Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Bezpilotní prostředky
2
Bezpilotní prostředky
návrh koncepce regulace provozu modelů letadel v České republice
3
Základní rozdělení bezpilotních prostředků
4
Základní rozdělení bezpilotních prostředků podle účelu jejich použití
5
Základní rozdělení bezpilotních prostředků a dále podle jejich maximální vzletové hmotnosti
6
Bezpilotní prostředky lze dále dělit na letadla bez pilota ve smyslu zákona o civilním letectví
7
Bezpilotní prostředky lze dále dělit a modely letadel s maximální vzletovou hmotností nepřesahující 20 kg
8
Letadla bez polita zahrnují i modely letadel s maximální vzletovou hmotností přesahující 20 kg
9
Letadla bez polita jejichž provoz z části spadá pouze pod českou legislatiu a kompetence ÚCL
10
Letadla bez polita jejichž provoz z části spadá i pod legislatiu EU a kompetence EASA
11
Letadla bez polita výjimkou je Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 785/2004 o požadavcích na pojištění, které nepostihuje pouze modely letadel do 20 kg
12
Bezpilotní prostředky bývají dále rozdělovány ještě jednou hmotnostní hranicí 7 kg
13
Bezpilotní prostředky bývají dále rozdělovány ještě jednou hmotnostní hranicí 7 kg
14
Bezpilotní prostředky bývají dále rozdělovány ještě jednou hmotnostní hranicí 7 kg
15
Modely letadel tedy můžeme rozdělit na
16
Malé modely letadel které by mělo být možné provozovat jen se základními nároky na bezpečnost bez přímé účasti státní správy formou samoregulace
17
Velké modely letadel které by mělo být možné provozovat s vyššími nároky na bezpečnost bez přímé účasti státní správy formou samoregulace
18
Obří modely letadel které by mělo být možné provozovat se zákonnými nároky na bezpečnost s nepřímou účasti státní správy prostřednictvím pověřené osoby
19
Extrémní modely letadel které by mělo být možné provozovat pouze za zvláštních podmínek vydaných orgánem státní správy a pod jeho přímým dohledem
20
Otázkou zůstává ??? zda by nebylo vhodné z malých modelů letadel vyčlenit ještě nějakou hnotnostní podkategorii s maximální vzletovou hmotností například 1,5 kg, jejíž provoz by nebyl nijak regulován. Tato kategorie by totiž obsáhla i tzv. létající hračky, které jsou sériově vyráběny a distribuovány prostřednictvím obchodní sítě s hračkami a jejich provoz není vesměs nijak organizován. Zde totiž jakékoliv snahy o jejich regulaci se buď minou účinkem, nebo bude realizace takové regulace neúměrně nákladná oproti jejímu efektu.
21
Bezpilotní prostředky
KONEC
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.