Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAdam Esterka
1
Konference „Budoucnost česko-polské přeshraniční spolupráce“ Ostrava, 18.10.2011 Prioritní oblast 2. – Hospodářská spolupráce Projekt 2.1.4. Spolupráce MSP
2
Osnova 1.Současný stav 2.Praktické poznatky 3.Co existuje a co chybí 4.Co MSP potřebují 5.Jak MSP v rámci ESÚS pomoci 6.Na co se zaměřit 7.Tritia Business Service 8.Synergický efekt 9.Možností financování 10.Závěr
3
Současný stav • Společný evropský trh • Značné rozdíly v legislativě • Znatelné tržní rozdíly • Jazyková bariéra • Omezené personální kapacity MSP • Limitované prostředky MSP • Častá nepromyšlená rozhodnutí
4
Praktické poznatky • Šetření – „udělám si sám“ • Žádost o pomoc na nesprávném místě • Pokus o samostatnost a pocit marnosti • Oslovení „odborníka“ za nepřiměřenou cenu • Správná volba, ale na jednu problematiku • Další hledání s mnoha „přešlapy“ • Důsledek – nevalné mínění, nechuť
5
Co existuje a co chybí? • Existují komory, sdružení, instituce • Je mnoho schopných odborníků • Nabízí se možnost jazykové podpory ------------------------------ • Neexistuje spolupráce a koordinace • Chybí jednotná marketingová podpora • Nefunguje diferenciace, možnost prověření
6
Co MSP potřebují? • Odbornou radu – návrh řešení • Pomoc v realizaci záměru • Praktickou službu pro dosažení cíle • Rady pro řešení vzniklých problémů • Službu prakticky řešící problém ------------------------ Jde o široké spektrum z mnoha oblastí
7
Jak MSP v rámci ESÚS pomoci? • Vytvořit subjekt – virtuální organizaci • Otevřít platformu pro aktivní odborníky • Koordinovat aktivity v podpoře MSP • Přispět k zamezení devalvace akcí • Prosazovat společné marketingové aktivity • Zprovoznit společné komunikační platformy • Oceňovat a propagovat nejlepší
8
Na co se zaměřit? • Vytvoření funkční virtuální organizace poskytovatelů služeb pro podnikání „sousedů“ • Zajištění odpovídajícího jazykového servisu • Tvorba zázemí pro sídla MSP s kapitálem „sousedů“ • Zprovoznění jednotné přeshraniční komunikační platformy • Prosazovat objektivní zájmy MSP
9
Tritia Business Service • Seminář zainteresovaných poskytovatelů předmětných služeb XI./XII. 2011 • Rekapitulace existujících objektivních možností (z výsledků semináře) I./ II. 2012 • Vytvoření jednotné marketingové a komunikační platformy III./VII.2012 • Společné marketingové aktivity od VII. 2012 průběžně • Oborové podnikatelské semináře 1 x / kvartál • Cyklické vyhodnocování a oceňování nejlepších 1 x / rok • Průběžná nabídka a realizace poradenství a služeb pro MSP v přeshraniční relaci
10
Financování projektu Náklady projektu a identifikace možných finančních zdrojů: • Realizace projektu vyžaduje vstupní investici ve výši cca 1,2 milionu Kč. Podstatnou část tvoří náklady na financování odpovídajícího komunikačního systému. Částečně jde o financování organizace úvodních aktivit. Předpokládá se perspektivní samofinancovatelnost. • Zdroje financování lze hledat ve všech fondech podpory rozvoje MSP, přeshraniční spolupráce a podpory boje s nezaměstnaností.
11
Související synergický efekt • Využití stávajících zdrojů „pomoci rozvoje podnikání v přeshraniční dimenzi“ • Vznik efektivní komunikace poskytovatelů poradenství a služeb • Podpora a rozvoj vzájemných jazykových znalostí • Přirozená koordinace a selekce jednotlivých aktivit • Spolupráce s odborníky z akademického prostředí • Propojení teorie s praxi, zejména v rámci organizovaných seminářů
12
Kontakt CESPOL GROUP CZ – Ostrava, 28.Října 270; +420 596 621 921 tlolkova@cespolgroup.com PL – Cieszyn, Motelowa 21; + 48 338 521 555 kubik@cespolgroup.com kubik@cespolgroup.com
13
Děkuji za pozornost Tadeáš Hlawiczka hlawiczka@cespolgroup.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.