Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Informační gramotnost na středních školách
Praktické zkušenosti z Obchodní akademie v Táboře Martina Pfeiferová
2
Informační výchova/vzdělávání na středních školách
zájem o problematiku IV vzpomínky na úroveň IV na SŠ problém orientace studentů ve VŠ prostředí nevyužívání kvalitních zdrojů knihoven
3
Zmapování informační gramotnosti na OA Tábor
Výzkum dotazníkové šetření studenti učitelé Výuka setkávání nad informacemi
4
Výzkumná sonda stavu IG studentů na OA Tábor
sociologický vzorek – 80 studentů 3. roč. OA Tábor z toho: 66 dívek 14 chlapců tvorba dotazníku – inspirace definicí IG Funkční gramotnost ICT gramotnost Literární gramotnost Dokumentová Numerická Jazyková gramotnost
5
Výzkumná sonda stavu IG studentů na OA Tábor
vyhodnocování dotazníků grafy, tabulky, slovní hodnocení průměrný student Ivanka Gramotná
6
Výzkumná sonda stavu IG učitelů na OA Tábor
sociologický vzorek – 36 učitelů OA z toho: 22 žen 14 mužů tvorba dotazníku typický učitel OA
7
Návštěvnost knihovny učiteli
Významné ukazatele Návštěvnost knihovny učiteli
8
Využívání služeb internetu
Významné ukazatele Využívání služeb internetu
9
Účast na semináři o databázích
Významné ukazatele Účast na semináři o databázích
10
Zájem o seminář o informačních zdrojích
Významné ukazatele Zájem o seminář o informačních zdrojích
11
Pomoc informačního pracovníka při přípravě výuky
Významné ukazatele Pomoc informačního pracovníka při přípravě výuky
12
Kurz informační výchovy na OA v Táboře
charakteristika kurzu studenti kurzu elektronická konference – IVOA příprava na výuku evaluace jednotlivých lekcí náplň kurzu
13
Tematické okruhy jednotlivých lekcí
Informační potřeby, informační zdroje Knihovny a informační instituce Internet - vyhledávání Prostředí sítě Internet, databáze Informační etika Normy a patenty Ekonomické a právní informace VŠ - informace a zkušenost
14
Zájem o zavedení „Kurzu informačního vzdělávání“ na OA (IVOA)
15
Možnosti realizace informačního vzdělávání na SŠ
A) ve všech učebních předmětech podle jejich přirozených možností B)v ucelené formě - komplexně - v některém učebním předmětu nebo bloku studia ideální stav = kombinace A+B
16
Začleňování IV do osnov jednotlivých předmětů
finance učební osnovy zvyšování kvalifikace učitelů spolupráce školy s mimoškolními institucemi seminář na ÚISK
17
Budoucnost IV na OA Tábor
samostatný kurz IV ??? začleňování IV do osnov jednotlivých předmětů ??? spolupráce s Městskou knihovnou Tábor - exkurze do knihovny - informační schůzka pro učitele - prezentace na www stránkách
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.