Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ostrý provoz „Základního registru agend orgánů veřejné moci a některých práv a povinností“ Ve zkratce projekt RPP Antonín Metál, MPA ředitel odboru.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ostrý provoz „Základního registru agend orgánů veřejné moci a některých práv a povinností“ Ve zkratce projekt RPP Antonín Metál, MPA ředitel odboru."— Transkript prezentace:

1 Ostrý provoz „Základního registru agend orgánů veřejné moci a některých práv a povinností“ Ve zkratce projekt RPP Antonín Metál, MPA ředitel odboru veřejné správy ministerstva vnitra a správce základního registru

2 Obsah prezentace: Ostrý provoz RPP - Historie.
Ostrý provoz RPP - technické a věcné vymezení. Ostrý provoz RPP - statistika po 2 měsíčním provozu. Ostrý provoz RPP - bezprostřední přínosy. Ostrý provoz RPP - na čem se aktuálně pracuje. Ostrý provoz RPP - očekávané další přínosy.

3 Historie vzniku RPP květen 2008 květen 2008-březen 2009
usnesení vlády ke Strategii vlády iniciace projektu květen 2008-březen 2009 příprava a realizace legislativy zahájení projektu !! nabytí platnosti Zákona o základních registrech ! podána žádost o podporu fondů EU 

4 Historie vzniku RPP červenec 2008 až konec tvorba analytiky a dokumentace: Globální architektura RPP, CBA RPP, Detailní architektura RPP, Studie proveditelnosti, ZD na architekty, na implementaci, projektová metodika a organizace. průběh roku zásahy vyšší moci: pozastaveno a prodlužuje se zadávací řízení (UHOS), pozastaveno kofinancování z národního rozpočtu (vázání), změny metodiky, organizace projektu i koordinace programu.

5 Historie vzniku RPP únor 2010 až duben 2011:
Ukončeno zadávacího řízení na implementaci. Probíhá příprava a publikace metodiky správcem RPP. květen 2010 až květen 2011: Probíhá příprava a realizace prováděcího harmonogramu (Nařízení vlády č.161/2011). Probíhá vývoj dočasného AIS RPP pro ohlašování agend (vlastní licence MV na Infopath v prostředí Sharepoint). duben – květen 2011: Jsou realizována školení pro ohlašovatele a agendová místa.

6 Historie vzniku RPP 1. 6.2011 - zahájen sběr údajů o agendách !
uzavřena smlouva na implementaci ! červenec až říjen 2011: vytvořen detailní návrh implementace, probíhá vývoj AIS RPP Prozatímního řešení 1 (na podporu oznamování). říjen až listopad 2011: Koná se školení oznamovatelů po všech krajích. Probíhá registrace agend (odstraňování nedostatků ohlášení). Je dopracována a zveřejněna metodika oznamování. Probíhá instalace HW do prozatímního datového centra.

7 Historie vzniku RPP zahájen sběr dat oznamování působností ! listopad 2011– březen 2012: Probíhá příprava a implementace AIS Prozatímního řešení 2 (na podporu ohlašování agend). Migrují se data z Dočasného AIS RPP do AIS Prozatímního. duben 2012: Zahájen ověřovací provoz komunikace ZR. Zahájen převod registru RPP a AIS RPP Působnostní do ostrého provozní prostředí. Zahájeno stěhování HW do cílové lokality.

8 Historie vzniku RPP leden-květen 2012 – zahájena integrace a konsolidace informačního systému RPP: úprava DNI, napojení AIS Působnostního na JIP, napojení AIS Působnostního na ISDS, napojení AIS Působnostního na ISZR, stěhování do CMS (datová centra Česká pošta,s.p. a Státní tiskárna cenin). Zintenzivňuje se registrace OVM. Naplňuje se registr RPP daty z AIS RPP.

9 Historie vzniku RPP červen 2012: AIS RPP Editační = číselníky, služby,
probíhají integrační testy informačního RPP, probíhá kontrola konzistence dat. Ukončuje se vývoj administračních AIS RPP: AIS RPP Editační = číselníky, služby, AIS RPP Speciální= sestavy. Upravují se aplikace AIS RPP procesně i technicky. – zahájen společný ostrý provoz !!

10 Ostrý provoz RPP: technické vymezení ostrého provozu.
Provoz Infrastruktury RPP HW, SW. (servery, provozní SW – operační, databázové, antivir….) Komunikační infrastruktura. (propojení mezi registry a okolním světem) Součástí IS RPP jsou AIS. AIS Působnostní – editační AIS pro Katalog agend a Katalog působností. AIS Editační – editační AIS pro Katalog služeb (seznam služeb s popisem služky). AIS Speciální – podpůrný AIS pro podporu správy RPP.¨(ovládání číselníků OVM, služeb apod., tvorba statistických sestav) Registr. Úložiště referenčních údajů RPP Webové služby pro editaci a odpověď na dotaz ISZR na referenční údaj Provoz HelpDesku – bude zajišťovat SZR

11 Ostrý provoz RPP: věcné vymezení ostrého provozu.
Poskytování referenčních údajů. Editace referenčních údajů v RPP. Podpora procesu registrace agenda a působnosti OVM v agendách. Řešení provozních incidentů.

