Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/04.0002
Anglicky v odborných předmětech "Support of teaching technical subjects in English“ Výukový program: Strojírenská technologie Název programu: Plasty II. – Výhody/nevýhody Vypracoval: Ing. Vladislav zelinka Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
2
Strojírenská TECHNOLOGIE Plasty Ne/výhody II.
3
Stručně: Plasty jsou lehké - mají nízkou hustotu = řídké
Stručně: Plasty jsou lehké - mají nízkou hustotu = řídké. Plasty mohou být buď elastické, plastické nebo tvrdé. Plasty téměř nevedou elektrický proud, teplo ani částečně zvuk – proto se užívají jako izolace. Plasty jsou odolné proti chemickým a povětrnostním vlivům = nekorodují. Povrch plastů může být různorodě dekorativní.
4
Měrná hmotnost běžných plastů: (přibližně jako voda 1,0 kg/dm3)
např. Teflon = 2,2 kg/dm3
5
Tahová zkouška různých plastů:
Graf 1. tvrdý (křehký) 2. elastický (pružný – vrátí se) 3. plastický (měkký – nevrátí se)
6
Příklady nejčastějšího využití plastů:
izolace elektrická – rukojeti šroubováků a kleští, obal vodičů či kabelů, krabičky na zařízení, ... izolace tepelná – ledničky, okenní rámy, vrstvy na fasády domů, karimatky, ... izolace zvuková – automobily, nahrávací studia, ... korozivzdornost – blatníky, nárazníky automobilů, … chemická odolnost – láhve na nápoje, vnitřek chladniček, … dekorace povrchu – dotykové části automobilů, rukojeti, ...
7
Shrnutí: Plasty jsou řídké a proto i lehké
Shrnutí: Plasty jsou řídké a proto i lehké. Plasty nemusí být jen tvrdé, ale též elastické nebo plastické. Plasty se užívají jako izolace, protože téměř nevedou elektrický proud, teplo ani částečně zvuk. Plasty nekorodují - jsou tedy odolné proti chemickým a povětrnostním vlivům. Dekorativnost povrchu plastů může být velmi různorodá.
8
AKTIVITA pro žáky I.: Rozhodněte a vyberte nejsprávnější řešení problému: 1.) Výrobek bude používán v mořské vodě, měl by být co nejlehčí a neměl by studit při držení v ruce. Použijete plast? ANO / NE / NELZE SNADNO URČIT 2.) Výrobek bude používán v okolí elektrických vodičů, měl by mít drsný povrch a jeho barevnost by měla být velmi výrazná.
9
AKTIVITA pro žáky II.: Rozhodněte a vyberte nejsprávnější řešení problému: 3.) Výrobek bude používán za vyšších teplot (+90 °C) a jeho použití má být na plném slunci v tropickém pásmu. Použijete plast? ANO / NE / NELZE SNADNO URČIT 4.) Výrobek bude používán v prostředí značně chemicky agresivním a nebude vystaven mastnotám.
10
Slovníček č. 2: výhodný lehký měkký tvrdý pružný izolace (elektrická, tepelná, zvuková) korozivzdornost odolnost chemická povětrnostní vlivy povrch tahová zkouška
11
Použitá literatura * Wikipedie – internetová encyklopedie (cs.wikipedia.org) * Technická Univerzita Liberec ( * ENGEL CZ s.r.o. ( * Dillinger, J. a kol. Moderní strojírenství pro školu a praxi. Praha: EUROPA SOBOTÁLES, ISBN * Mužík, J. Management ve vzdělávání dospělých. Praha: EUROLEX BOHEMIA, ISBN * Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, ESF – 2013. * Dostupné na: k-op-vzdelavani-pro-konkurenceschopnost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.