Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vítáme Vás na dnešní prezentaci
2
Outplacement Přístupy a řešení
3
Outplacement Již poměrně dlouho není novým pojmem v českém slovníku …
Přesto stále platí, že ztráta zaměstnání vyvolá velmi podobné reakce v lidském organismu, jako ztráta nejbližšího člověka
4
Typické situace pro využití outplacementu
Globalizace a fúze Změny výrobního plánu Restrukturalizace nebo reorganizace podniku Hledání úspor a snižování počtu zaměstnanců Uzavírání provozů nebo závodů Stagnace v prosperitě podniku Změny ve vrcholovém managementu Zajištění péče o odcházející i zůstávající zaměstnance (jednotlivce, skupiny, celé provozy)
5
Historie Outplacementu
Počátky podpory po druhé světové válce v USA Komerční outplacement 60 let Restrukturalizace hospodářství v 70. a 80. letech Hospodářská krize počátku 80. let Fúze v polovině 80. let Pád akcií na kapitálových trzích na přelomu a 90. let Využití servisu outplacementu v České republice Další expanze outplacementu
6
Proč společnosti zajišťují outplacement
Sociální zodpovědnost Udržení dobré pověsti firmy na trhu Dodržení současných trendů v HR oblasti Upevnění loajality zaměstnanců Rychlejší start do nové etapy firmy Motivace zaměstnanců Usnadnění změny pro odcházející zaměstnance Důležitá informace pro zůstávající Udržení prosperity v době změn a po nich Udržení pracovního tempa a morálky
7
„Partneři a rozchody“ Jeroným Klimeš
„Léčená chřipka trvá týden, neléčená sedm dní. S rozchody je to podobné…“ „Přechozená chřipka může trvat i sedm měsíců..“ „Přechozené rozchody mohou člověka trápit třeba celý život…“ „Partneři a rozchody“ Jeroným Klimeš
8
Projekty outplacementu
Profesionální poradenství a podpora společností při jejich restrukturalizaci, reorganizaci, fúzi, modernizaci, zefektivňování nebo naopak ukončení provozu Profesionální poradenství a pomoc odcházejícím zaměstnancům k rychlému dosažení pozitivní a úspěšné změny kariéry
9
Poradenství managementu
Pomáhá udržet pozitivní image společnosti Pomáhá efektivně plánovat a úspěšně realizovat změny Pomáhá korektně se rozloučit s odcházejícími zaměstnanci Poradenství managementu Pomáhá zajistit potřebnou výkonnost podniku Pomáhá motivovat zůstávající zaměstnance
10
Poradenství zaměstnancům
Pomáhá udržet pozitivní vztah k podniku Zajišťuje pozitivní orientaci osobnosti Poradenství zaměstnancům Pomáhá vyhovět všem nárokům Pomáhá zmapovat vlastní možnosti Pomáhá optimálně zvládnout změny Pomáhá zorientovat se na trhu práce
11
Jak jinak chápat outplacement
Jako investici zodpovědné firmy do celoživotního rozvoje zaměstnance Jako pomoc nastartovat a zvládnout tzv. třetí kariéru člověka Jako posílení image podniku na trhu práce a zkvalitnění vztahů mezi lidmi
12
Psychologický vztah Zaměstnanec poskytuje dovednosti a loajalitu
Společnost poskytuje práci a bezpečí
13
Porušení psychologické vazby
14
„Projekt je v podstatě příběh
který se ještě nestal …“
15
Doba homogenní pracovní síly minula
S různými skupinami je třeba pracovat odlišně
16
Způsob zajištění služeb outplacementu
Zajištění podpory a pomoci z vlastních zdrojů: Pracovník personálního odboru Samostatný uvolněný pracovník Realizuje celý rozsah podpory pomoci Realizuje část programu Vede Job Centrum Připravuje personální a právní poradenství Zajištění podpory a pomoci externím dodavatelem: Zajišťuje celou službu dodavatelsky Podílí se na přípravě změn ve spolupráci s managementem Zajišťuje celý program pomoci pro pracovníky Zajišťuje některou část programu podpory a pomoci pro pracovníky
17
Spolupráce na účinné pomoci nadbytečným zaměstnancům
18
Proč využívat kariérový servis pro odcházející zaměstnance
Zajistí stálou psychologickou podporu a možnost komunikace zaměstnance se zkušeným konzultantem Pomůže v rekapitulaci dosavadní kariéry, ohodnocení dovedností a schopností, zformulování nabídky Připraví zaměstnance na pohyb po trhu práce a pomůže mu zmapovat možnosti, které trh nabízí Vytvoří marketingový plán hledání a představí nástroje hledání nového uplatnění Upevní komunikační dovednosti a naučí vyjednávací strategii Poskytne pracovní zázemí (zařízená kancelář, potřebná technika, literatura…)
19
„Člověka nemůžete nic naučit, můžete mu pouze pomoci, aby se to naučil sám…“ Ian Flaming
20
pro podporu odcházejícím zaměstnancům
Centra pro podporu odcházejícím zaměstnancům
21
Některé výhody center Jsou dlouhodobým a stálým partnerem těm, kdo hledají zaměstnání Poskytují jim stabilní zázemí a potřebné informace Podporují udržení jejich dosavadních pracovních návyků Nabízejí ohodnocení osobnostní i profesní výbavy zájemců o takové informace Pomáhají profesní orientaci i psychické pohodě Učí potřebným i nutným postupům a způsobům při hledání nové práce Doporučují, hledají a individuálně zajišťují vhodnou rekvalifikaci
22
Dvě základní oblasti spolupráce center s klienty
Poradenství a kariérový servis Rozvojové kurzy
23
Poradenská podpora klientů
Kariérové poradenství Personální poradenství Krizové poradenství Psychologické poradenství Poradenství pro rodiče a klienty na mateřské dovolené Poradenství pro klienty se změněnou pracovní schopností
24
Rozvojové kurzy Kurzy základních dovedností Výběrové kurzy
25
Z čeho vycházejí předchozí informace
Z několikaleté praxe českých personalistů a konzultantů Z mnohaleté praxe odborníků ze zahraničí Z výsledků dotazníkových šetření mezi zaměstnanci Z výsledků dotazníkových šetření mezi personalisty Z rozsáhlých analýz psychologů
26
„Vědomosti jsou poklad,
který následuje svého majitele kamkoli…“
27
Za pozornost Vám děkuje Alena Sehnalová alena. sehnalova@post. cz tel
Za pozornost Vám děkuje Alena Sehnalová tel. kancelář
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.