Žáci se sociokulturním handicapem
Žáci z menšiny Děti přistěhovalců a uprchlíků Děti z nepodnětného sociálního prostředí
9
Vliv sociokulturního handicapu na obtíže žáka
Školní úspěšnost Vývoj osobnosti Chování
10
Sociokulturní handicap a sociopatologické jevy
Zkušenost sociální neúspěšnosti Identifikace s problémovými vzory Pocit vyloučení za společnosti
11
Diagnostika a intervence u dětí se sociokulturním handicapem
Kulturní podmíněnost dg. metod Problémy interpetace výsledků diagnostiky Intervence – přiměřenost intervence kulturnímu prostředí žáka – skloubení požadavků majoritní společnosti a specifičnosti rodiny a dítěte
12
Zdroje Školní poradenství I. Školní poradenství II.
Bittnerová D.: Dítě z menšiny v české škole Školní poradenství II. – Hadj Moussová Z.: Poradenská práce se žákem z menšiny Hadj Moussová Z.: Studijní opora – žáci z menšin
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.