Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Company LOGO Konference „Modernizace veřejné správy 2007 – 2013“, 25. 9. 2007 Plány v oblasti zefektivňování veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Company LOGO Konference „Modernizace veřejné správy 2007 – 2013“, 25. 9. 2007 Plány v oblasti zefektivňování veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR."— Transkript prezentace:

1 Company LOGO Konference „Modernizace veřejné správy 2007 – 2013“, 25. 9. 2007 Plány v oblasti zefektivňování veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR

2 Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR „Prosazujeme nový přístup k výkonu veřejné správy, která musí být efektivní, fungující, dostupná, efektivně využívající informační technologie a vykonávaná vzdělanými a vstřícnými úředníky bez zbytečné byrokracie a promarněného času občana.“

3 Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Změny v gesci za veřejnou správu  Sjednocení gesce za veřejnou správu pod MV  převedení gesce za koordinaci reformy regulace a reformy ústřední státní správy z Úřadu vlády na MV  zrušení Ministerstva informatiky a převedení jeho agendy na MV  Co to znamená? … komplexní přístup k řešení otázek týkajících se veřejné správy

4 Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Zvyšování efektivity veřejné správy (1) Usnesení vlády č. 757/2007 - Strategie Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby v období 2007 – 2015

5 Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Zvyšování efektivity veřejné správy (2) Strategické cíle  odstranění nadměrné byrokratické zátěže plynoucí z existující regulace  zamezení nárůstu byrokratické zátěže novou regulací  zefektivnění rozhodovacích procesů ve veřejné správě a posílení jejich transparentnosti  zvýšení kvality výkonu veřejné správy s důrazem na občana jako klienta

6 Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Zvyšování efektivity veřejné správy (3) Aktivity  povinnost vyhodnocovat dopady připravované regulace od 1. 11. 2007  konzultovat s veřejností připravované vládní dokumenty  omezit výdaje na státní administrativu  rozšířit metody řízení kvality do dalších orgánů veřejné správy

7 Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Role MV v oblasti kvality  Podpora šíření metod kvality a jejich zavádění ve veřejné správě  Národní konference kvality  Resortní ceny MV za kvalitu ve veřejné správě  Spolupráce s mezinárodními partnery (EUPAN, EIPA)  Publikační činnost (CAF 2006, Charta občana)

8 Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Národní konference kvality  pravidelně každý rok  ve spolupráci s Radou ČR pro jakost a příslušným krajským úřadem  cílem je prezentace tuzemských a zahraničních projektů, sdílení dobré praxe  předávání resortních cen MV za kvalitu a inovaci ve veřejné správě  3 ročníky (Ostrava, Plzeň, Liberec)  příprava 4. ročníku Národní konference kvality  podklady z konferencí na http://www.mvcr.cz/sprava/moderniz/index.html

9 Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Ceny MV za kvalitu a inovaci ve veřejné správě (1)  Cílem je podpořit ty obce či kraje, které hledají a nacházejí cesty ke zvyšování své kvality  3 typy cen – stříbrná cena, bronzová cena a cena za inovace (zlatá cena je Národní cena ČR za jakost)  použité metody: CAF, EFQM, ISO 9001/14001/27001, Balanced Scorecard, benchmarking, charty občana, místní Agenda 21, komunitní plánování  pilotní ročník 2005 - 33 cen cen pro 27 organizací  rok 2006 – 60 cen pro 54 organizací  pro rok 2007 evidujeme 54 přihlášek z 46 organizací veřejného sektoru  slavnostní vyhlášení výsledků na Národních konferencích kvality ve veřejné správě

10 Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Ceny MV za kvalitu a inovaci ve veřejné správě (2)  nejnižší stupeň (bronzový) - „Organizace zvyšující kvalitu veřejné služby“ - pro organizace, které se zaměřily na zlepšování kvality, ale zatím nedosahují potřebných parametrů  střední stupeň (stříbrný) - „Organizace dobré veřejné služby“ - je za dosažení stanovených parametrů  zvláštní cena MV za inovaci, která oceňuje přenositelné nápady – „dobré praxe “

11 Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Logo „Kvalita ve veřejné správě“

12 Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Nová výzva pro veřejnou správu Strukturální fondy 2007 – 2013  Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost  priorita „Smart Administration“  Posílení transparentnosti a otevřenosti veřejné správy  Zlepšení kvality regulace  Zvýšení kvality řízení ve veřejné správě  Zefektivnění řízení lidských zdrojů ve veřejné správě

13 Company LOGO Konference „Modernizace veřejné správy 2007 – 2013“, 25. 9. 2007 Martina JaloveckáTel.: 974 816 393 Odbor reformy regulace a kvality veřejné správyE-mail: martina.jalovecka@mvcr.czmartina.jalovecka@mvcr.cz Oddělení strategií a koncepcíhttp://www.mvcr.cz/sprava/moderniz/index.htmlhttp://www.mvcr.cz/sprava/moderniz/index.html


Stáhnout ppt "Company LOGO Konference „Modernizace veřejné správy 2007 – 2013“, 25. 9. 2007 Plány v oblasti zefektivňování veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR."

Podobné prezentace


Reklamy Google