Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRomana Horáčková
1
2013 Marek Vácha
2
v seminářích se pokusíme nahlédnout do toho, co by mohlo být „křesťanství“ a podobně se pokusíme nahlédnout do oblasti zvané „environmentální etika“
3
co vlastně víme o křesťanství? někteří z nás chodili na základní škole do náboženství málokdo navštěvoval církevní střední školu a i zde je výuka náboženství problematická doposud neexistuje (!) učebnice náboženství pro střední školy skoro nikdo nestudoval teologii …naše znalosti jsou kusé a jsou omezeny na to, co se dozvíme z denního tisku v našich médiích (na rozdíl od těch západních) chybí odborník na náboženské otázky, i když zde nechybí odborník na sport, počasí, ekonomii, vědu etc. …zpravodajství proto vypadá jak vypadá
4
Náboženský analfabetismus
5
naše znalosti o křesťanství by mohly být alespoň na středoškolské úrovni tedy takové, jaké máme znalosti ze střední školy o ostatních předmětech nepůjde o vyvážený pohled na křesťanství v dějinách spíše o to, jak nás mohou myšlenky křesťanství inspirovat současné dění
6
Výroky papeže "Tropické pralesy si zasluhují naši ochranu. Ale člověk jako stvoření si ji nezasluhuje o nic méně.„ "To, čeho je zapotřebí, je něco jako ‚lidská ekologie‘ chápaná tím správným způsobem. Není to jen nějaká zastaralá metafyzika, pokud církev mluví o přirozenosti lidské osoby jakožto muže a ženy a požaduje, aby byl tento řád stvoření respektován. Ve skutečnosti jde o víru ve Stvořitele a o naslouchání jazyku stvoření." „A jak to může dopadnout, když jazyk stvoření ignorujeme? Pohrdáme-li jím, vede to k sebezničení člověka, a tedy ke zničení díla samotného Boha.„ kdybyste o těchto výrocích chtěli napsat článek do novin, jaký byste mu dali titulek?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.