Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Management Ing. Jan Pivoňka
2
Úvaha o etice Jaký dopad může mít legislativní zkrácení pracovní doby?
Přemýšlejte o sexuálním obtěžování na pracovišti z pohledu nadřízeného pracovníka. Je správné aby zaměstnanci vodili své děti do práce? Aby odmítali zůstat déle v práci pokud má například manželka narozeniny?
3
Řízení lidských zdrojů
Zvýšení výkonu jednotlivce i organizace Spokojenost zaměstnanců Partnerský vztah Zvýšení efektivity Legislativní omezení Odbory
4
Techniky pro zvyšování pracovní výkonnosti (organizace i jednotlivce)
Samořídící pracovní týmy Rotace ve vztahu k různé práci Zvyšování dovedností Komplexní řízení kvality TQM Podpora inovací a kreativního chování Intenzivní zapojování zaměstnanců Realizace námětů zaměstnanců Část odměny na základě výkonu Koučování a poradenství Sdílení informací Průzkumy spokojenosti Srozumitelné postupy pro nábor a výběr zaměstnanců
5
Proces řízení lidských zdrojů
6
Plánování lidských zdrojů
Posouzení existujícího stavu Analýza práce (definice práce a požadované chování) Popis práce (co, pro, jak se dělá) Specifikace práce (požadovaná kvalifikace) Posouzení budoucích potřeb Poptávka po produktech organizace Poptávka po dovednostech pracovníků
7
Nábor Faktory ovlivňující nábor Doporučení Zdroje Propouštění
Místní trh práce Úroveň dané pracovní pozice Velikost organizace Doporučení Zdroje Informací Pro zajištění pracovního místa Propouštění
8
Výběr Cílem je přijetí těch nejvhodnějších
Validita – vztah mezi nástrojem výběru a kritériem pro danou práci Spolehlivost – schopnost nástroje pro výběr měřit stejné skutečnosti (být konzistentní – přesný) Pohovor – strukturovaný, otázky chování, vyvarovat se osobních otázek Reálný pohled na práci
9
Uvedení a výcvik zaměstnanců
Uvedení na pracovní místo seznámení s úkoly strukturou, spolupracovníky Výcvik zaměstnanců Rotace, pomoc, lekce, videa, simulační cvičení (reálné provedení činnosti), zaškolení (na trenažéru)
10
Management výkonu zaměstnanců
Formulování standardů výkonu a hodnocení výkonu Hodnocení výkonu - hodnotitel Písemná zpráva Hodnocení kritických událostí – posouzení efektivity v dané situaci Grafická stupnice pro hodnocení – např tabulka se známkami Stupnice zaměřená na chování – kombinace kritických událostí a grafické stupnice Násobné srovnání výkonu Uspořádání skupin Pořadí osob porovnání výkonu osob Párové srovnání 360 stupňový feedback – zpětná vazba od nadřízeného, podřízených a kolegů
11
Odměňování Plat + další výhody Na základě dovedností a znalostí
Tradiční způsob – člověk vykonavatel práce Odměna za léta strávená v organizaci atp. Kariéra Za rozvoj je odpovědný jednotlivec nikoliv organizace Vytvoření sítě, zlepšování dovedností, mobilita, podpora nadřízeného, poradci, zviditelnění, kontrolování zdrojů, poznání mocenské struktury, image, výkon, správný výběr první práce
12
Problémy managementu lidských zdrojů
Řízení diverzifikovaných pracovních míst Ženy, homosexuálové, etnické skupiny, starší lidé Diskriminace, přizpůsobení se Sexuální obtěžování Nežádoucí sexuální aktivita, která ovlivňuje zaměstnání jednotlivce. Rovnováha mezi pracovním a osobním životem Prostředí přátelské vůči rodině
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.