Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK"— Transkript prezentace:

1 VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Objednávkový cyklus, formy objednávek Zpracovali: Ivana Čepelková Lukáš Hons Lucie Kumbálková Miloš Langer Lenka Nováková Markéta Řechková

2 OSNOVA cíle práce objednávka objednávkový cyklus formy objednávek
objednávkové systémy závěr seznam použité literatury

3 CÍLE PRÁCE charakterizovat vyřizování objednávek, objednávkový cyklus a formy objednávek vymezit pojem dodací lhůta charakterizovat objednávkové systémy a jejich formy

4 OBJEDNÁVKA písemný dokument, ve kterém prodejce a kupující uzavírají dohodu týkající se výrobku (služby) a prodejní ceny dohoda o ceně a předmětu objednávky stačí k uskutečnění prodeje [3]

5 Náležitosti objednávky
obchodní firmu prodejce, adresu, IČO datum a číslo objednávky popis výrobku nebo služby (typ, barva, materiál, příslušenství, rozměry) jednotkovou cenu, množství, jakost, celkovou cenu a DPH výši zaplacené zálohy částku k úhradě po započtení zálohy datum nebo lhůtu dodání výrobku [3]

6

7 VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
systém, který slouží podniku: k přijímání objednávek od zákazníků ke kontrole stavu objednávek ke komunikaci se zákazníkem k samotnému vyřízení objednávky součástí systému je kontrolu stavu zásob, pohledávek většinou dobře automatizovaná oblast [6]

8 OBJEDNÁVKOVÝ CYKLUS celková doba od iniciování objednávky ze strany zákazníka po přijetí zboží nebo služby zákazníkem [3] délka cyklu závislá na mnoha faktorech modelový objednávkový cyklus [3]

9

10 Doba předávání objednávek
závisí na formě komunikace: osobní předání pošta telefon fax internet [7]

11 Doba zpracování a kompletace objednávek
Zpracování objednávky obsahuje: přípravu dopravních dokumentů kontrolu objednávek podávání informací o stavu objednávky zákazníkům předávání informací dalším oddělením Kompletace objednávek zahrnuje: vyzvednutí zásob ve skladišti přesunutí zásob do místa určeného pro nakládání zkompletování objednávky, zabalení [7]

12 Obecná pravidla snaha o zkrácení cyklu progresivní systémy
vnitřní fáze vnější fáze [3] progresivní systémy náročné na počáteční náklady investice se postupně vrací přímá komunikační cesta eliminace manuální zpracování dat [4], [2]

13 Dodací lhůta je jednoznačně doba, kterou trvá přesun zakázky ze zásobovacího bodu k zákazníkovi [7] určení dodací lhůty podle obchodního zákoníku takto: dodání zboží v určitý časový moment tzn. v určitý den nebo i v určitou část dne, a nebo dodání zboží v rozmezí lhůty určené jejím dohodnutým počátkem a koncem [8] povinností prodávajícího je dodat smluvené zboží ve stanovenou dobu, která je stanovena v kupní smlouvě

14 FORMY OBJEDNÁVEK podnik pracuje se dvěma druhy objednávek:
objednávky, které přijímá od zákazníků objednávky pro dodavatele [1]

15 Objednávky od zákazníků
jsou výsledkem komunikace mezi výrobcem a odběrateli systém zpracování objednávek by měl být spojen se systémem předpovědí poptávky pro přenos objednávek je možno použít řadu technických prostředků [5]

16 Přenos objednávek Zdroj: [5]

17 OBJEDNÁVKOVÉ SYSTÉMY několik základních systémů Q systémy řízení zásob
P systémy řízení zásob

18 Q systémy řízení zásob systém s pevnými velikostmi objednávek
stanoví se výše zásob pro krytí poptávky během intervalu pořízení zásob, tzv. signální úroveň zásob dosáhne-li skutečný stav zásob této úrovně, realizuje se nová objednávka všechny objednávky skladové položky mají konstantní závislost [6]

19 Zdroj: [6]

20 P systémy řízení zásob systém s předem pevně stanovenými objednacími termíny: objednávky jsou nestejné velikosti velikost jednotlivých objednávek = velikost skutečné zásoby na skladě v době objednávky + velikost objednávky nevyžaduje stálou kontrolu stavu zásob provádí se periodická kontrola zásob objednávky zásoby jsou v pevných objednacích termínech [6]

21 Zdroj: [6]

22 ZÁVĚR řízení zásob může představovat konkurenční výhodu podniku
vyřizování objednávek v dnešní době většinou automatizované snaha o zkrácení objednávkového cyklu formy objednávek: od zákazníků, dodavatelům objednávkové systémy Q a P

23 SEZNAM POUŽITÉ LITERATURY

24 DĚKUJEME ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK"

Podobné prezentace


Reklamy Google