Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMatěj Kašpar
1
Praha 9. března 2012
2
Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM, JAK a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
3
Své vlastní potřeby,potřeby svých občanů, potřeby svých podnikatelů. Limity dané okolním světem. Své vlastní možnosti. Co a jak může změnit sám. Koho potřebuje, když na to sám nestačí. Jak chce změny procesovat a řídit. Mluvit jednotným jazykem a konzistentně.
4
Neznáme své vlastní potřeby Neznáme potřeby svých občanů Neznáme potřeby svých podnikatelů Neznáme své podmínky a možnosti Nevíme jak správně řídit a procesovat Nemluvíme jednotným jazykem a konzistentně Jedno už naštěstí víme: to že není nikdo jiný než my sami, kdo to musí začít řešit.. A ví jak to zlepšit???
5
dokončit projekt ZR a uvést jej do ostrého provozu zajistit úspěšnou integraci s ostatními kmenovými projekty eGovernmentu vytvořit Mapu veřejné správy vytvořit Standardy agend veřejné správy (PMA) implementovat vhodné nástroje
6
dokončení projektu ZR – od 1.4.2012 pilotní provoz na ostrých datech od 1.7.2012 ostrý provoz s referenčními daty Mapa veřejné správy postupně naplňována v RPP změna procesů ve VS – analýza krajů a MV a příprava OVM na dopady ZR + medializace standardy VS – VŘ na dodavatele PMA implementace vhodných nástrojů – revize SA, RVKIS, projekt ZR a kmenové projekty eGOV
7
Každá snaha modernizovat a zefektivnit je pozitivem, ale …… zatím implementujeme bez znalosti potřeb (mapa veřejné správy) a procesů (standardy agend veřejné správy), tedy ne zcela optimálně a efektivně díky tomu nám to občas neklapne a zbytečně vynakládáme finanční prostředky SR i ESF ve fázi ověřovacího provozu ZR jako páteř, nutná užší vazba na kmenové projekty eGOV nedostatečná osvěta a školení …..neschopnost uživatelů se adaptovat = odmítnutí změny
8
Snížení byrokratické zátěže pro občana Snížení byrokratické zátěže pro úřady a úředníky Zásadní přínos pro stát – nástroj pro efektivní řízení
9
zásadní změna ve vztahu občan versus stát změny interních procesů ve veřejné správě zavedení referenčních dat optimalizace procesů ve veřejné správě zvýšení transparentnosti procesů ve veřejné správě
10
vyrovnávají se vztahy, končí vrchnostenské pojetí ve vazbě na referenční data referenčnost dat, která data jsou referenční končí povinnost předkládat referenční data Aktuálně ověřovány změny v pilotním provozu ZR na MČ Praha 13, včetně řešení formulářů
13
nezpochybnitelná data – poprvé v historii jak v ROS, tak zejména v RPP, vazby na ISDS čištění působností, rušení duplicit, odstranění agend bez zákonného zmocnění, bez aktuální potřeby, čištění agend z usnesení vlády Mapa veřejné správy – významný úkol ÚSÚ – nesplněno!!! procesní modely agend – standardizace umožní nový systém financování
14
připravit vlastní AIS pro komunikaci se ZR upravit všechny používané formuláře nebo stanovit interní pravidla pro dodržení § 5 zákona č. 111/2009 Sb., upravit vlastní procesy proškolit vlastní úředníky
15
PhDr. Robert Ledvinka Vrchní ředitel Sekce pro eGovernment Ministerstvo vnitra tel. 974816201 E-mail: robert.ledvinka@mvcr.czrobert.ledvinka@mvcr.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.