Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDominika Marešová
1
Company LOGO Konference „Modernizace veřejné správy 2007 – 2013“, 25. 9. 2007 Plány v oblasti zefektivňování veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR
2
Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR „Prosazujeme nový přístup k výkonu veřejné správy, která musí být efektivní, fungující, dostupná, efektivně využívající informační technologie a vykonávaná vzdělanými a vstřícnými úředníky bez zbytečné byrokracie a promarněného času občana.“
3
Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Změny v gesci za veřejnou správu Sjednocení gesce za veřejnou správu pod MV převedení gesce za koordinaci reformy regulace a reformy ústřední státní správy z Úřadu vlády na MV zrušení Ministerstva informatiky a převedení jeho agendy na MV Co to znamená? … komplexní přístup k řešení otázek týkajících se veřejné správy
4
Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Zvyšování efektivity veřejné správy (1) Usnesení vlády č. 757/2007 - Strategie Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby v období 2007 – 2015
5
Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Zvyšování efektivity veřejné správy (2) Strategické cíle odstranění nadměrné byrokratické zátěže plynoucí z existující regulace zamezení nárůstu byrokratické zátěže novou regulací zefektivnění rozhodovacích procesů ve veřejné správě a posílení jejich transparentnosti zvýšení kvality výkonu veřejné správy s důrazem na občana jako klienta
6
Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Zvyšování efektivity veřejné správy (3) Aktivity povinnost vyhodnocovat dopady připravované regulace od 1. 11. 2007 konzultovat s veřejností připravované vládní dokumenty omezit výdaje na státní administrativu rozšířit metody řízení kvality do dalších orgánů veřejné správy
7
Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Role MV v oblasti kvality Podpora šíření metod kvality a jejich zavádění ve veřejné správě Národní konference kvality Resortní ceny MV za kvalitu ve veřejné správě Spolupráce s mezinárodními partnery (EUPAN, EIPA) Publikační činnost (CAF 2006, Charta občana)
8
Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Národní konference kvality pravidelně každý rok ve spolupráci s Radou ČR pro jakost a příslušným krajským úřadem cílem je prezentace tuzemských a zahraničních projektů, sdílení dobré praxe předávání resortních cen MV za kvalitu a inovaci ve veřejné správě 3 ročníky (Ostrava, Plzeň, Liberec) příprava 4. ročníku Národní konference kvality podklady z konferencí na http://www.mvcr.cz/sprava/moderniz/index.html
9
Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Ceny MV za kvalitu a inovaci ve veřejné správě (1) Cílem je podpořit ty obce či kraje, které hledají a nacházejí cesty ke zvyšování své kvality 3 typy cen – stříbrná cena, bronzová cena a cena za inovace (zlatá cena je Národní cena ČR za jakost) použité metody: CAF, EFQM, ISO 9001/14001/27001, Balanced Scorecard, benchmarking, charty občana, místní Agenda 21, komunitní plánování pilotní ročník 2005 - 33 cen cen pro 27 organizací rok 2006 – 60 cen pro 54 organizací pro rok 2007 evidujeme 54 přihlášek z 46 organizací veřejného sektoru slavnostní vyhlášení výsledků na Národních konferencích kvality ve veřejné správě
10
Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Ceny MV za kvalitu a inovaci ve veřejné správě (2) nejnižší stupeň (bronzový) - „Organizace zvyšující kvalitu veřejné služby“ - pro organizace, které se zaměřily na zlepšování kvality, ale zatím nedosahují potřebných parametrů střední stupeň (stříbrný) - „Organizace dobré veřejné služby“ - je za dosažení stanovených parametrů zvláštní cena MV za inovaci, která oceňuje přenositelné nápady – „dobré praxe “
11
Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Logo „Kvalita ve veřejné správě“
12
Odbor reformy regulace a kvality veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR Nová výzva pro veřejnou správu Strukturální fondy 2007 – 2013 Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost priorita „Smart Administration“ Posílení transparentnosti a otevřenosti veřejné správy Zlepšení kvality regulace Zvýšení kvality řízení ve veřejné správě Zefektivnění řízení lidských zdrojů ve veřejné správě
13
Company LOGO Konference „Modernizace veřejné správy 2007 – 2013“, 25. 9. 2007 Martina JaloveckáTel.: 974 816 393 Odbor reformy regulace a kvality veřejné správyE-mail: martina.jalovecka@mvcr.czmartina.jalovecka@mvcr.cz Oddělení strategií a koncepcíhttp://www.mvcr.cz/sprava/moderniz/index.htmlhttp://www.mvcr.cz/sprava/moderniz/index.html
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.