Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
Seminář GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ Filip Roubíček
2
Provázková geometrie
3
Výsledná reprezentační forma
Provázková geometrie Použitý prostředek Výsledná reprezentační forma Charakteristické aktivity – jakákoliv manipulace s provázkem, jejímž výsledkem je například získání úseček stejné délky, středu úsečky nebo porovnání délek Roubíček, F. Geometrické konstrukce z pohledu různých didaktických prostředí. In Krátká, M. (ed.) Jak učit matematice žáky ve věku let (Sborník příspěvků). Plzeň: Vydavatelský servis, 2006, s
4
Provázková geometrie Sestrojte pouze pomocí provázku a) rovnostranný trojúhelník b) rovnoběžník c) čtverec
5
Konstrukce pravého úhlu
6
Geoboard
7
Geoboard Geoboard je deska většinou s 5x5 kolíky uspořádanými do čtvercové sítě, ve které se modelují mnohoúhelníky pomocí gumiček. Jirotková, D. (2002) Vyžití geoboardu ve vyučování geometrii na prvním stupni ZŠ. In Jirotková, D., Stehlíková, N. Dva dny s didaktikou matematiky Sborník příspěvků. UK v Praze, PedF, s
8
Vytvořte geometrické úlohy řešitelné na geoboardu a) pro ZŠ b) pro SŠ
9
Krabicová geometrie
10
při řešení polohových úloh, při řešení metrických úloh,
Krabicová geometrie Jak lze využít krabice při řešení polohových úloh, při řešení metrických úloh, při zobrazování a modelování? Sýkora, V., Roubíček, F., Přibyl, J. Geometrické modelování jako příležitost k aktivnímu učení. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP – Studijní materiály k projektu CZ / /0137. Praha: JČMF, [CDROM], 135 stran, 4,65 MB
11
Polohové úlohy kvádr: stěny, hrany, vrcholy podstavné a boční hrany stěnové a tělesové úhlopříčky vzájemná poloha přímek v prostoru (mimoběžky)
12
Metrické úlohy délky hran kvádru síť kvádru, obsah podstavy a pláště povrch kvádru objem kvádru
13
Zobrazování a modelování
volné rovnoběžné promítání pravoúhlé promítání sítě kvádru modely hranolů
14
Pop-up geometrie
15
Modelujte překládáním a střiháním papíru různé mnohostěny.
Pop-up geometrie Modelujte překládáním a střiháním papíru různé mnohostěny. Sýkora, V., Roubíček, F., Přibyl, J. Geometrické modelování jako příležitost k aktivnímu učení. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP – Studijní materiály k projektu CZ / /0137. Praha: JČMF, [CDROM], 135 stran, 4,65 MB
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.