12 Ostrý provoz RPP: statistika po 2 měsíčním provozu.
Katalog Agend 332 registrovaných agend, v nich je definováno činností 57 registrovaných agend ukončeno/zrušeno (novely, zpochybnění), 455 souborů (ohlášení) s ohlášením v systému z toho: 88 k dopracování, 202 ke smazání, 147 rozpracováno průměrný počet iterací ohlášení k registraci agendy cca =3,7 x, od 10/2011 – 8/2012 zkontrolováno správcem téměř 2000 verzí ohlášení. Číselníky orgánů veřejné moci 7 590 evidovaných orgánů veřejné moci, 101 typů souhrnných označení (kraje, obce atd.).

13 Ostrý provoz RPP: statistika po 2 měsíčním provozu.
Katalog působností OVM Počet oznámení působností v systému = ( tj. počet kompetencí OVM v agendách). Z toho: Počet ukončených působností = 42 602. Počet neoznámených působností v systému = Počet působností odmítnutých správcem RPP (nesouhlas ohlašovatele nebo správce příslušného centrálního AIS) = Aktuální počet zaregistrovaných působností = 226 602 (60 %). Počet zaregistrovaných vazeb OVM / činnost =

14 Ostrý provoz RPP: statistika po 2 měsíčním provozu.
Komunikace AIS Působnostního požadavky na rozhraní ISZR Průměrný denní počet požadavků = Kumulativně počet odmítnutých požadavků AIS RPP od = 0

15 Ostrý provoz RPP: statistika po 2 měsíčním provozu, trendy.

16 Ostrý provoz RPP: statistika po 2 měsíčním provozu, trendy.

17 Ostrý provoz RPP: bezprostřední přínosy po zahájení.
Zkvalitnění organizace práce ve veřejné správě : Podklad pro revizi a doplnění kompetencí do organizačních řádů u velkých organizací, podklad pro vypracování organizačního řádu a ujasnění rozsahu kompetencí malých OVM, vyjasnění gescí a odpovědnosti za legislativní tvorbu, odstranění duplicit, ujasnění právních pojmů ve VS, nově je přehled o počtech úředníků v agendách.

18 Ostrý provoz RPP: bezprostřední přínosy po zahájení.
Provázání výkonu veřejné správy s výstupy z legislativního procesu : O jakékoliv změně své působností v právních předpisech se OVM automaticky dozví, OVM má informace a systém pro reklamaci působnosti, nově vzniká zpětná vazba informací o reálných dopadech (kolik OVM, kolik úředních osob).

19 Ostrý provoz RPP: na čem se ještě stále pracuje.
Na ukončení implementační fáze, akceptace díla a odstranění nedodělků. Na smluvním a finančním zajištění provozu (Správa základních registrů, poté podle výsledku výběrového řízení). Na opětovné kontrole bezpečnosti matice ZR (zejména kontrola na přístupy do ROB).

20 Ostrý provoz RPP: na čem se průběžně pracuje.
Je nutno zajistit plnou automatizaci komunikace IS RPP s okolím: zajištění přístupu k aktualizované databázi OVM dořešení nastavení systému pro proces zasílání ke stanovisko správci AIS při zveřejňování údajů o agendách na PVS, při zveřejňování formulářů na PVS, organizační a technické zajištění výpisů.

21 Ostrý provoz RPP: co se průběžně připravuje.
Novelizace zákona 111/2009 Sb. dle zkušeností z provozu a jeho přípravy .

22 Ostrý provoz RPP: očekávané přínosy.
Po zapojení údajů procesního modelování agend a následná analýza dat usnadní návrhy změn: k úsporám z možné standardizace, k úsporám z budoucího přechodu na agendový model financování státní správy.

23 Ostrý provoz RPP: očekávané přínosy.
Po doplnění všech předpisů týkajících se VS a analýzy kompletních dat usnadní návrhy změn: k úsporám z opatření k optimalizaci VS k úsporám z opatření k dokončení reformy v oblasti státní správy. Po zapojení eSbírky (legislativy) IS RPP přispěje: k usnadnění a urychlení legislativního procesu, k usnadnění a zkvalitnění organizace výkonu VS.

24 Ostrý provoz RPP: další informace.
Správa základních registrů: Ministerstvo vnitra: CzechPOINT:

25 ředitel odboru veřejné správy ministerstva vnitra
Děkuji za pozornost ! Antonín Metál, MPA ředitel odboru veřejné správy ministerstva vnitra a správce základního registru agend orgánů veřejné moci a některých práv a povinností


Stáhnout ppt "Ostrý provoz „Základního registru agend orgánů veřejné moci a některých práv a povinností“ Ve zkratce projekt RPP Antonín Metál, MPA ředitel odboru."

Podobné prezentace


Reklamy Google